نگاهی تحلیلی به تشیع لندنی و آمریکایی!

در سال‌های اخیر رسانه‌های مختلفی به نام تشیع با هدف ایجاد اختلاف میان مسلمانان ایجاد شده‌اند که به اختصار به سه شبکه فارسی زبان آن اشاره می‌شود…
شبکه اهل‌بیت؛ ادبیات لمپن به نام شیعی‌گری!
این شبکه با مدیریت فردی به نام «حسن ا..یاری» تاسیس شد و عوامل آن با انتخاب این نام مقدس، سعی داشتند موقعیتی برای خود کسب کنند. آن‌ها در دوره فعالیت خود در راستای برجسته ساختن اختلافات مذاهب اسلامی و همسو با سیاست‌های انجمن حجتیه مطالبی را تهیه می‌کردند. تاکید بر سوگواری ایام فاطمیه به نام «محسنیه» و برگزاری جشنی موسوم به «عیدالزهرا» مهم‌ترین اقدامات این شبکه بود.
انتساب دروغین به مرجعیت
ا…یاری مدتی این شبکه را منتسب به مراجع معرفی می‌کرد و مدعی بود بیوت مراجع از آن حمایت می‌کنند. این ادعا از سوی مسؤولان بیوت مراجع رد شد. در این میان، بیت «آیت ا… قربانعلی محقق کابلی» از علمای مقیم قم از شبکه اهل بیت، حمایت می‌کرد. با افشای ماهیت تفرقه‌افکنانه آن، آیت ا… محقق کابلی نیز طی اطلاعیه‌ای در مهر ۱۳۸۹، با تاکید بر اهمیت وحدت بین مسلمانان، اعلام کرد: «از پیروان و شیعیان راستین اهل بیت عصمت و طهارت (ع) جداً تقاضا می‌شود که از هرگونه کمک مادی و معنوی به شبکه یاد شده خودداری کنند. از نظر این‌جانب پرداخت وجوهات شرعیه با هر عنوانی به این شبکه و سایر مراکز و شبکه‌ها و برنامه‌هایی که تحت هر عنوانی در راستای ایجاد تفرقه میان امت اسلامی فعالیت می‌کنند نه تنها مجزی نیست بلکه تعاون بر اثم و عدوان است.»
دیدگاه‌های سیاسی ا…یاری
۱- ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی
۲- تایید شعار نه غزه نه لبنان با این بهانه که اول بقیع را آزاد کنیم غزه برای بعد.
۳- ایجاد فاصله بین شیعیان و مرجعیت معظم شیعه (مدیر این شبکه هیچ‌یک از مراجع را عادل نمی‌داند و به کرات به حضرت امام خمینی، حضرت آیت‌ا… خامنه‌ای‌، حضرت آیت‌ا… مکارم شیرازی و حتی حضرت آیت ا… بهجت توهین کرده است)
۴- کوبیدن دولت جمهوری اسلامی ایران و پایین آوردن جمهوری اسلامی از حامی مستضعفان و شیعیان جهان به دشمن اهل بیت(ع)!
۵- مقایسه حکومت امام خمینی(ره) با حکومت عباسیان!
۶- دفاع از آمریکا به بهانه آزادی بیان در آن کشور
آقای ا… یاری ساکن آمریکاست. جالب است بدانید در آمریکا قانونی برای شبکه‌های ماهواره‌ای وجود دارد با این مضمون که اگر شبکه‌ای کوچک‌ترین توهینی به مقدسات یک فرقه مذهبی یا فکری یا اجتماعی بکند آن شبکه تعطیل می‌شود و مجوزش باطل خواهد شد. حال این سؤال پیش می‌آید که چرا شبکه موسوم به اهل بیت که تماما توهین است، بسته نمی‌شود؟ جز مخالفت این شبکه با دولت جمهوری اسلامی و ایجاد اختلاف بین فرق اسلامی علتی دارد؟
اعتقادات مبتنی بر تفکرات حجتیه
اعتقادات و حرف‌های وی شدیداً منطبق بر تفکر حجتیه است، او معتقد است هیچ کاری نباید انجام داد و فقط منتظر باشیم تا خدا هر زمان خواست امام زمان را بفرستد. این شبکه، مروج قمه‌زنی است و می‌گوید به عشق امام حسین (علیه السلام) همه کاری باید کرد….
هدف این جریان، سوق دادن تشیع به سمت حجتیه است تا به اهل سنت فحش دهد و یا حتی حکم قتل برادران اهل سنت را صادر کند. در حال حاضر هم توهین به اهل سنت از جانب وی کم نیست و از این طریق میان برادران شیعه و سنی تفرقه ایجاد می‌کند.
شبکه اهل بیت «کاخ سفید»!
چندی پیش حجت‌الاسلام نبوی، معاون تبلیغات حوزه علمیه قم، طی نشستی از گردآوری اسنادی مبنی بر حضور آمریکایی‌ها در پشت پرده این شبکه ماهواره‌ای خبر داد و گفت: «هدف این شبکه که به نام دفاع از شیعه و گسترش علوم اهل بیت‌ (ع) راه اندازی شده است، بد جلوه دادن شیعه بود.»
با بروز حساسیت در خصوص این شبکه، دادگاه ویژه روحانیت در قم، حکم پلمپ دفتر این شبکه را صادر کرد. عوامل این شبکه در ادامه تحرکات خود، ضمن جسارت به علمای اسلام و نیز مقام معظم رهبری و ولایت فقیه، مدعی شدند رویکرد نظام، حمایت از اهل سنت به قصد تضعیف مکتب اهل بیت‌(ع) است!
شبکه سلام؛
از اسلام منهای سیاست تا سیاست منهای اسلام!
چند سال قبل که اولین نوشته‌ها درباره شبکه سلام منتشر می‌شد، کم‌تر کسی خطر اسلام آمریکایی را که در لباس تبلیغ شیعه خود را میان شیعیان نفوذ داده بود، جدی می‌گرفت. اما امروز با پیوند خوردن این شبکه با جریانات سیاسی و ضدامنیتی کم‌تر کسی از این موضوع بی‌خبر است که شبکه سلام در خدمت سیاست‌های استعماری ضداسلامی در حال فعالیت است. بخصوص این روزها که مدعیان جدایی دین از سیاست در امور سیاسی وارد شده و در مخالفت با جمهوری اسلامی تمام قد ایستاده‌اند.
مدیر شبکه سلام با به راه انداختن تشکیلاتی با عنوان «جمعیت روحانیون سنتی ایران معاصر» بیانیه‌های آتشینی در حمایت از آشوب در کشور صادر کرده است.
منابع مالی که آشکار نمی‌شوند…
در حالی که هر روز اخبار تازه‌تری از اعمال محدودیت برای انتقال وجوه ایرانیان در سراسر دنیا منتشر می‌شود، شبکه سلام شماره حساب‌های بیش‌تری را در کشورهای آلمان، آمریکا، استرالیا، دوبی و… معرفی می‌کند تا بگوید کمک‌های مالی بیش‌تری را از مخاطبان جمع‌آوری کرده است.
مرجان حسینی، کارشناس ارتباطات، می‌نویسد: «برنامه‌های شبکه سلام از راه ماهواره هات‌برد پخش می‌شود که ماهانه، مبلغ درخور توجهی را برای اجاره از مالکان شبکه‌ها دریافت می‌کند. با در نظر گرفتن سایر هزینه‌های راه‌اندازی و اداره شبکه ماهواره‌ای که تمام قاره‌ها را زیر پوشش قرار می‌دهد و تبلیغات بازرگانی محدودی دارد، سلام باید منابع مالی گسترده‌ای داشته باشد. مدیران این شبکه در مورد تأمین هزینه‌های آن توضیحات شفافی ارائه نداده‌اند.»
مدیر بخش مانیتورینگ صدا و سیما در گفت‌وگو با همشهری ماه می‌گوید: «شما می‌توانید از میزان آگهی‌های این شبکه‌ها به راحتی به این مساله دست پیدا کنید، چون اغلب این شبکه‌ها آگهی پخش نمی‌کنند در حالی‌که برای گرفتن یک پهنای باند خیلی معمولی روی ماهواره هات‌برد هر ماه باید ۲۸ هزار دلار پرداخت کنند که با هزینه‌های آپ لینگ به ماهانه ۶۰ هزار دلار بالغ می‌شود. این هزینه فقط برای ارسال برنامه به ماهواره و از ماهواره به زمین است. حال اگر حقوق و دستمزد را اضافه کنید… این شبکه‌ها با آگهی اندک از کجا این هزینه‌ها را تأمین می‌کنند؟ این مساله مدرک محکمی برای وابستگی این شبکه‌ها به دلارهای سیاه آمریکا است. زیرا در زمانی که از بی‌پولی رنج می‌برند، کیفیت این شبکه‌ها هر روز ارتقا می‌یابد، مرتب شبکه اضافه می‌کنند و مرتب دامنه دریافت شبکه‌هاشان افزایش پیدا می‌کند.»
وی همچنین می‌گوید: «این شبکه‌ها باید به این سؤال پاسخ دهند این پول را از کجا می‌آورند که اغلب پاسخ شنیده می‌شود از کمک‌های مردمی تامین می‌شود. این افراد خیلی ساده دست خود را رو می‌کنند، چون به راحتی قابل اثبات است که دلارهای آمریکا این افراد و این شبکه‌ها را تامین می‌کند. یکی از نشانه‌هایی که این شبکه‌ها از سوی آمریکا حمایت می‌شود این است که برطبق قوانین ماهواره‌ها اگر شبکه‌ای اختلاف افکنی مذهبی انجام دهد و یا به مذاهب رسمی توهینی روا دارد، محکوم شده و بلافاصله از روی ماهواره قطع می‌شود، اما این شبکه‌ها به رغم فعالیت‌های مخدوش و اختلاف‌افکنانه‌شان، همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.»
تلاش برای ماستمالی
در سال‌های اخیر این شبکه و مسؤولان آن تلاش بسیار زیادی کردند تا قمه‌زنی را به عنوان یکی از سنت‌های اسلامی معرفی کنند و این موضوع مورد استقبال دشمنان واقع شد. در یکی از این برنامه‌ها محمد هدایتی، مدیر شبکه سلام افزود: با نگاهی به آیات قرآن می‌بینیم که ریشه قمه زنی در قرآن آمده است! این روحانی نما با تحریف آیاتی از کلام ا… مجید تمام تلاش خود را برای تطبیق دادن موضوع قمه‌زنی با آیات قرآن به کار گرفت.
بیان این مسأله آن‌قدر سطحی بود که صدای کارشناس دیگر این برنامه را نیز درآورد. مهدی خلجی که با عنوان کارشناس امور دینی در این برنامه حضور داشت، نتوانست سکوت خود را در برابر سخنان بی مبنای روحانی واشنگتنی حفظ کند و گفت: سخنان آقای هدایتی، غلط و به نوعی تحریف قرآن است.
ارتباط شبکه‌های مذهبی فارسی با سران ستاد ارتش آمریکا
مهدی شریفی، رئیس مرکز مونیتورینگ صدا و سیما، در گفت‌وگویی با طرح این سؤال که شبکه‌های مذهبی با ادعای دغدغه دین چه نسبتی با سران ستاد ارتش آمریکا دارند و چگونه هزینه سنگین فنی را تامین می‌کنند، گفت: این شبکه‌ها‌‌ همان شبکه‌های بزمی هستند که لباس خود را عوض کرده‌اند و صدایی که از درون آن خارج می‌شود نعره شیطان است که در صدد جا انداختن اسلام آمریکایی و اسلام بدون جهاد و مرجعیت است.
سیاستی که جدا از دیانت نیست!
جستجوی نام حجت‌الاسلام محمد هدایتی در گوگل، شما را با مجموعه‌ای از مطالب مواجه می‌کند. بخش ویدیو‌ها البته پربار است. سخنان او در شبکه‌های ماهواره‌ای سیاسی بسیار زیاد است. وی پس از انتخابات ۸۸ از فتنه و آشوب در کشور حمایت کرد و مواضع خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی را شدت بخشید.

http://www.fetan.ir

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت