با نه مرد رابطه نامشروع داشتم!

پرسش:
من خانمي هستم كه به دليل مشكلات شوهرم به او خيانت كردم و در زمان هاي مختلف با نه مرد رابطه نامشروع داشته ام كه متأسفانه دير فهميدم كه هيچ مرد خائني من را براي خودم نمي خواست. از آن جا كه حكم زنا كار اعدام است مي خواهم به جاي اعدام براي حفظ آبروي خانواده و فرزندانم خودكشي كنم آيا با اين كار بخشيده مي شوم؟
پاسخ:

با سلام و عرض ادب
قبلآ حکم خود کشی بیان شد ،این مورد هم مستثنا نیست وهمان حکم عدم جواز را دارد.
با خود کشی نه تنها بخشیده نخواهد شد، بلکه بار گناه او سنگین ترمی شود .
کسی که مرتکب گناه زشت زنا شده است باید بداند که آنچه بر او واجب است توبه است یک توبه واقعی و بدون بازگشت نه اعدام !

اجرای حکم شرعی مانند اعدام و سنگسار وظیفه حاکم است در صورتی که برایش از طرق شرعی ثابت گردد لازم است اقدام نماید اما وظیفه مکلف معرفی خود و اقرار به گناه نزد حاکم نیست ! بلکه توبه واقعی وظیفه اوست .

بنابراین این خواهری که پی به اشتباهات بزرگ خود برده است هم بجای اینکه به فکر خودکشی بیفتد که تنها گناهش را سنگین تر می کند ، باید به فکر پاک کردن گناهان بزرگ خود باشد تا موانعی که بدست خود در مسیر ارتباط با خالقش ایجاد کرده است ، بردارد بداند که خداوند همانطور که در قرآن کریم فرموده است همه گناهان را می بخشد .

قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ لاَ تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ  

بگو ای بندگان من که بر خویش اسراف روا داشته اید، از رحمت خداوند ناامید نشوید، خدای مهربان تمامی گناهان شما را خواهد آمرزید همانا او بخشنده مهربان است .


توضیحی درباره اعتياد جنسي
واژه‎ي اعتياد به س/ك/س، براي نخستين بار در دهه‎ي 1980 ميلادي مطرح شد. اين واژه براي توصيف افرادي به كار گرفته مي‎شد كه به گونه‎اي وسواسي در پي تجارب جنسي بوده و چنان‎چه نمي‎توانستند نيازهاي جنسي‎شان را ارضا كنند، رفتارشان مختل مي‎گشت. در واقع، اين مفهوم از الگوي وابستگي (اعتياد) به داروها (مواد) يا رفتارهايي چون قمار برگرفته شده است. وابستگي (اعتياد) به س/ك/س در اين جا به معني وابستگي روان شناختي، وابستگي جسمي و وجود نشانه‎ها و علايم سندرم ترك (محروميت) در صورت عدم دست‎رسي به دارو (ماده) يا ناكامي رفتار (مانند قمار) است.

افراد بسياري ديده مي‎شوند كه همه‎ي كوشش‎ها و رفتارهايشان در زندگي معطوف به جست‎وجوي رابطه‎ي جنسي است؛ زمان زيادي را صرف چنين رفتاري مي‎نمايند و اغلب تلاش مي‎كنند كه اين رفتار را متوقف كنند ولي در عمل، توانايي اين كار را ندارند. شايد بسياري براي نخستين بار با چنين واژه‎اي رو به رو شده باشند اما اين پديده، براي شمار فراواني از درمان‎گران كاملاً شناخته شده است. اين افراد، كوشش فزاينده و مكرري انجام مي‎دهند كه رابطه‎ي جنسي داشته باشند و چنان‎چه در اين تلاش‎ها پيروز و كامياب نشوند، دچار ناراحتي و رنج و عذاب مي‎شوند. مي‎توان گفت كه وابستگي (اعتياد) به س/ك/س، يك مفهوم اكتشافي مفيدي است كه درمان‎گر را براي علت زمينه‎اي اين رفتار، هشيار مي‎سازد. معتادين جنسي نمي‎توانند تكانه‎هاي جنسي خود را كنترل كنند. اين تكانه‎ها طيف كاملي از رفتار يا تخيلات جنسي را در بر مي‎گيرد. سرانجام، نياز به آميزش و به طور كلي هر گونه فعاليت جنسي، افزايش مي‎يابد و ميل مداوم به رابطه‎ي جنسي، تنها انگيزه‎ي رفتار فرد مي‎شود.

در سابقه‎ي شخص، معمولاً الگوي دراز مدتي از اين رفتار وجود دارد كه شخص بارها تلاش داشته تا آن را متوقف كند، ولي موفق نشده است. هر چند ممكن است پس از چنين اعمالي، فرد دچار پشيماني و احساس گناه و عذاب وجدان شود، ولي چنين احساساتي براي پيش‎گيري از بروز دوباره‎ي اين رفتار، كافي نيستند. ممكن است بيمار بيان نمايد كه در دوره‎هاي پر استرس يا هنگام تنش، اضطراب و خشم، نياز بيشتر و شديدتري در خود براي برون ريزي احساس مي‎نمايد.
به طور كلي، بيشتر اعمال شخص در اين زمينه، با ارگاسم پايان مي‎يابد؛ هر چند اين يك قانون و اصل كلي نيست و رفتار جست‎وجوي رابطه‎ي جنسي به ميزان زيادي با تهييج و تحريك همراه است كه نياز و الزامي به رسيدن به ارگاسم ندارد.

در نهايت، فعاليت جنسي با زندگي زناشويي، اجتماعي يا حرفه‎اي شخص تداخل مي‎كند و سبب از دست رفتن كاركرد شخص در اين زمينه‎ها مي‎شود.

علايم و نشانه‎هاي وابستگي (اعتياد) به س/ك/س را مي‎توان اين چنين فهرست نمود:

1) رفتار خارج از كنترل

2) پيامدهاي قانوني، پزشكي و بين فردي نامطلوب و زيان آور

3) پي‎گيري هميشگي رفتار جنسي پر خطر يا رفتارهاي خود تخريبي

4) كوشش‎هاي مكرر براي متوقف نمودن رفتارهاي جنسي

5) وسواس فكري و تخيلات جنسي –آميزشي

6) نياز براي حجم فزاينده‎اي از فعاليت‎هاي جنسي

7) تغييرات خلقي شديد در ارتباط با فعاليت جنسي (افسردگي، خوشي، …)

8) صرف زماني غير عادي براي دست‎يابي به رابطه‎ي جنسي، شهوت انگيز بودن

9) تداخل رفتار جنسي با فعاليت اجتماعي، شغلي يا تفريحي

به طور كلي، انحرافات و هنجار گسيختگي‎هاي جنسي، در افراد دچار وابستگي (اعتياد) به س/ك/س بيشتر ديده مي‎شود. ويژگي‎هاي اصلي اين انحرافات عبارتند از:
رفتار يا ميل شديد و عود كننده‎ي جنسي مانند نمايش‎گري، يادگار خواهي، مالش، آزارگري، آزارخواهي، مبدل پوشي، تماشاگري جنسي، بچه‎‎خواهي. اين انحرافات، همراه با ناراحتي قابل ملاحظه‎ي باليني هستند و تقريباً هميشه در روابط بين فردي اختلال ايجاد مي‎كنند و اغلب به مشكلات قانوني منجر مي‎شوند. ولي اعتياد به س/ك/س ممكن است افزون بر انحرافات جنسي، شامل رفتارهايي نظير آميزش جنسي و .... باشد كه البته طبيعي و بهنجار تلقي مي‎شوند، به جز مواردي كه كنترل نشده يا بي‎بندوبار باشد.

در بسياري از موارد، اعتياد به س/ك/س، مسير نهايي و مشترك انواعي از اختلالات ديگر است. افزون بر انحرافات جنسي كه اغلب وجود دارند، ممكن است اختلال رواني عمده‎اي چون اسكيزوفرني نيز وجود داشته باشد. اختلال شخصيت جامعه ستيز و اختلال شخصيت مرزي نيز شايع هستند.

گه‎گاه، اعتياد به س/ك/س با اختلال رواني ديگري همراه مي‎شود. براي نمونه، وابستگي (اعتياد) به س/ك/س مي‎تواند با وابستگي (اعتياد) و سوء مصرف مواد مخدر و محرك، اختلالات خلقي (چون افسردگي، سرخوشي و …) واختلالاتاضطرابي (چونهراس‎ها، وسواس‎ها و …) توأمگردد.

«دون ژوآنيسم» و «نيمفومانيا»

«دون ژوآنيسم» و «نيمفومانيا» دو واژه‎اي هستند كه پيرامون وابستگي (اعتياد) به س/ك/س بايد مورد اشاره قرار گيرند.
دون ژوآنيسم را گاه برابر اعتياد به سكس مردان قرار داده‎اند. گفته مي‎شود دون ژوآن‎ها از فعاليت‎هاي جنسي خود براي پوشاندن احساسات عميق حقارت استفاده مي‎كنند. برخي از آن‎ها، تكانه‎هاي ناخودآگاه همجنس گرايي داشته و با روابط جنسي وسواسي با زنان، اين تكانه‎ها را انكار مي‎كنند. اين مردان، مي‎خواهند خود را از لحاظ جنسي، پر كار نشان دهند و اغلب پس از رابطه‎ي جنسي، ديگر تمايل و علاقه‎اي به آن زن ندارند.

نيمفومانيا، معادل اعتياد به س/ك/س زنان و به مفهوم ميل مفرط يا بيمارگونه زن براي آميزش جنسي است. به طور معمول، زنان دچار اين حالت، يك يا چند اختلال كاركرد جنسي (اغلب شامل اختلال ارگاسمي زنانه) داشته‎اند. زن مبتلا، اغلب ترس شديدي در مورد از دست دادن عشق داشته و مي‎كوشد با انجام اين اعمال، نيازهاي وابستگي (و نه تكانه‎هاي جنسي) خود را ارضا كند.

همه‎گير شدن بيماري وابستگي (اعتياد) به س/ك/س در يك جامعه، شرم و آزرم اجتماعي را خدشه‎دار نمود، و به از دست رفتن چارچوب‎هاي اخلاقي – معنوي، رشد انحرافات و آسيب‎هاي اجتماعي و ويران گشتن جايگاه الهي – انساني س/ك/س مي‎انجامد. اپيدمي وابستگي (اعتياد) به س/ك/س، نه تنها بحران‎هاي فرهنگي –رواني–اجتماعي،بلكهبحران‎هاي اقتصادي را نيز پديد آورده و ساعات و دقايق فراواني از «زمان كار و انرژي ملي» را هدر مي‎دهد.

درمان
درمان وابستگي (اعتياد) به س/ك/س، مانند الگوي درمان وابستگي (اعتياد) به مواد مخدر بر پايه‎ي درمان‎هاي روان شناختي و روان پزشكي چون روان درماني‎هاي متنوع و دارو درماني‎هاي مختلف انجام مي‎شود.
نويسنده: دكتر بهنام اوحدي

منبع : HAppyIranian.Org
قرآن کریم ، سوره زمر آیه 53

نظرات (3)

This comment was minimized by the moderator on the site

رسش:
من خانمي هستم كه به دليل مشكلات شوهرم به او خيانت كردم و در زمان هاي مختلف با نه مرد رابطه نامشروع داشته ام كه متأسفانه دير فهميدم كه هيچ مرد خائني من را براي خودم نمي خواست. از آن جا كه حكم زنا كار اعدام است مي خواهم به جاي اعدام براي حفظ...

رسش:
من خانمي هستم كه به دليل مشكلات شوهرم به او خيانت كردم و در زمان هاي مختلف با نه مرد رابطه نامشروع داشته ام كه متأسفانه دير فهميدم كه هيچ مرد خائني من را براي خودم نمي خواست. از آن جا كه حكم زنا كار اعدام است مي خواهم به جاي اعدام براي حفظ آبروي خانواده و فرزندانم خودكشي كنم آيا با اين كار بخشيده مي شوم؟
پاسخ: ب نظر من خودكشي كن چون خيلي بي ادبي

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

آدم چه چيزايي ميشنوه :(:(

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام دختری 15ساله هستم شایدبگیداین که بچس امابیشترازسنم میدونم وعاشق روابط جنسی وجنس مخالف....من ازبچگی بانوه ی عمم بزرگ شدم تقریبا...
عذاب وجدان دارم ازامام حسین خجالت میکشم اماخب موقعیتی بهترازاین گیرنمیاوردم جفتمونم پایه بودیم...عذاب وجدان...

سلام دختری 15ساله هستم شایدبگیداین که بچس امابیشترازسنم میدونم وعاشق روابط جنسی وجنس مخالف....من ازبچگی بانوه ی عمم بزرگ شدم تقریبا...
عذاب وجدان دارم ازامام حسین خجالت میکشم اماخب موقعیتی بهترازاین گیرنمیاوردم جفتمونم پایه بودیم...عذاب وجدان رهام نمیکنه کمکم کنیدلطفا
===============
پاسخ:
با سلام
متاسفانه گناه بسیار بزرگی کردید و اگر توبه نکنید عاقبت خوشی در زندگی نخواهید داشت.
انسان به هر چیزی علاقه داشت دلیل نمی شود بدون حساب دست به اون کار بزند و تنها شما هم نیستید که اینطورید و خیلی ها مثل شما و موقعیت بهتر از شما هم دارند و دست به گناه نمیزنند.
باید مراقب شیطان و هوای نفس باشید و مبارزه کنید با اون و رابطه رو با این شخص قطع کنید.
توبه واقعی کنید تا ان شالله بخشیده شوید.

ادامه مطلب
نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت