خواستگارم دو ازدواج و یک نامزدی ناموفق داشته جواب مثبت بدم؟

پرسش:

خانمی هستم که در گذشته، یک ازدواج_ناموفق داشتم. در حال حاضر، خواستگاری دارم که از هرنظر هم‌کفو هستیم. مدتی است که ایشان را می‌شناسم. بنده مشکلی در ایشان نمی‌بینم، جزاینکه در گذشته، دو ازدواج و یک نامزدی ناموفق داشته و این مسئله مرا به شدت نگران کرده است. لطفاً راهنمایی کنید.

پاسخ:


با سلام

علیرغم اینکه هردو در گذشته، تجربه ازدواج ناموفق را داشته‌اید، بالطبع همین مسئله باعث سخت‌گیری و دقت بیشتر شما و ایشان در انتخاب بعدی می‌شود،

ولی نکته‌ای که درباره خواستگار فعلیتان وجود دارد این است که وی در گذشته، دو ازدواج و یک نامزدی ناموفق داشته است که جای بررسی و تحقیق بیشتری را از ایشان می‌طلبد؛ به نظر می‌رسد یا وی واقعاً در زندگی مشترک خود مشکل دارد که حاصلش ازدواج‌های ناموفق است یا اینکه مهارت انتخاب همسر مناسب را ندارد و در انتخاب شریک زندگی، مدام دچار اشتباه می‌شود.

در هرصورت، لازم است که شما درباره علت و چگونگی طلاق‌های خواستگارتان در گذشته با دقت بیشتری بررسی و تحقیق کنید و صرفاً به حرف‌های ایشان اکتفا نکنید.

امّا برای اینکه ریسک ازدواجتان کاهش یابد، توصیه می‌کنم علاوه بر تحقیقاتی که انجام می‌دهید، فرایند آشنایی‌ و انتخاب را با نظارت یک مشاور ازدواج (مجرب) انجام دهید؛ زیرا مشاور می‌تواند به شما وسعت دید دهد و در امر انتخاب و بررسی تناسبات به شما کمک کند.

امام جواد (علیه‌السلام) فرمود:
«سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند، پشیمان نگردد:
1- اجتناب از عجله،
2- مشورت کردن،
3- توکل بر خدا در هنگام تصمیم‌گیری.»
(مسند الإمام الجواد، ص247)

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت