به دلیل شکست در ازدواج اولم، از ازدواج مجدد می ترسم!

پرسش:

جوان 33 ساله‏ام كه ازدواج اول من به جهت مشكلات مذهبي، منجر به طلاق شد و تصميم جدي براي ازدواج دوم دارم، اما به جهت ترس از شكست دوباره نمي‏توانم براي ازدواج اقدام كنم و از اين جهت سخت ناراحتم. در اين مسئله مرا راهنمايي كنيد.

پاسخ:

با سلام و ادب

نامه‏ ي كوتاه و ناراحت كننده، اما مصممانه شما را خوانديم و تا اندازه‏ي با مشكل شما آشنا شديم. بنابراين در راستاي اهدافتان توجه شما را به نكات زير جلب مي‏كنيم:
1 - محور اول سخنان متوجه ازدواج اول شما است:
الف) خوب بود در مورد علت شكست ازدواج اول بيشتر توضيح مي‏داديد تا هم نكاتي را براي ازدواج دوم ارائه كنيم و هم در صورت امكان همان ازدواج اول احيا شود. سخن شما به گونه‏اي است كه گويا از همسر اولتان كاملاً دست شسته‏ايد، در حالي كه اولين توصيه ما اين است كه اگر شرايط ايده‏آل يك همسر در او وجود دارد و تنها اختلافات در سليقه‏ها و امور جزئي و قابل اصلاح هست، ازدواج اول را ترميم نماييد، به خصوص آن كه شكست در ازدواج اول، مسير را براي ازدواج دوم كمي مشكل مي‏سازد.
مجدداً فكر كنيد كه اختلاف شما با همسر اولتان آيا قابل حل شدن است يا نه، اگر مي‏توان آن را تدبير و ترميم نمود، رجوع كنيد. در صورت تمايل و امكانات رجوع مي‏توانيد مجدداً مكاتبه نموده و علت طلاق را دقيق بيان نماييد تا در خلافت باشيم.
ب) مشكل مذهبي كه در نامه اشاره كرديد، چندان گويا نيست كه آيا به گونه‏اي حاد و اساسي بوده كه نمي‏توانست قابل گذشت باشد و زندگي ادامه يابد يا از نوع نگرش‏ها و يا انتظارات در محدوده امور غير اصولي و اسامي بوده كه قابل ترميم و يا تا حدي قابل گذشت بود؟
اين مسئله و فهم آن از اين جهت اهميت دارد كه موضع شما را براي ازدواج معين مي‏كند. در موضوع شرايط همسر ايده‏آل اين مسئله با تفصيل بيشتر بيان خواهد شد.
ج) شكست در ازدواج اول، يك برگ منفي در زندگي شما است كه البته شايد شما چندان نقشي در آن نداشته‏ايد (با توجه به ظاهر نامه)، اما در هر حال ازدواج دوم، شما را متأثر ساخته است. بايد تدبيري انديشيد كه اين تأثير به حداقل برسد و قبل از مراجعه به فرد دوم و شروع زندگي جديد، بايد اين تاثير را شناخته و آن را علاج نمود. بر اين اساس به هنگام ازدواج دوم به نكات زير توجه داشته باشيد:
1 - ازدواج اول را هرگز مخفي نكنيد.
2 - علت طلاق را به همسر دومتان صادقانه بگوييد.
3 - از ازدواج اول عبرت بگيريد.
4 - شكست ازدواج اول را بررسي كرده و علت‏هاي را كه مربوط به شما است، جستجو و شناسايي كنيد اين گونه نباشد كه فقط براساس تقصير ديگران (همسرتان) قضاوت كنيد.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت