03-11-2020 Hits:5002 مباحث جنسی و زناشویی همکار پاسخگو
10-08-2019 Hits:4559 مشکلات و اختلالات روانی همکار پاسخگو
پرسش: با سلام من 22 سالمه از پارسال با يه دختري در…
پرسش : سلام..خواهش ميکنم يه راهي جلو روم بذارين من از…
پرسش: من وقتي در خانه تنها مي شوم و هوا تاريك…
پرسش: (در خصوص توبه از ديدن فيلم هاي مبتذل) در اين…
پرسش: بنده یک مشکلی دارم که می خواستم از شما راهنمایی بخواهم…
پرسش: راستش نمی دانم از کجا شروع کنم. 20 ساله هستم…
پرسش:من دانشجوی ارشد رشته حقوق تقریبا حدود 1 سال پیش…
پرسش: چرا خانواده ها عاشق شدن را برای جوانان (دختر) بد…
پرسش: با سلام به حضور حضرت عالي اگرخاطرتان باشد ،من قبلا هم…
پرسش: با سلام من زنی 25 ساله هستم.حدود 1 سال است…
پرسش: اگر دختری عاشق غیر هم جنس خود شود البته نه…
پرسش: اگر نتوانيم جلو شهوت خود را بگيريم ، چه بايد…
پرسش: من جوانی هستم21 ساله اهل تهران وتمایل زیادی به سکس…
پرسش: سلام مشکل من اینه که نمي دونم چرا از ازدواج مي…
پرسش: سلام حاج آقا من یک خانم مطلقه هستم و سوالم اینه…
پرسش: سلام حاجاقا چند تا سوال داشتم ممنون میشم جواب بدید. 1 چرا…
پرسش: شب زفاف و یا شب حجله که در روایات هم…
پرسش: چه زمانی برای رابطه جنسی با همسر مناسب است؟ و…
پرسش:دختری که درسن جوانی و نوجوانی دچار شهوت می شود…
پرسش: به دلیل که من مدتی است به شهر آمده ام…
پرسش: سلام آقای پاسخگو من دارای اخلاق بدی هستم وبا همه خواهر…
پرسش: من دختري هستم 14ساله من اول دختري سنگين بودم اما…
پرسش: وسواسی چیست و برای درمان آن چه راهکارهایی معرفی می…
سوال: آیا به پسر بد اخلاق که خواستگاری کرده جواب مثبت…
پرسش: اخلاقم رُك گفتن است اما حق ميگويم و شوهرم…
پرسش: خانمی هستم که در گذشته، یک ازدواج_ناموفق داشتم. در حال…
پرسش: من 20 سالمه 1 ساله ازدواج کردم شوهرم 22 سالشه…
پرسش: با سلامدختر 36 ساله اي که مومن و حافظ قرآن…
پرسش: ميخواستم بدونم ايا ازدواج با دختري که سنش با پسر…
پرسش: در فاصله سنّ بلوغ تا هنگام ازدواج چگونه از انحرافات…
پرسش: سلام ببخشید ی سوالی داششتم من دختری۱۸سالم ۷ماهه عقدکردم بعضی…
پرسش: نقش خانواده در تربيت فرزندان چیست؟ پاسخ: با سلام و ادب خدمت شما…
پرسش: من تا قبل از نامزديم بسيار با حجاب بودم. البته…
پرسش: قرآن مجيد وجود زن را كانون محبّت و…
پرسش: علت و شرايط تحقق صيغه چيست؟ پاسخ:…
پرسش: چرا بين دو همسر(زن) با وجود مشروعيّت ازدواج…
03-11-2020 Hits:2496 مسائل متفرقه نماز همکار پاسخگو
پرسش: اذان در جامعة اسلامی نماد چیست و…
پرسش: حکم مشروبات الکلی از دیدگاه اسلام چیست…
پرسش: چرا با این همه ظلم و ستم…
پرسش: چرا میگویند نگاه کردن به نامحرم گناه…
پرسش : چه راه و روشی را پیبگیریم…
پرسش : چرا در دین زرتشت گفتار نیک،…
پرسش : به چه دلیل تا تفسیرهای متعدد…
پرسش : اهمیت صیغه کردن در چیست؟ با…
پرسش : اگر حضرت محمد(ص) زبان دیگری به…
پرسش : پیامبران به مهربانی معروف میباشند آیا…
پرسش : روزه محاسن بسیاری دارد، آیا این…
پرسش : جنس خداوند از چه چیزی میباشد…
پرسش : تعریف لغوی خدا چیست و چرا…
پرسش : خالکوبی ابرو (تاتو) از نظر شرعی…
پرسش : شنیدن صدای زنان در مراسم عزاداری…
پرسش : در چه صورتی امر به معروف…
پرسش: چرا در ایران مردی که از دین…
پرسش : آیا ازدواج زن شیعه با مرد…
برسش : لمس آیات قرآنی که بر سنگ…
پرسش : فرق بین احتیاط واجب و احتیاط…
پرسش : آیا اعتقاد به این که شیعیان…
پرسش : با توجه به این که هنگام…
پرسش : آیا وجود نشانههایی هنگام ظهور حضرت…
پرسش : با توجه به این که ما…
پرسش : طریقه نماز خواندن از زمان رسول…
پرسش : چگونه میتوانیم از گناه غیبت پرهیز…
پرسش : چه راهی وجود دارد که انسان…
پرسش : آیا قطع رابطه با افراد خانواده…
پرسش : آیا این نظریه درست است که…
پرسش : خدا را خیلی دوست دارم،همیشه در…
پرسش : چرا برخی برای بعضی امامان ارادات…
پرسش : شب اوّل قبر چه سئوالاتی از…
پرسش : اگر کسی را واقعاً از صمیم قلب…
پرسش : بر اساس روایتهای فراوانی امام زمان(عج)…
پرسش : دین اسلام کاملترین دینهاست و آسانترین…
پرسش : آیا نظریه تناسخ که بزرگان زیادی…
بسمه تعالی
فهرست آیات، روایات و .... (موضوع کلی: اهانت)
اهانت
1. مقدسات دراسلام
1. مسجد
1ـإِنَّمَا الْمُشْرِكُونَ نَجَسٌ فَلا يَقْرَبُوا الْمَسْجِدَ الْحَرامَ[توبه/28].
ماه رمضان
عَنْ أَبِي مَرْيَمَ قَالَ: "أُتِيَ أَمِيرُ الْمُومِنِينَ (ع) بِالنَّجَاشِيِّ الشَّاعِرِ قَدْ شَرِبَ الْخَمْرَ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ فَضَرَبَهُ ثَمَانِينَ ثُمَّ حَبَسَهُ لَيْلَةً ثُمَّ دَعَا بِهِ مِنَ الْغَدِ فَضَرَبَهُ عِشْرِينَ سَوْطاً فَقَالَ لَهُ: يَا أَمِيرَ الْمُومِنِينَ! فَقَدْ ضَرَبْتَنِي فِي شُرْبِ الْخَمْرِ وَ هَذِهِ الْعِشْرُونَ مَا هِيَ؟ فَقَالَ: هَذَا لِتَجَرِّيكَ عَلَي شُرْبِ الْخَمْرِ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ"[كافي، ج7، ص216].
3ـلا تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللّهِ فَيَسُبُّوا اللّهَ عَدْواً بِغَيْرِ عِلْمٍ[انعام/108].
4ـ تشبّه به كفار حرام است.
5ـ نبردن جنس نجس به مسجد الحرام.
6ـ خواندن نماز تحيّت.
7ـ حفظ قرآن و تطهير مسجد:وَ مَنْ يُعَظِّمْ حُرُماتِ اللّهِ[حج/30].
2. قرآن
1ـشيطان در قرآن راه ندارد:
تَنَزَّلُ عَلي كُلِّ أَفّاكٍ أَثِيمٍ[شعراء/222].
لَوْ نَشاءُ لَقُلْنا مِثْلَ هذا[انفال/31].
فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِثْلِهِ[يونس/38].
أَعانَهُ عَلَيْهِ[فرقان/4].
هذا لِسانٌ عَرَبِيٌّ مُبِينٌ[نحل/3].
نَزَلَ بِهِ الرُّوحُ الامِينُ عَلي قَلْبِكَ[شعراء/194-193].
وَ بِالْحَقِّ أَنْزَلْناهُ[اسراء/105].
بِأَيْدِي سَفَرَةٍ كِرامٍ بَرَرَةٍ[عبس/16-15].
إِنّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ[حجر/9].
2ـگيرندگي:وَ إِنَّكَ لَتُلَقَّي الْقُرْآنَ مِنْ لَدُنْ حَكِيمٍ عَلِيمٍ[نمل/6].
3ـنگهداري:سَنُقْرِئُكَ فَلا تَنْسي[اعلي/6].
4ـابلاغ:وَ ما يَنْطِقُ عَنِ الْهَوي إِنْ هُوَ إِلا وَحْيٌ يُوحي[نجم/4-3].
5ـباطل در او نيست.
لا يَأْتِيهِ الْباطِلُ[فصلت/42].
إِنَّما يُرِيدُ اللّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ[احزاب/33].
3. خاك كربلا
4. كعبه
از دهها هزار فرسخ رو به قبله بول كردن ممنوع است به خاطر احترام به كعبه.
5. پيامبر
1. كيفر اهانت به پيامبر
ـ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ(ص):مَنْ سَمِعَ أَحَداً يَذْكُرُنِي فَالْوَاجِبُ عَلَيْهِ أَنْ يَقْتُلَ مَنْ شَتَمَنِي وَ لا يُرْفَعُ إِلَي السُّلْطَانِ[كافي، ج7، ص266].
ـ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ(ص):من سب نبيا من الانبياء فاقتلوه، و من سب وصيا فقد سب نبيا.[أمالي طوسي، ص365].
ـعَنْ دَاوُدَ بْنِ فَرْقَدٍ قَالَ: "قُلْتُ لابِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) مَا تَقُولُ فِي قَتْلِ النَّاصِبِ؟ فَقَالَ: حَلالُ الدَّمِ وَ لَكِنِّي أَتَّقِي عَلَيْكَ فَإِنْ قَدَرْتَ أَنْ تَقْلِبَ عَلَيْهِ جاز قتله وجب قتله"
من سبّ النبي جاز قتله بل وجب[وسائل، ج18، باب قذف، باب 20 و 21 و جواهر، ج41، ص432].
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ(ص):مَنْ سَبَّ نَبِيّاً قُتِلَ[وسائلالشيعة، ج28، ص213].
قَالَ الْبَاقِرُ(ع):إِنَّ رَجُلا مِنْ هُذَيْلٍ كَانَ يَسُبُّ رَسُولَ اللَّهِ (ص) فَبَلَغَ ذَلِكَ النَّبِيَّ (ص) فَقَال:َ مَنْ لِهَذَا؟ فَقَامَ رَجُلانِ مِنَ الانْصَارِ فَقَالا: نَحْنُ يَا رَسُولَ اللَّهِ! فَانْطَلَقَا حَتَّي أَتَيَا عَرَبَةَ فَسَأَلا عَنْهُ فَإِذَا هُوَ يَتَلَقَّي غَنَمَهُ فَلَحِقَاهُ بَيْنَ أَهْلِهِ وَ غَنَمِهِ فَلَمْ يُسَلِّمَا عَلَيْهِ فَقَالَ: مَنْ أَنْتُمَا وَ مَا اسْمُكُمَا؟ فَقَالا لَهُ: أَنْتَ فُلانُ بْنُ فُلانٍ؟ فَقَالَ: نَعَمْ. فَنَزَلا وَ ضَرَبَا عُنُقَهُ. قَالَ مُحَمَّدُ بْنُ مُسْلِمٍ: فَقُلْتُ لابِي جَعْفَرٍ (ع): أَ رَأَيْتَ لَوْ أَنَّ رَجُلا الانَ سَبَّ النَّبِيَّ (ص) أَ يُقْتَلُ؟ قَالَ إِنْ لَمْ تَخَفْ عَلَي نَفْسِكَ فَاقْتُلْهُ[كافي، ج7، ص267].
13ـ امام كاظم(ع): والي مدينه به سراغ امام صاق(ع)رفت كه مسئلهاي مطرح است كه شخصي سبّ النبي كرده
پدرم امام صادق(ع)فرمود: "اخبرني ابي كه هركس بشنود وجب عليه القتل.
قبل از مراجعه به والي و اگر به سلطان رسيد سلطان او را ميكشد."جواهر، كتاب قذف.
14ـعَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) أَنَّهُ: "سَأَلَ عَمَّنْ شَتَمَ رَسُولَ اللَّهِ (ص) فَقَالَ: يَقْتُلُهُ الادْنَي فَالادْنَي قَبْلَ أَنْ يَرْفَعَهُ إِلَي الامَامِ"[كافي، ج7، ص259].
ـ قَالَ الْبَاقِرُ(ع):لو أن كل ملك خلقه الله عز و جل و كل نبي بعثه الله و كل صديق و كل شهيد شفعوا في ناصب لنا أهل البيت أن يخرجه الله عز و جل من النار ما أخرجه الله أبدا و الله عز و جل يقول في كتابه ماكِثِينَ فِيهِ أَبَداً[ثوابالاعمال، ص207].
قَالَ الصَّادِقُ(ع):كُلُّ مُسْلِمٍ بَيْنَ مُسْلِمَيْنِ ارْتَدَّ عَنِ الاسْلامِ وَ جَحَدَ مُحَمَّداً نُبُوَّتَهُ وَ كَذَّبَهُ فَإِنَّ دَمَهُ مُبَاحٌ لِكُلِّ مَنْ سَمِعَ ذَلِكَ مِنْهُ وَ امْرَأَتَهُ بَائِنَةٌ مِنْهُ يَوْمَ ارْتَدَّ فَلا تَقْرَبْهُ وَ يُقْسَمُ مَالُهُ عَلَي وَرَثَتِهِ وَ تَعْتَدُّ امْرَأَتُهُ عِدَّةَ الْمُتَوَفَّي عَنْهَا زَوْجُهَا وَ عَلَي الامَامِ أَنْ يَقْتُلَهُ وَ لا يَسْتَتِيبَهُ[تهذيبالاحكام، ج10، ص136].
2. شواهد تاريخي
10ـو كان كعب بن الاشرف يهجو النبي (ص) و يحرض كفار قريش....
سالها پيامبر(ص)صبر كرد،ولي بعدا امر النبي (ص) سعد بن معاذ ان يبعث رهطا يقتلونه فبعث محمد بن سلمه. الحديث[مغازي، ج1، ص184 و سنن ابي داود، ج3، ص154].
11ـ پيامبر(ص)بعد از فتح مكه در مورد كساني كه ايشان را هجو و دين را مسخره ميكردند فرمودند:
اقتلوهم و إن وجدتموهم متعلقين بأستار الكعبة[إعلامالوري، ص110].
12ـ دو نفر در گفتگو درگير شده و يكي با چنگ و انگشت صورت ديگري را كه ميگفت رسول الله از بني اميه در حسب بهتر نيست، خراشيد. امام صادق(ع)فرمود: قتل او هم مانعي نداشت.
إِنَّ عَبْدَ الْعَزِيزِ بْنَ عُمَرَ الْوَالِيَ بَعَثَ إِلَيَّ فَأَتَيْتُهُ وَ بَيْنَ يَدَيْهِ رَجُلانِ قَدْ تَنَاوَلَ أَحَدُهُمَا صَاحِبَهُ فَمَرَشَ وَجْهَهُ وَ قَالَ: مَا تَقُولُ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ فِي هَذَيْنِ الرَّجُلَيْنِ؟قُلْتُ: وَ مَا قَالا. قَالَ: قَالَ أَحَدُهُمَا: لَيْسَ لِرَسُولِ اللَّهِ (ص) فَضْلٌ عَلَي أَحَدٍ مِنْ بَنِي أُمَيَّةَ فِي الْحَسَبِ وَ قَالَ الاخَرُ لَهُ الْفَضْلُ عَلَي النَّاسِ كُلِّهِمْ فِي كُلِّ حِينٍ وَ غَضِبَ الَّذِي نَصَرَ رَسُولَ اللَّهِ (ص) فَصَنَعَ بِوَجْهِهِ مَا تَرَي فَهَلْ عَلَيْهِ شَيْءٌ؟ فَقُلْتُ لَهُ: إِنِّي أَظُنُّكَ قَدْ سَأَلْتَ مَنْ حَوْلَكَ َأَخْبَرُوكَ فَقَالَ: أَقْسَمْتُ عَلَيْكَ لَمَّا قُلْتَ: فَقُلْتُ لَهُ: كَانَ يَنْبَغِي لِلَّذِي زَعَمَ أَنَّ أَحَداً مِثْلُ رَسُولِ اللَّهِ (ص) فِي الْفَضْلِ أَنْ يُقْتَلَ وَ لا يُسْتَحْيَا قَالَ: فَقَالَ: أَ وَ مَا الْحَسَبُ بِوَاحِدٍ؟ فَقُلْتُ: إِنَّ الْحَسَبَ لَيْسَ النَّسَبَ أَ لا تَرَي لَوْ نَزَلْتَ بِرَجُلٍ مِنْ بَعْضِ هَذِهِ الاجْنَاسِ فَقَرَاكَ فَقُلْتَ إِنَّ هَذَا الْحَسَبُ [ لَجَازَ ذَلِكَ] فَقَالَ أَ وَ مَا النَّسَبُ بِوَاحِدٍ؟ قُلْتُ: إِذَا اجْتَمَعَا إِلَي آدَمَ (ع) فَإِنَّ النَّسَبَ وَاحِدٌ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ (ص) لَمْ يَخْلِطْهُ شِرْكٌ وَ لا بَغْيٌ فَأَمَرَ بِهِ الْوَالِي فَقُتِلَ[كافي، ج7، ص269].
7ـأمر رسول الله (ص) (بعد فتح مكه) بقتل عشرة انفس، ستة رجال و اربعة نسوة و في حديث احدعشر رجلا و ست نسوة و لو متعلقين باستارالكعبة.[تاريخ الخمس، ج2، ص90 به بعد].
8ـ ابو عفك يهودي كمي بعد از هجرت و قبل از شروع بدر با شعر مردم را تحريك و رسول الله(ص)را اذيت ميكرد.فنذر سالم بن عمير ان يقتله او يموت دونه مذهب اليه فقتله.[الصحيح من السيرة، ج4، ص129 و المغازي، ج1، ص 174 و تاريخ پيامبر (ص)، دكتر آيتي، ص271 و طبقات، ج2، ص312].
9ـ عصماء بنت مروان شعري در هجو رسول الله(ص)گفت. يكي از اصحاب شبانه در حالي كه خواب بود سرش را بريد".
في وقائع السنة الثانية من الهجرة و في هذه السنة كانت سرية عمير بن عدي بن خرشة إلي عصماء بنت مروان اليهودي لخمس ليال مضين من شهر رمضان علي رأس تسعة عشر شهرا من الهجرة و كانت عصماء تعيب المسلمين و توي رسول الله (ص) و تقول: الشعر فجاء عمير حتي دخل عليها بيتها و حولها نفر من ولدها أيتام منهم من ترضعه في صدرها فنحي الصبي عنها و وضع سيفه في صدرها حتي أنفذه من ظهرها و صلي الصبح مع النبي (ص) بالمدينة فقال له رسول الله (ص): أ قتلت ابنة مروان؟ قال: نعم قال: لا ينتطح فيها عنزان و كانت هذه الكلمة أول ما سمعت من رسول الله (ص)[بحارالانوار، ج20، ص7].
10ـ كعب بن اشرف كه رسول الله(ص)را هجو ميكرد مسلمانان بر او هجوم آورده و او را كشتند.[الصحيح من السيرة، ج4، ص132].
3ـ روز فتح مكه رسول اكرم(ص)فرمان عفو عمومي دادند مگر دو دختر خواننده را كه با غنا رسول الله(ص)را هجو ميكردند.فقال (ص): "اقتلوهم و إن وجدتموهم متعلقين بأستار الكعبة"[إعلامالوري، ص110].
3. شخصيت رسول خدا
حقيقي:أَنَا إِلا نَذِيرٌ وَ بَشِيرٌ[اعراف/188].
إِنَّكَ مَيِّتٌ[زمر/30].
حقوقي: مقام رسالت.
اگر شخصي به او جسارت كند كهإِنَّكَ لَعَلي خُلُقٍ عَظِيمٍ[قلم/4].
اما شخصيت حقوقي: اولين ايمان آورنده خود او است:آمَنَ الرَّسُولُ بِما أُنْزِلَ إِلَيْهِ مِنْ رَبِّهِ[بقره/285].
در اذان، اقامه، تشهد، سلام.
اول خودش شهادت داد.
4. وظيفه مسلمانان درقبال اهانت به پيامبر
1ـ كسي كه در راه قتل و اعدام سبّ كننده كشته شود شهيد است.
2ـ حكم كسي كه قدرت دارد و نكشد:عَنْ عَلِيِّ بْنِ حَدِيدٍ قَالَ: "سَمِعْتُ مَنْ سَأَلَ أَبَا الْحَسَنِ الاوَّلَ (ع) فَقَالَ إِنِّي سَمِعْتُ مُحَمَّدَ بْنَ بَشِيرٍ يَقُولُ إِنَّكَ لَسْتَ مُوسَي بْنَ جَعْفَرٍ الَّذِي أَنْتَ إِمَامُنَا وَ حُجَّتُنَا فِيمَا بَيْنَنَا وَ بَيْنَ اللَّهِ. قَالَ: فَقَالَ: لَعَنَهُ اللَّهُ ثَلاثاً أَذَاقَهُ اللَّهُ حَرَّ الْحَدِيدِ قَتَلَهُ اللَّهُ أَخْبَثَ مَا يَكُونُ مِنْ قِتْلَةٍ فَقُلْتُ لَهُ: إِذَا سَمِعْتُ ذَلِكَ مِنْهُ أَ وَ لَيْسَ حَلالٌ لِي دَمُهُ مُبَاحٌ كَمَا أُبِيحَ دَمُ السَّبَّابِ لِرَسُولِ اللَّهِ (ص)؟ وَ الامَامِ قَالَ: نَعَمْ حِلٌّ وَ اللَّهِ حِلٌّ وَ اللَّهِ دَمُهُ وَ أَبَاحَهُ لَكَ وَ لِمَنْ سَمِعَ ذَلِكَ مِنْهُ. قُلْتُ: أَ وَ لَيْسَ ذَلِكَ بِسَابٍّ لَكَ؟ قَالَ هَذَا سَبَّابٌ لِلَّهِ وَ سَبَّابٌ لِرَسُولِ اللَّهِ (ص) وَ سَبَّابٌ لابَائِي وَ سَبَّابِي وَ أَيُّ سَبٍّ لَيْسَ يَقْصُرُ عَنْ هَذَا وَ لا يَفُوقُهُ هَذَا الْقَوْلُ. فَقُلْتُ: أَ رَأَيْتَ إِذَا أَنَا لَمْ أَخَفْ أَنْ أُغَمِّرَ بِذَلِكَ بَرِيئاً ثُمَّ لَمْ أَفْعَلْ وَ لَمْ أَقْتُلْهُ مَا عَلَيَّ مِنَ الْوِزْرِ؟ فَقَالَ: يَكُونُ عَلَيْكَ وِزْرُهُ أَضْعَافاً مُضَاعَفَةً مِنْ غَيْرِ أَنْ يَنْقُصَ مِنْ وِزْرِهِ شَيْءٌ أَ مَا عَلِمْتَ أَنَّ أَفْضَلَ الشُّهَدَاءِ دَرَجَةً يَوْمَ الْقِيَامَةِ مَنْ نَصَرَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ بِظَهْرِ الْغَيْبِ وَ رَدَّ عَنِ اللَّهِ وَ عَنْ رَسُولِهِ (ص)".[وسائلالشيعة، ج28، ص217].
3ـ قَالَ الْبَاقِرُ(ع):مَنْ قَعَدَ فِي مَجْلِسٍ يُسَبُّ فِيهِ إِمَامٌ مِنَ الائِمَّةِ يَقْدِرُ عَلَي الانْتِصَافِ (انتقام) فَلَمْ يَفْعَلْ أَلْبَسَهُ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ الذُّلَّ فِي الدُّنْيَا وَ عَذَّبَهُ فِي الاخِرَةِ وَ سَلَبَهُ صَالِحَ مَا مَنَّ بِهِ عَلَيْهِ مِنْ مَعْرِفَتِنَا.[كافي، ج8، ص235].
4ـ در سنن نسائي، ج7، ص107.
درباره كسي كه جسارت به رسول الله(ص)كرد با مِغْوَل (دشنه و چاقوي تيز) كه در شكمش فرو كردم او را كشتم.
در پايان حديث رسول الله(ص)فرمود: خون او هدر است.
2. اهانت به ديگران
1ـ در دنيا براي رؤساي جمهور، مقامات بالا، حتي ديپلماتها حقوق خاصي قائلند كه در قانون هر كشور مطرح است.
2ـ در كشور انگلستان كه سلطنتي است اين قانون هست.
3ـ تمام انبيا در تمام عرفها محترمند:وَ لا تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللّهِ فَيَسُبُّوا اللّهَ عَدْواً بِغَيْرِ عِلْمٍ[انعام/108].
4ـ توهين به رسول الله(ص)توهين به خدا است.
5ـ در اعلاميه حقوق بشر، و در ميثاق بينالمللي حقوق مدني و سياسي ميخوانيم كه بايد شرف و حيثيت همه افراد محترم شمرده شود.
1ـ علت پيدايش جنگ بنيقينقاع توهين و جسارت به يك زن مسلمان بود كه به دكان زرگري رفته بود. زرگر لباس او را از پشت تا بلند كرد تا بدنش نمايان شد و يهوديان خنديدند. مردي زرگر را كشت و يهوديان آن مسلمان را شهيد كردند. پيامبر(ص)وقتي اين خبر را شنيد فرمان جهاد داد.[پيامبري و جهاد، ص189 از سيره ابن اسحاق، ج3، ص51].
2ـ بتشكني حضرت ابراهيم(ع):تَاللّهِ لاكيدَنَّ أَصْنامَكُمْ[انبياء/57].
فَجَعَلَهُمْ جُذاذاً[انبياء/58].
3ـ آتش زدن گوساله سامري:لَنُحَرِّقَنَّهُ ثُمَّ لَنَنْسِفَنَّهُ فِي الْيَمِّ نَسْفاً[طه/97].