آیا روح دیگری می تواند به انسانی که خواب است وارد شود؟

پرسش:

هنگامي كه روح از جسم انسان در هنگام خواب خارج مي شود، آيا جن يا روح انسان ديگر مي تواند حتي براي لحظات كوتاهي وارد جسم او شود؟

پاسخ:

با سلام و ادب سلامتي، سعادت و موفقيت شما را از درگاه ايزد منان خواستاريم
از ارتباطتان با سایت طلبه پاسخگو سپاسگزاریم

انسان تركيبي از روح و جسم است و روح گوهري غير مادي است كه ارتباط آن با جسم ماية حيات آن است. در عين حال هر روحي با بدن ارتباط خاصي دارد كه روح ديگر با آن بدن نمي تواند داشته باشد. به هنگام مرگ خداوند اين رابطه را قطع مي كند و روح را به عالم ارواح مي برد. به هنگام خواب نيز روح را مي گيرد اما نه آن چنان كه رابطه به كلّي قطع شود تا جن يا روح انسان ديگري وارد جسم او شود.

  روح نسبت به بدن داراي سه حالت است:

  1ـ ارتباط تام (حالت حيات و بيداري)

  2ـ ارتباط ناقص (حالت خواب)

  3ـ قطع ارتباط به طور كامل (حالت مرگ)

  از نظر برخي از انديشمندان ديني در حال خواب، روح با قالب و بدن مثالي فعاليت مي كند. بنابراين روح در حال خواب به كلي از بدن جدا نشده است، تا روح ديگري براي لحظات كوتاهي وارد بدن او بشود، زيرا روح در هيچ حالتي بدون بدن نخواهد بود. پيش از خواب با بدن حسي و مادي است و در عالم خواب و برزخ با بدن مثالي فعاليت مي كند و در عالم آخرت نيز با بدن اخروي فعاليت مي كند.

  گذشته از اين كه رابطه جسم و روح، رابطة ظرف و مظروف نيست كه بتوان در هر لحظه اين بدن محفوظ باشد و روح ديگري به آن منتقل بشود، مانند ظرفي كه آن را از آب خالي كرده و به جاي آن چيز ديگر بريزيم، زيرا روح تمام حقيقت انسان مي باشد و يك شيء نمي تواند داراي حقايق متعدد باشد و در هر زمان كه خواب مي رود، روح ديگري به او منتقل شود. بنابراين در حالت خواب، روح به كلي از بدن جدا نمي شود و فعاليت هاي روح به وسيله بدن مثالي انجام مي گيرد كه نياز به ابزارهاي مادي ندارد و هيچ روح ديگري نمي تواند به بدن فرد در هنگام خواب وارد شود.

Comments (0)

There are no comments posted here yet

Leave your comments

  1. Posting comment as a guest. Sign up or login to your account.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location

آپ کے سوالات

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

آخرین ارسال سایت