توصیه طب اسلامی برای درمان زود انزالی چیست؟

پرسش:

با سلام. طبق طب اسلامی برای درمان زود انزالی چه روشی را باید در پیش بگیریم و چگونه درمان شویم؟

پاسخ:

با سلام و ادب

قبل از توصیه موراد برای شروع درمان به نکات زیر دقت داشته باشید:

۱- مهم ترین لازمه درمان انزال زودرس از سوی مرد، داشتن اعتماد به نفس کافی، اطمینان از حصول نتایج مطلوب درمانی – که معمولاً دیر و زود دارند؛ امّا سوخت و سوز ندارند – و عدم عجله و شتاب برای درمان است. بسیاری از مردان، موفّق به درمان این مشکل نمی شوند؛ چون باور کرده اند که درمان نمی شوند؛ به همین دلیل به طور مکرّر، روش های مختلف درمانی را امتحان و عوض می کنند و توصیه های علمی و غیرعلمی همگان را به امید یافتن روزنه نجاتی به کار می بندند و این، یعنی افتادن در دور باطلی که با افزایش اضطراب فرد، عملاً مشکل او را تشدید خواهد کرد. لذا توصیه اوّل ما به این مردان این است که عجله نکنید و مطمین باشید که درمان خواهید شد.

۲- برای حصول اعتماد به نفس کافی در مرد، همکاری و بردباری همسر، یک ضرورت مسلّم است. خوشبختانه بسیاری از زنان ایرانی، با صبوری، این مشکل همسر خود را تحمّل می کنند؛ امّا ما توصیه بالاتری به این بانوان گرانقدر داریم و آن هم این که به طور فعّال در برنامه درمانی همسر خود مشارکت کنید؛ گویی این مساله، مشکل مشترک هر دو نفر است. همواره او را به ادامه درمان تشویق کنید و کوچک ترین پیشرفت او را مهم و جدّی تلقّی کنید و در صورت شکست در هر مرحله درمانی، زمینه روحی مناسب لازم برای شروع درمان های بعدی او را فراهم کنید.

۳- چنانکه گفتیم متاسّفانه مساله انزال زودرس، این روزها، تبدیل به عرصه ای برای تاخت و تاز مراکز به ظاهر علمی برای تامین اهداف اقتصادی شده است؛ لذا توصیه اکید می کنیم که سعی کنید به دور از فضای تبلیغاتی و از طریق منابع معتبر علمی و رسمی، نسبت به درمان خود اقدام کنید.

۴- یک نکته مهم این است که نگرانی بابت این مشکل تا قبل از ازدواج، نمی تواند یک نگرانی علمی باشد؛ متاسّفانه بسیاری از مردان، قبل از ازدواج و بر اساس وقایعی که به هنگام رفتارهای غیر طبیعی جنسی(استمناء، رابطه با همجنس، رابطه های نامشروع با زنان و به ویژه زنان خیابانی، ارضاء خود به خودی به هنگام تماشای صحنه های محرّک جنسی و …) و یا اتّفاقات طبیعی جنسی(ارضاء در خواب یا احتلام) اتّفاق می افتد، در این مورد دچار قضاوت ناصحیح می شوند و به همین جهت درگیر مسایل روحی و پیگیری های بی حاصل درمانی می شوند.

در تعریف عملی انزال زودرس این مساله، تعریفی کاملاً شخصی دارد و تا هنگام برقراری یک رابطه زناشویی صحیح با همسر آینده، در محیطی آرام و طبیعی، نمی توان قضاوت دقیقی در مورد آن داشت. لذا توصیه همه ما به این آقایان محترم آن است که ضمن رعایت مسایل اخلاقی، طبّی و تغذیه ای، از استرس بیهوده در این مورد اجتناب کنند و قبل از شروع بازی، خود را از پیش بازنده فرض نکنند

۵- شاید نیاز به تذکّر نداشته باشد که بسیاری از مردان، بیش از آن که مشکل انزال زودرس داشته باشند، عجله برای رسیدن به آخر کار دارند. درواقع بسیاری از زنان ارضا نمی شوند چون همسرانشان با بی سلیقگی، لذّت عظیم بازی و ملاعبه قبل از دخول را به طمع رسیدن به لذّت زودگذر نزدیکی از دست می دهند. متاسّفانه و علیرغم توصیه های بلیغ و مکرّر در مکرّر روایات شریف و نیز متون قدیمی طبّی ایرانی، اکثر ما این روحیه را داریم که از مسیر مسافرت خود لذّتی نمی بریم و عجله داریم که زودتر به مقصد برسیم؛ غافل از این که حرکت در مسیر رسیدن، خودش جزء مهمّی از مسافرت است و باید از آن به اندازه کافی لذّت برد.

به عبارت واضح تر، بسیاری از ما مردان ایرانی به همان دلیلی که باعث می شود در جادّه ها پایمان را تا انتها روی پدال گاز فشار دهیم تا زودتر به انتهای راه برسیم؛ نمی توانیم همسرانمان را هم از لذّت یک زناشویی حلال بهره مند کنیم. توصیه همیشگی من به بیماران خود این است که در رابطه زناشویی، به تنها چیزی که نباید فکر کنند، مساله دخول است؛ بلکه از ابتدا باید بنا بر لذّت بردن از هم آغوشی، هم بستری، مصاحبت و معاشرت با همسر باشد؛ خواه ناخواه دخول نیز در انتها واقع خواهد شد.

توجّه کنید که دخول باید وقتی اتّفاق بیفتد که زن و مرد احساس می کنند که علیرغم به کار بستن تمام توان خود در معاشقه، باز هم حرف های عاشقانه ناگفته ای دارند که بیان آنها نیاز به برقراری رابطه نزدیکتری دارد که همان مقاربت و دخول است. باور کنید که اگر همّت زوجین(و به ویژه مردان) به هنگام همبستری، آن باشد که بیشترین محبّت و لذّت را به شریک خود برسانند، هم به این هدف نایل خواهند شد و هم خود، از رابطه زناشویی، بیشترین لذّت را خواهند برد.

عوامل تاثیرگزار در انزال زودرس

۱- مشکلات روحی و استرس ها به خصوص انواع اضطراب، از اصلی ترین علل انزال زودرس هستند. معمولاً دو شکل اصلی از تاثیر استرس بر انزال زودرس دیده می شود. یکی انزال زودرس در شب های اوّل ازدواج است که معمولاً در فرهنگ های سنّتی و بر اثر ناآشنایی زوجین به مسایل زناشویی یا تحت تاثیر رسوم این دوران ایجاد می شود. ادامه این مساله تا حدود ۶ ماه بعد از شروع روابط جنسی هم طبیعی در نظر گرفته می شود و نیاز به اقدام خاصی ندارد؛ چراکه این مشکل معمولاً پس از مدّتی که زن و مرد آرامش و ثبات کافی را به دست می آورند حل می شود.

امّا شکل غالب این مساله در زوج های جوانی دیده می شود که در ابتدای ازدواج، لذّت و بهره کافی از رابطه زناشویی می برند امّا پس از مدّتی و با ورود مرد به مشکلات واقعی زندگی و درگیری دایم او با مسایل اقتصادی و مانند آنها، او دچار مشکل انزال زودرس می شود؛ در حالی که قبلاً دچار چنین مساله ای نبوده است. این زوج ها معمولاً هر موقع پولدارترند! یا به مسافرت می روند، رابطه زناشویی بهتری را هم تجربه می کنند.

بنابراین فراموش نکنید که درمان استرس و اضطراب از ارکان اصلی حلّ این مشکل(و گاهی تنها درمان مورد نیاز)است.

- افسردگی نیز از مشکلات اصلی موثّر بر این مشکل است.

- احساس گناه در حین انجام رابطه جنسی نیز عامل موثّر دیگری است که در بعضی مردانی که در فرهنگ های به شدّت سنّتی رشد کرده اند یا برداشت های نادرست دینی از رابطه زناشویی دارند بیشتر دیده می شود که البتّه این مشکل، این روزها کمتر به چشم می خورد.

- گاهی مشکلات عاطفی بین زن و شوهر هم به ‌صورت انزال زودرس خودنمایی می‌کنند و درواقع، مرد دچار مشکل انزال زودرس نیست و با رفع مشکل عاطفی، روابط زناشویی نیز به وضع مطلوب سابق برمی گردد.

* چند نسخه ساده:

اگر دچار مشکلات گفته شده هستید می توانید از دستورات ساده ذیل که اثرات واضح آرام بخشی و نشاط آوری دارند استفاده کنید:

- دم کرده گل گاوزبان و سنبل طیب: یک قاشق غذاخوری گل گاوزبان و یک قاشق مربّاخوری سنبل طیب و یک عدد لیموعمانی(یا دو عدد عنّاب) را با یک و نیم لیوان آب، ۲۰ دقیقه روی شعله کم جوشانده صاف کرده با عسل شیرین و میل کنید. این کار را روزی ۲-۱ بار تا رفع کامل علایم افسردگی انجام دهید.

- عرق بیدمشک و بهارنارنج را به نسبت مساوی با هم مخلوط و روزی ۳-۲ استکان میل کنید.

- یک عدد سیب – که بهتر است سیب سرخ باشد – را با پوست رنده کنید و دو قاشق غذاخوری گلاب، دو قاشق غذاخوری عرق بیدمشک، یک قاشق مربّاخوری عسل و یک قاشق چایخوری تخم ریحان یا فرنجمشک را به آن اضافه کنید و پس از مدّتی خیس خوردن، میل کنید. این فالوده خوش طعم، علاوه بر اثر آرامبخشی فوق العاده، در درمان کم خونی نیز بسیار موثّر است.

- از دم کرده یا جوشانده یا عرقیات این گیاهان نیز می توانید استفاده کنید: بابونه، بادرنجبویه، اسطوخدّوس، طارونه، آویشن و ….

اگر با مصرف این داروها احساس می کنید دچار گرمی شده اید می توانید داروهایی مثل پوست بید، تخم گشنیز و طباشیر را به عنوان آرام بخش های خنک به رژیم دارویی خود اضافه کنید.

- مصرف گلاب هم اثر آرام بخشی فوق العاده ای دارد. روزی ۲-۱ بار و هر بار نصف استکان گلاب را به آرامی میل کنید یا آن را مخلوط با سایر عرقیات استفاده کنید. از گلاب در غذاها هم استفاده کنید. استفاده از اسانس گل سرخ کاشان – یعنی تنها عطر واقعاً ایرانی – هم اثر نشاط آوری فوق العاده ای خواهد داشت.

دستورات فوق، تنها چند دستور ساده و قابل اجرا برای عموم بوده و طبیعتاً با مراجعه به پزشک یا عطّار با تجربه می توانید دستورات کاملتر و مطابق با طبع و مزاج خود دریافت کنید.

۲- متاسّفانه و علیرغم تاکیدات دینی و اطبّاء قدیم ما، بسیاری از مجامع علمی داخلی هم تلاش می کنند تا «استمناء» را یک رفتار جنسی طبیعی تلقّی کنند. بدون هیچ تردید، یکی از علل انزال زودرس، عادت به استمناء در نوجوانی و جوانی است.

۳- یکی از مهمترین قوانین طبّ اسلامی آن است که «معده، خانه همه دردهاست». مساله انزال زودرس هم از این قاعده مستثنی نیست. شاید مهمترین دلیل شیوع بسیار زیاد این مشکل در این دوره و زمانه هم عادات غلط تغذیه ای ماست که ازجمله آنها عبارتند از:

- غلبه مصرف غذاهای سردی بخش در زندگی روزمرّه(انواع لبنیات؛ گوشت مرغ، ماهی و گاو؛ انواع نوشابه ها و سس ها؛ برنج؛ ماکارونی و …).

- کاهش مصرف غذاهای گیاهی و افزایش مصرف غذاهای حیوانی.

- شیوع مصرف انواع غذاهای مصنوعی و آماده.

- غلبه مصرف غذاهای پخته(به ویژه سرخ کردنی ها) بر غذاهای خام.

- پرخوری، بدخوری و سایر عادات غلط تغذیه ای.

۴- بسیاری از رفتارهای رایج در زندگی روزمرّه باعث سستی کمر می شوند و انزال زودرس را به دنبال دارند؛ ازجمله:

- پوشیدن لباس هایی با الیاف مصنوعی یا استفاده از خواب افزارهایی با این خصوصیات.

- عدم عادت به بستن کمر به ویژه در فصول سرد.

- مصرف الکل، سیگار و ….

- استفاده از وسایل سرمایشی مصنوعی مثل کولر.

- عدم استفاده از وسایل گرمایشی طبیعی مثل کرسی.

- وضعیت نامناسب بدنی در طول روز به ویژه عادت به نشستن روی صندلی.

۵- هر چیزی که بدن انسان را ضعیف می کند، کمر او را نیز سست می کند. علاوه بر تغذیه نامناسب، مواردی مثل مصرف بی رویّه انواع داروهای شیمیایی(و به ویژه آنتی بیوتیک ها)، عدم فعّالیت مناسب بدنی، تزریق انواع واکسن ها، مصرف انواع مکمّل های طبّی و غیرطبّی، ابتلای مکرّر به بیماری های عفونی و غیرعفونی – که معمولاً در زمینه همین ضعف بدنی به وجود می آیند – ، نامنظّمی های برنامه زندگی به ویژه نامنظّمی های خواب، استرس، آلودگی آب و هوا و … همگی باعث آن می شوند که ما نسبت به نیاکان خود بدنی ضعیف تر و کمری سست تر داشته باشیم.

۶- انزال زودرس یک زمینه قوی ارثی هم دارد که البته در طبّ قدیم بر اساس مزاج تعریف می شود؛ به این معنا که کسانی که مزاجی سرد و رطوبتی دارند، به احتمال بیشتری دچار این مشکل می شوند؛ به همین ترتیب، فصول سرد و رطوبتی، مناطقی با آب و هوایی این چنین و مصرف غذاهایی با این خصوصیات هم می توانند باعث بروز یا تشدید این مشکل شوند.

۷- بسیاری از مردان که طبع گرمی هم دارند دچار این مشکل هستند. نکته در این جاست که باید توجّه داشته باشیم که علاوه بر مزاج کلّی انسان، هر قسمت از بدن او نیز می تواند مزاجی داشته باشد که ممکن است طبیعی( یعنی منطبق بر وضعیت کلّی بدن) یا غیر طبیعی باشد، برای مثال همان طور که یک فرد گرم مزاج ممکن است دچار یک بیماری روماتیسمی ناشی از بروز سردی در یک مفصل خود شود، به همین ترتیب ممکن است دچار غلبه سردی و رطوبت در کمر خود شود و در نتیجه مبتلا به انزال زودرس باشد.

۸- هر اتّفاقی در ناحیه کمر می تواند باعث بروز یا تشدید مشکل شود. بنابراین انواع ضربه ها و فشارهای وارده به کمر، مشکلات مربوط به مهره ها و دیسک های بین مهره ای، جرّاحی ها، وضعیت های بد فیزیکی یا ورزش های نامناسب، می توانند باعث سستی کمر شوند.

۹- بنابر منطق طبّ سنّتی و اسلامی، تمام بدن و به ویژه اعضای رییسه(مثل قلب، مغز و کلیه ها)در عملکرد جنسی موثّرند ولذا هر اختلالی در عملکرد آنها می تواند باعث بروز مشکل در رفتار مطلوب جنسی شود؛ به همین جهت هم هست که مثلا می بینیم که بسیاری از کسانی که برای باز کردن عروق کرونری قلب خود، اقدام به جرّاحی باز قلب می کنند، دچار مشکل در روابط زناشویی می شوند. بنابراین درمان صحیح مساله انزال زودرس بدون توجّه به این مشکلات، عملا ناممکن است.

۱۰- فاصله زیاد بین روابط جنسی می تواند یک دلیل انزال زودرس باشد چراکه وقتی که احساسات جنسی متراکم می شوند، کنترل آنها سخت و منجر به انزال زودرس می شود. البتّه چنان که در ادامه مقاله خواهیم گفت، ما به افراط در رابطه جنسی به عنوان یک راه حلّ درمانی اعتقادی نداریم.

۱۱- عواملی نظیر تداخلات دارویی در هنگام درمان بعضی بیماری ها و مشکلات هورمونی نیز از جمله عواملی هستند که می توانند منجر به انزال زودرس شوند که تشخیص و درمان آنها نیاز به مراجعات پزشکی دارد. مثلا افرادی که از پرکاری تیرویید رنج می‌برند، ممکن است دچار انزال زودرس شوند.

۱۲- عفونت یا التهاب پروستات که در اصطلاح به آن پروستاتیت ‌گفته می شود، یکی از دلایل انزال زودرس در بعضی مردان است که ممکن است حتّی پزشکان در تشخیص آن دچار مشکل شوند. این بیماری با بزرگ شدن پروستات که کم‌کم در سنین بعد از ۵۰ سالگی شروع می‌شود، متفاوت است. این افراد هر قدر هم تحت درمان‌های مرسوم انزال زودرس قرار گیرند، تا زمانی که پروستاتیت آنها درمان نشود، بهبود پیدا نخواهند کرد.

۱۳- گاهی مرد دچار مشکلات جنسی دیگری غیر از انزال زودرس است ولی تصوّر خود او این است که مشکل زودانزالی دارد؛ مثلا مرد دارای اختلال در نعوظ به شکل عدم توانایی در تداوم آن است و برای اینکه این عدم توانایی در سفت نگهداشتن آلت، مشکل‌ساز یا آشکار نشود، خودش وقوع انزال را عمدا تسهیل می‌کند. در این موارد باید به ریشه مشکل پرداخت و آن را برطرف کرد.

نکات درمانی ازال زودرس

۱- قبل از هر چیز یبوست خود را درمان کنید.(توضیحات بیشتر در مقاله «امّ الامراضی به نام یبوست»)

۲- اگر کمر قوی و محکم می خواهید سعی کنید از غذاهای با طبع گرم، گیاهی و خام استفاده بیشتری کنید.

۳- هر قدر که می توانید از غذاهای مصنوعی و غذاهایی که در کارخانه ها تولید می شوند فاصله بگیرید.

۴- نسبت به تبلیغات وسیع رسانه ها در مورد ضرورت مصرف زیاد لبنیات و گوشت سفید کاملاً بی اعتنا باشید.

۵- مصرف خوراکی های گرم به ویژه عسل، خرما، مویز، انواع مغزهای خام، ارده، شیره، کنجد خام، سیر، هل، دارچین، زنجبیل، زعفران، و … را افزایش دهید.

۶- سعی کنید در تابستان و زمستان کمر خود را ببندید. در فصل سرما بهتر است این کار را با یک شال پشمی انجام دهید.

۷- تقویت عضلات کف لگن از بهترین راه ها برای درمان انزال زودرس است. شرح کامل این تمرینات در مقاله «تمرینات کیگل؛ برون رفت از مشکل انزال زودرس» در همین بخش پایگاه آمده است.

۸- اقدامات فیزیکی: اساس این اقدامات بر آن است که میزان تحریک جنسی مرد از طریق کم کردن میزان تحریک پوستی آلت به طرق مختلف کاهش یابد. اشکال اساسی این اقدامات آن است که با لذّت جنسی طرفین و به ویژه مرد تداخل دارند؛ امّا در عین حال – و حدّاقل برای کوتاه مدّت – اقداماتی موثّر هستند:

۱-۸- استفاده از کاندوم: راحت ترین و شایع ترین راه برای کم کردن شدّت مشکل است. بسیاری از مردان که مشکلشان چندان شدید نیست با همین کار ساده به نتیجه می رسند؛ حتّی عده ای ترجیح می دهند برای طولانی ترشدن زمان رسیدن به ارگاسم از دو کاندوم بر روی هم استفاده کنند.

* استفاده از کاندوم های تاخیری: اگر این کاندوم ها از انواع مرغوب باشند نتایج نسبتا خوبی دارند؛ ولی عملاً تعداد انواع نامرغوب بیشتر از انواع مرغوب است.

۲-۸- استفاده از موادّ بی حس کننده مانند انواع اسپری ها و ژل ها: در حال حاضر تبلیغات گسترده‌ای در مورد بعضی کرم‌ها و اسپری‌ها می‌شود که ترکیب اکثر آنها ماده‌ای بی‌حس‌کننده به نام گزیلوکایین یا لیدوکایین است. امّا باید توجّ داشت که استفاده از این کرم‌ها و اسپری‌ها می توانند مشکلات ذیل را در پی داشته باشند:

الف- رفته‌ رفته برای بیمار عادت می‌آورند به نحوی که باید به طور دایم از آنها استفاده کند.

ب- میزان لذّت جنسی در مرد (و در صورت عدم استفاده از کاندوم، در همسر او نیز) کاهش می‌یابد.

ج- به تدریج آثار درمانی آنها کاهش می یابد و بیمار باید مقادیر استفاده شده را زیاد کند که کاری است خطرناک؛ چراکه مواد بی‌حس‌کننده از راه پوست و مخاط به راحتی جذب خون می‌شوند و مصرف مقادیر بیش از حد آنها خطر مسمومیت دارویی در مرد (و در صورت عدم استفاده از کاندوم، در همسر او را نیز) به همراه دارد.

د- استفاده از کرم‌ها و اسپری‌ها که گاهی نیز توسط مراکز غیرمجاز تولید می‌شوند(به ویژه موارد تقلّبی که از کشورهای عربی وارد بازار دارویی کشور شده است)، احتمال عفونت‌های دستگاه تناسلی به‌ویژه در خانم‌ها را زیاد می‌کند.

هـ – احتمال بروز حسّاسیت پوستی برای زوجین وجود دارد.

و- احتمال بروز اختلالات نعوظ با استفاده ازاین داروها وجود دارد.

بنابراین ما استفاده از این روش را توصیه نمی کنیم با این حال اگر خواستید توصیه ما را جدّی نگیرید، توجّه داشته باشید که:

- این مواد بهتر است به همراه کاندوم استفاده شوند؛ چرا که در غیر این صورت، به هنگام نزدیکی، واژن زن نیز بی حس خواهد شد و در نتیجه، یکی از اهداف اصلی یعنی رسیدن زن به ارگاسم به خوبی برآورده نخواهد شد. اگر به هر دلیل مایل به این کار نبودید؛ پس از استفاده ازاین داروها و قبل از نزدیکی، آلت را با آب و صابون بشویید.

- این روش، تنها و تنها برای استفاده کوتاه مدّت توصیه می شود و عادت به استفاده از آن ممکن است فرد را دچار عوارض متعدّد فوق الذّکر نماید.

- این داروها باید بلافاصله قبل از نزدیکی مورد استفاده قرار گیرند. بهترین محل برای استفاده از این داروها، ناحیه زیر کلاهک آلت است.

- مردها، در صورت استفاده از مواد بی حسی باید به وضعیت همسر خود نیز توجه داشته باشند. بعضی آقایان پس از استفاده از این داروها و سرخوش از این که به این زودی ها دچار انزال نمی شوند؛ نزدیکی را به مدّت طولانی ادامه داده باعث آسیب مخاط واژن و احساس درد و ناراحتی در همسر خود می شوند.

- اسپری های بیحس کننده به دلیل درصد بالاتر دارو و احتمال ایجاد حالت تکرّر ادرار بعد از مصرف زیاد، مورد توصیه نیستند و بهتر است از داروهایی مانند ژل لیدوکایین ۲% یا کرم پریلوکایین%۵/۲ استفاده شود.

۹- روش ماستر و جانسون: این روش شامل یادگیری، تشخیص و کنترل احساسات و رفتارهایی است که منجر می شود فرد به اوج لذّت جنسی برسد و انزال صورت گیرد. این روش نیاز به اراده و تمرین زیادی دارد اما از جمله موثرترین روشهای درمانی است که تاکنون برای درمان انزال زودرس ارایه شده است. در این روش، مرد  هر بار که به نزدیکی نقطه اوج لذت جنسی و انزال می رسد، رابطه را متوقف و بعد از چند دقیقه که میزان تحریک جنسی فروکش کرد، دوباره اقدام به نزدیکی می کند.

بعد از چند بار تکرار این فرآیند(که معمولا سه بار توصیه می شود)، مرد خود را رها می کند تا انزال به صورت طبیعی انجام شود. در فواصل بین این کار باید ملاعبه مرد و زن(البته بدون تحریک مستقیم ناحیه تناسلی مرد) ادامه پیدا کند تا به ویژه زن، اصطلاحا سرد نشود. بعد از چند هفته تا چند ماه تمرین، کم کم مرد به مرحله ای می رسد که کنترل رابطه جنسی برایش شرطی می شود و می تواند با کنترل خود، زمان رابطه زناشویی را افزایش دهد و همسر خود را ارضاء کند.

البته گفته می شود که برای انجام مطلوب این روش، باید زن در هنگام رابطه زناشویی روی مرد قرار بگیرد که به نظر من این کار ضرورتی ندارد و حتّی بهتر است که نزدیکی به روش معمول صورت بپذیرد و مرد، خود، کنترل کار را به عهده بگیرد تا به تدریج تسلّط بیشتری بر خودش پیدا کند.

یک روش دیگر آن است که در ابتدا از روش ۴ به ۱ شروع و بعد به تدریج آنرا افزایش داده به ۹ به ۱ برسانید؛ یعنی در آمیزش های اول چهار بار آلت را وارد واژن نموده و بعد مکث کنید و دوباره چهار بار وارد نموده و مجددا چند ثانیه صبرکنید و همین طور ادامه دهید تا نهایتا به انزال برسید. بسته به وضعیت بدنی خود می توانید در طول چند هفته یا چند ماه تعداد دفعات تحریک را به تدریج افزایش داده؛ در نهایت به بهترین حالت آن یعنی نه بار ورود آلت تناسلی و یک بار توقف(۹ به ۱) برسانید.

 10- روش فشار: در این روش، هنگامی که مرد به نزدیک لحظه انزال رسید، با انگشت های نشانه و شست، حلقه ای به دور سر آلت درست می کند و محکم آنرا می فشارد تا وقتی که فشار جنسی فروکش کند. سپس مجددا مراحل بالا را برای سه بار(و در بعضی منابع تا پنج بار) تکرار کرده دفعه سوم اجازه انزال می دهد. با تکرار این کار ۱ تا ۲ مرتبه در هفته، کنترل جنسی مرد بالا می رود و زمان نزدیکی افزایش پیدا می کند.

ابداع این تکنیک نیز به نام ماستر و جانسون ثبت شده است امّا از قدیم در بین عامّه ایرانی ها شهرت داشته است به این ترتیب که به صورت طنز به کسانی که از این مشکل رنج می بردند توصیه می شد که مقداری آب سرد یا یخ را در کنار بستر خود قرار داده و با نزدیک شدن به زمان انزال، با استفاده از آن، آلت خود را سرد و تحریک جنسی را کم کنند.

منبع: سایت طب شیعه

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت