ریشه نابسامانی های جنسی در جامعه چست؟

پرسش:

سلام. ریشه نابسامانی های جنسی در جامعه چه چیزی هست؟ چرا جامعه ما انقدر داره به این سمت میره؟جوون ها دارن از دست میرند.

پاسخ:

با سلام و ادب

خدمت شما عرض کنم در جامعه نابسامانی جنسی وجود دارد و رو به گسترش است که نتیجه دو عامل است :

1- تحریک شدید جنسی عاطفی که وجود آن علت اصلی ایجاد انحراف است نه غریزه جنسی ؛ چون غریزه به تنهایی نمی تواند منشاء انحراف اخلاقی باشد وگرنه باید هرکس به محض بلوغ به انحراف کشیده شود.
به علت اینکه در حالت عادی شدت غریزه به حدی نیست که انسان بالغ را به انحراف سوق دهد یعنی اگر در معرض تحریک قرار نگیرد معمولا می تواند خود را حفظ کند، اما مشکل با تحریک غریزه آغاز می شود که با ادامه آن شدت می یابد و در نتيجه هیجاني شدید حاصل مي شود كه مي تواند ایمان را پشت سر بگذارد و پرده حیاء و عفت را بدرد و حرمت ها را بشکند، و به تدریج به جایی برسد که با کمال جسارت دست به کارهایی بزند که هیچ گاه تصورش را هم نمی کرد.

2- سختی ازدواج در بعضی موارد و ناممکن بودن آن در بعض موارد دیگر:
این مورد نقش مکمل را برای عامل اول دارد یعنی وقتی غرائز بوسیله تحریک به هیجان می آید او به دنبال راهی برای ارضاء می گردد، و به خاطر نبود راه حلال، به طرف انحرافات اخلاقی سوق پیدا می کند؛ همانند دیگی که درب کاملا آن بسته شده و هیچ منفذی به خارج ندارد و زیر آن آتش روشن است که نتیجه چیزی جز انفجار نخواهد بود، اما در صورتی که راه صحیح برای ارضاء موجود باشد احساس نیاز به راه های نادرست از بین می رود.

علت وجود چنین وضعیتی هم دو امر است :
1- عدم عمل به دستورات دین در زمینه جلوگیری از اسباب تحریک.
2- دوگانگی فرهنگی.

به این معنی که باورهایی بر جامعه حاکم است که نتیجه آنها با هم سازگاری ندارد ، یعنی مردم و حتی فرهیختگان جامعه به چیزهایی معتقدند که نتایج متناقضی دارد و راهکارهای جنسی را به بن بست منتهی می کند .
چون براساس باورهای موجود در جامعه از طرفی طبق نظر دین روابط خارج از چارچوب ازدواج نادرست است ، و از سوی دیگر بر طبق معیارهای غیر دینی - اعم از سنتی و غربی - برای ازدواج جوانان بلوغهای چندگانه غیر از بلوغ جنسی(اجتماعی،بلوغ فکری واقتصادی)لازم است ، و همچنین فراهم بودن شغل و مسکن مستقل ضروری به نظر می رسد و همچنین با الگوگیری فکری از فرهنگ غرب ، بر ازدواج به صورت تک همسری تاکید می شود و ازدواج موقت و مجدد نادرست خوانده می شود .

معنای باور اول انحصار بهره گیری جنسی در ازدواج است ؛ یعنی هرکس که بخواهد به مسائل جنسی بپردازد باید از راه ازدواج اقدام کند .

اما معنی باور دوم محدود کردن دایره ازدواج به جوانان سن بالا ، آنهم با شرایطی مشکل است ، که برای همه دست یافتنی نیست ؛ یعنی با توجه به این دو باور، برای ازدواج دیگران همانند نوجوانان و جوانان کم سن یا کم پول و زنان بیوه و دختران سن بالا - هرچند نیاز شدید داشته باشند- در وضعیت موجود راه پذیرفته شده ای وجود ندارد .
 پس این دوگانگی فرهنگی است که با بستن راه حلال در مواردی و محدود کردن آن در موارد دیگر ، باعث شده است که در جامعه بن بست جنسی ایجاد شود .

نظرات (1)

This comment was minimized by the moderator on the site

عالی و درسته.اما باید نظام ما،دولت ما؛راه عملی رو نشون بده.مردم که از این حرفا فرارین.بهتره دولت شرایط فرهنگی و اقتصادی رو ترمیم کنه،تا همه به آرامش نسبی برسیم.بعدش مردم خودشون ادامه راه رو میرن.

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت