خواسگارم بد اخلاق است آیا جواب مثبت بدهم؟

سوال:

 آیا به پسر بد اخلاق که خواستگاری کرده جواب مثبت بدیم؟

جواب:

سلام علیک . 

حسین بن بشّار می گوید :
كَتَبْتُ إِلَى أَبِی الْحَسَنِ الرِّضَا علیه السلام أَنَّ لِی قَرَابَةً قَدْ خَطَبَ إِلَیَّ ابْنَتِی وَ فِی خُلُقِهِ شیءٌ ... .
فَقَالَ :
لَا تُزَوِّجْهُ إِنْ كَانَ سَيِّئَ الْخُلُقِ.

به امام رضا عليه السّلام نامه نوشتم که يكى از بستگانم به خواستگارى دخترم آمده ولى بد اخلاق است ... .

حضرت فرمودند :
اگر بد اخلاق است به او دختر نده. (1)

 منبع :
1. کافی : ج 5، ص 563

نظرات (2)

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام حاج آقا دختری 18 ساله هستم که دانشجو ام و رِوال عادی ای توی زندگی دارم طبق معمول از تنها بودنم ناراحتم و علاقه ی زیادی برای آشنایی با پسری دارم اما هیچ کیس ای برای من نیست ، این نیاز و با خانواده در میون گذاشتم اما الان صلاحم رو برای ازدواج...

سلام حاج آقا دختری 18 ساله هستم که دانشجو ام و رِوال عادی ای توی زندگی دارم طبق معمول از تنها بودنم ناراحتم و علاقه ی زیادی برای آشنایی با پسری دارم اما هیچ کیس ای برای من نیست ، این نیاز و با خانواده در میون گذاشتم اما الان صلاحم رو برای ازدواج ندونستند و با رد کردن چندین خواستگار گفتند فعلا دست نگه دارم ( خانواده م که حتما صلاحم و میدونن گفتن صبر کنم!!!) در حالیکه من به شدت نیاز به صحبت کردن و رابطه ی احساسی با جنس مخالف دارم و نمیدونم متاسفانه یا خوشبختانه تا بحال عاشق هیچ پسری نشدم و پسری هم در فامیل یا خانواده نبوده که عاشق بنده بشه!!! برای مدت کوتاهی به چتروم و یا گروه ها میرفتم شاید با کسی هم صحبت بشم که بعد از مدتی اونم بخاطر گناهش ترک کردم من با خود عمل ازدواج زیاد احساس خوشایندی بهم دست نمیده که بخوام پافشاری کنم اما برای آشنایی با پسر و ایجاد روابط در حد معمول مشکلی ندارم اکثر دوستانم این مشکل و با دوس پسر داشتن حل کردن اما خب من که مذهبی هستم این عمل و اصلا پسندیده نمیبینم خیلی وسوسه میشم برای ارتباط های این مدلی اما خب خدا رو شاکرم عقلم بهم فرمانروایی میکنه نه احساسم ، تنهایی رفتن بیرون و خرید کردن و در کل تنهایی تحمل کردن مشکلات سخت زندگیم اذیتم میکنه ، شما راهی برای من میتونید پیشنهاد بدید؟!؟!؟!؟!؟! ممنون که وقت میذارید

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام علیکم
بله قطعا این روابط در حد کم هم اصلا مناسب نیست و توصیه نمیشه. شما سعی کنید با صحبت منطقی با مادرتون یا شخص دیگری که صاحب نظرند با مادرتون صحبت کنند و راضیشون کنند.
در غیر این صورت صبر کردن و مشغولیت بهترین راهکاره.
فکر نکنید با رابطه...

سلام علیکم
بله قطعا این روابط در حد کم هم اصلا مناسب نیست و توصیه نمیشه. شما سعی کنید با صحبت منطقی با مادرتون یا شخص دیگری که صاحب نظرند با مادرتون صحبت کنند و راضیشون کنند.
در غیر این صورت صبر کردن و مشغولیت بهترین راهکاره.
فکر نکنید با رابطه نیازهاتون پاسخ داده میشه بلکه بدتر میشه.

ادامه مطلب
نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت