سلام
خواهش میکنم.
بله درسته اما عربی خونده بشه بهتره.
اگر اجازه پدر دختر نباشه بله حرامه و در همین حد هم اجازه پدر واجب است چه کم چه زیاد باشه رابطه.البته اینم توجه کنید همه دختر و پسرها قاطع میگند رابطه در این حد باشه اما وقتی مدتی میگذره نمیتونند جلوی خودشون رو نگه دارند و ...
باز هم میگم سعی کنید از این رابطه کنار بکشید و این دختر هست که وابسته میشه و دل میبنده و پسر بعد از سوء استفاده آخرش میگه به درد من نمیخوری و دنبال یه دختر سالمی میره.
در ضمن مواردی مثل شماها به فرض به ازدواجم بشه هیچ وقت مرد بهتون اعتماد نداره و فکر میکنه نکنه با کسی دیگه هم ارتباط داری هر چند به زبان نیاره.پست از تجربه های تلخ و تکان دهتد دختران ... رو بخونید حتما.
سپاسگزارم بخاطره توضیح کاملی که دادید و راهنماییتون
پس در ازدواج موقت دختر باید بگه خودم رو به عقد موقت تو در آوردم به مهر و زمان تعیین شده و پسر باید در جواب بگه قبول کردم
درسته؟
درضمن یسوال دیگه هم دارم
اگه دختر و پسر صیغه بخونن برای اینکه باهم در ارتباط باشن و رابطه دوستانه داشته باشن تا اگر در آینده قسمت بود و همدیگرو خواستن ازدواج کنن
(منظورم از رابطه دوستانه این هستش که باهم راحت باشن ولی رابطه جنسی در میان نباشه به عنوان مثال بتونن به هم دیگه دست بدن و کناره هم بشینن)
در این صورت آیا مرتکب گناهی شدن؟
آیا بازهم اجازه پدر لازمه؟
منظورم فقط ارتباط دوستانس
شرایط ازدواج موقت:
1. به عربى صحيح خوانده شود به احتياط واجب، و اگر خود مرد و زن نتوانند صيغه را به عربى صحيح بخوانند به هر لفظى كه صيغه را بخوانند صحيح است و لازم هم نيست كه وكيل بگيرند اما بايد لفظى بگويند كه معنى "زوجت و قبلت" (زوجیت و قبول آن) را بفهماند.
2. مرد و زن يا وكيل آنها كه صيغه را مى خوانند قصد انشاء داشته باشند يعنى اگر خود مرد و زن صيغه را مى خوانند، زن به گفتن «زوجتك نفسى» قصدش اين باشد كه خود را زن او قرار دهد و مرد به گفتن «قبلت التزويج» زن بودن او را براى خود قبول نمايد، و اگر وكيل مرد و زن صيغه را مى خوانند، به گفتن «زوجت و قبلت» قصدشان اين باشد كه مرد و زنى آنان را وكيل كرده اند، زن و شوهر شوند.
3. كسى كه صيغه را مى خواند بالغ و عاقل باشد، جه براى خودش بخواند يا از طرف ديگرى وكيل شده باشد.
4. اگر وكيل زن و شوهر يا ولى آنها صيغه را مى خوانند، در عقد، زن و شوهر را معين كنند مثلا اسم آنها را ببرند يا به آنها اشاره نمايند.
5. زن و مرد به ازدواج راضى باشند.
6. زن اگر دختر باكره باشد، باید از پدر یا جد پدری خود اجازه بگیرد. یعنی عقد اگر بدون اذن پدر یا جد پدری خوانده شود باطل است. (مگر برای کسانی که مرجع تقلید آنها، اجازه پدر را حکم تکلیفی می دانند و حکم وضعی به شمار نمی آورند.)
7. مدت زناشویى معین شود.
8. بر مقدار مهریه، زن و مرد به پول یا مال دیگرى توافق كنند و در عقد ذكر نمایند.
9. زن ممنوعیتی از ازدواج نداشته باشد. مثل اینکه در ایام عده از عقد نکاح دیگر نباشد.
با سلام و ادب در ابتدا یک حکم فقهی عرض کنم:
طبق نظر همه مراجع مشهور و جایزالتقلید اذن پدر برای دختر باکره واجب است. و یک نصیحت برادرانه و خیرخواهانه:
اگر دختر هستید حواستون جمع بشه گول محبت ها و عشق های ظاهری بعضی آقایون که فقط دنبال هوس خود و تخلیه شهوت هستند نباشید و فکر نکنید دو تا دوست دارم و بدون تو خوابم نمیبره و... رو که میگن یعنی دوستتون داره اصلا اینطور نیست با زبان میشه همه جور حرفی رو زد.
بسیاری از دختران تو مشاوره ها میان و از تجربه تلخ خودشون و اینکه محرم شدند و آبروشون رفته یا پسر بعد از مدتها سوء استفاده غیب شده یا گفته به درد هم نمیخوریم و رفتند سخن گفتند و کارشون به خودکشی رسیده.اما شما تجربه بگیرید و سمت این کارها نرید.حتی اگر هر دو مذهبی هم باشید این کار اشتباه محضه مخصوصا برای دختر خانم ها. اما دستور خواندن عقد غير دائم:
اگر خود زن و مرد بخواهند صيغه عقد غير دائم را بخوانند، بعد از آن كه مدت و مهر را معين كردند، چنانچه زن بگويد:
"زَوَّجْتُكَ نَفْسي فِي الْمُدَّةِ الْمَعْلُومَةِ عَلى المَهْرِ المَعْلُوم"
بعد بدون فاصله مرد بگويد: "قَبِلْتُ" صحيح است.
و اگر ديگرى را وكيل كنند و اول وكيل زن به وكيل مرد بگويد:
"مَتَّعْتُ مُوَكِّلَتى مُوَكِّلَكَ فِي الْمدَّةِ الْمَعْلُومَةِ عَلى المَهْرِ المَعْلُوم"
پس بدون فاصله وكيل مرد بگويد: "قَبِلْتُ لِمُوَكِّلي هكَذا"، صحيح مى باشد.1
ذكر سه نكته لازم است:
1- چنان چه در عقد موقت فرزندى متولد شود، همانند فرزند متولد شده از زن دائمى است.2
2- زن مى تواند در عقد موقت شرط كند شوهر با او نزدیكى نكند و فقط لذتهاى دیگر را ببرد.3
3- اگر در عقد موقت زن بالغ و غیر یائسه باشد و نزدیكى انجام گیرد، باید دو حیض عده نگه دارد.4 اما حکم خواندن صیغه به فارسی:
آیا ت عظام امام - خامنه ای - سیستانی- صافی -مکارم - نوری - وحید : اگر نمی توانند خودشان به صورت عربی صحیح بخوانند می توانند به فارسی یا هر زبان دیگری صیغه را اجرا کنند ولی باید در همان زبان لفظی را بگویند که معنای (( زوجت )) و ((قبلت)) را بفهماند و لازم نیست وکیل بگیرد.
آیت الله بهجت : خواندن عقد نکاح به زبان فارسی و یا هر زبان دیگری جایز است هر چند توانایی بر خواندن زبان عربی هم داشته باشد و وکیل گرفتن لازم نیست.
آیات عظام تبریزی و فاضل : اگر نمی توانند خودشان به صورت عربی صحیح بخوانند چنانچه گرفتن وکیل برایشان ممکن باشد بنابر احتیاط واجب باید وکیل بگیرند و اگر ممکن نیست می توانند خودشان به زبان فارسی و یا هر زبان دیگری صیغه را اجرا کنند ولی باید در همان زبان لفظی را بگویند که معنای ((زوجت))و ((قبلت)) را بفهماند.
تبصره: صیغه عقد دائم به زبان فارسی این است که پس از تعیین مهر نخست دختر بگوید: خود را همسر تو کردم به مهر تعیین شده سپس مرد بگوید : این ازدواج را قبول کردم.
1. توضیح المسائل امام خمینی(ره)، مسئله 2363،2370، 2369 و 2376؛ تحریر الوسیله، ج2، ص289، مسئله5 و ص290، مسئله9.
2. تحریر الوسیله، ج 2، ص 291، مسئله 13.
3. توضیح المسائل امام خمینی(ره)، مسئله 2423.
4. تحریر الوسیله، ج 2، ص 291، مسئله 16.
There are no replies made for this post yet. Be one of the first to reply to this post!
Please login to post a reply
You will need to be logged in to be able to post a reply. Login using the form on the right or register an account if you are new here. Register Here »