سکوت چند ساله مسئولان حوزه در قبال حملات وحشیانه به طلاب!

سکوت چند ساله مسئولان حوزه در قبال حملات وحشیانه به طلاب !

شهادت روحانی همدانی بهانه ای شد تا بار دیگر مروری کنیم به حمله ها و تعرضاتی که در سال های اخیر علیه روحانیت و طلاب در سراسر کشور صورت گرفته است که متاسفانه با سکوت #جامعه_مدرسین #شورای_عالی و #مجمع_نمایندگان_طلاب رو به رو بوده است و هیچگونه واکنش جدی در قبال این جنایات صورت نگرفت.

به راستی اگر مسئولان و بزرگان حوزه در قبال این حملات واکنش های جدی و پیگیرانه ای انجام می دادند امروز شاهد این هجمه ها علیه روحانیت بودیم؟!

شهادت روحانی همدانی بهانه ای شد تا بار دیگر مروری کنیم به حمله ها و تعرضاتی که در سال های اخیر علیه روحانیت و طلاب در سراسر کشور صورت گرفته است که متاسفانه با سکوت جامعه_مدرسین شورای_عالی و مجمع_نمایندگان_طلاب رو به رو بود و هیچگونه واکنش جدی در قبال این جنایات صورت نگرفت.به راستی اگر مسئولان و بزرگان حوزه در قبال این حملات واکنش های جدی و پیگیرانه ای انجام می دادند امروز شاهد این هجمه ها علیه روحانیت بودیم؟!

1⃣سال ۹۰ علی خلیلی، طلبه جوان به خاطر نهی از منکر در یکی از محلات شرق تهران مورد حمله چند نفر با چاقو قرار گفت و از ناحیه گردن به شدت مجروح شد.
شهید خلیلی پس از ۳۲ ماه تحمل جراحات، سوم فروردین سال ۹۳ به شهادت رسید.

2⃣حجت‌الاسلام منتظری امام جماعت وقت مسجد انصارالحسین (ع) تهران پس از امر به معروف یک دختر و پسر در خیابان نیروی هوایی (شرق تهران) در اثر ضربه‌ یکی از اراذل، چشم چپش را از دست داده که پزشکان مجبور به تخلیه چشم او شدند.

3⃣خرداد ۹۰، حجت‌الاسلام فروزش امام جماعت یکی از خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران در یکی از خیابان‌های اطراف دانشگاه، متوجه ایجاد مزاحمت از سوی چند نفر برای یک خانم می‌شود و زمانی که قصد نجات آن خانم و مداخله را داشته از سوی مزاحمان مضروب شده و بینایی یک چشمش را از دست می‌دهد.

4⃣شهریور ۹۵، حجت‌الاسلام اخروی که همراه خانواده خود بود، در خیابان طیب در جنوب تهران متوجه مزاحت سه مرد برای یک زن می‌شود؛ به سمت آنها می‌رود و مداخله می کند که مهاجمین به سمت او حمله کرده و او را در مقابل خانواده‌اش با ۲۵ ضربه قمه مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

5⃣شهریور ۹۳، حجت‌الاسلام نظری از طلبه‌های حوزه علمیه اصفهان در خیابان با اعمال غیراخلاقی ۴ جوان سوار بر موتورسیکلت که شرب خمر کرده بودند مواجه می‌شود و آنان را امر به معروف می‌کند اما آنها با قمه به او هجوم آورده و این طلبه را از ناحیه صورت و دست به شدت مصدوم می‌کنند.

6⃣آبان سال ۹۳، حجت‌الاسلام میرزایی طلبه خرم‌آبادی در خیابان متوجه اعمال خلاف شرع راننده پرایدی می‌شود و به او تذکر زبانی می‌دهد اما این فرد با چاقو به این طلبه حمله کرده و او را سخت مجروح و راهی بیمارستان می‌کند.

7⃣زمستان ۹۵ ، سعید کمریان طلبه جوان نهاوندی هنگام شب در خیابان متوجه فریاد و کمک‌خواستن یک زن می‌شود که درحال کتک خوردن از موتورسواری غریبه بوده است. این طلبه جلو می‌رود تا مانع این اتفاق شود اما توسط آن موتورسوار مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد و فکش می‌شکند.

8⃣خرداد ۹۵، حجت‌الاسلام فراهانی از طلبه‌های اسلامشهر تهران در کوچه‌‌ای متوجه اعمال غیراخلاقی یک خانم با سه مرد می‌شود که آن‌ها را نهی از منکر می‌کند اما آن سه جوان به او حمله کرده و بشدت مجروحش می‌کنند.

9⃣تیر ۹۶، یک فرد با حال غیرعادی با قمه به یک روحانی ۴۷ ساله به نام خلیل ذوالفقاری قاضی سابق دادگاه خانواده شهرری در مترو حمله و او را  مجروح کرد.

0⃣1⃣ آبان ۹۶، یک روحانی بهمراه همسرش در محدوده میدان شکوفه (شرق )تهران، حین خروج از مسجد مورد حمله یک فرد قرار گرفت و مجروح شد. مهاجم پس از ضربه به سر روحانی،۵ ضربه نیز با قمه به پهلو و کمر وی زد.

1⃣1⃣ آبان ۹۶، یک روحانی ۴۵ ساله دانشجوی دکتری الهیات، با ۵ ضربه چاقو توسط یک مرد ۴۳ ساله حدود در مقابل خروجی متروی امام خمینی(ره) (خیابان خیام) به شدت مجروح و پس از انتقال به بیمارستان سینا درگشت. قاتل دارای سوابق کیفری متعدد از جمله سرقت بود.

2⃣1⃣سال 96 نیز در قم به دو طلبه معمم با چاقو تعرض به عمل آمد.

3⃣1⃣در کرمانشاه نیز عده ای پس از فحاشی و تمسخر یک روحانی، با ضربات قمه ،شمشیر و مشت اقدام به مجروح کردن او کردند.

4⃣1⃣آبان 97 چند نفر از اراذل و اوباش ضمن فحاشی به روحانیت، به دو طلبه نیشابوری حمله کردند و پس از کتک کاری یک ضربه چاقو به دست و یک ضربه به قلب یکی از طلاب وارد نمودند که خوشبختانه تا نزدیکی ریه رفته بود.

5⃣1⃣ ۲۷ شهریور ۹۷ محمد تولایی طلبه جوان مشهدی که چندی قبل بدون هیچ دلیلی مورد سوء قصد قرار گرفته بود و مدتی در کما بود، درگذشت.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت