چگونه یک همسر خوب برای شوهرم باشم؟

همسر خوب

با رعایت اين موارد ، اولین فرد خوشحال و راضی در زندگی مشترک خود شما خواهید بود بعد همسرتان و نهایتا فرزندانتان یک همسر خوب بودن کار ساده ای نیست.حتی اگر شوهری نسبتا ایده آل داشته باشید.برای همسر خوب بودن شما باید بتوانید ارتباط موثر برقرارکنید.

یعنی درحالی که فعالیت ها و علایق شخصی خود را فراموش نمی کنید ،روابط عاشقانه خود را با همسرتان زنده نگه میدارید و بهترین دوست او هستید.می پرسید چگونه؟ فقط کافیست که مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول ارتباط موثر

1-نیاز ها و احساساتتان را بیان کنید.شوهر شما قدرت ذهن خوانی ندارد.اگر چیزی نیاز دارید،از او بخواهید.اگر چیزی از نظر شما درست نیست،آن را مطرح کنید. از آن ها سرسری رد نشوید ، به امید اینکه روزی خودش خواهد فهمید یا من نمی توانم چیزی را عوض کنم .

اگر   می خواهید که توانایی بیان احساساتتان را بیابید ، تمرین کنید تا با لحن مثبت صحبت کنید و به آنچه همسرتان می گوید بدون متهم کردن او گوش دهید.

برخی از روش های انجام این کار عبارتند از:

- در پیغامهایتان به جای سرزنش کردن او برای کاری که باید انجام می داده و انجام نداده است ،از احساساتتان در صورت انجام ندادن آن کار صحبت کنید.مثلا بگویید:اگر هر روز تو را تا ساعت 6:30 نبینم خیلی دلتنگ می شوم .

-به آنچه می گوید گوش کنید. وقتی چیزی برایتان تعریف می کند ،آن را تکرار کنید تا بفهمد که شما متوجه صحبت های او شده اید.مثلا:شنیدم که گفتی نگران هزینه ی بیمه هستی برای همین تا دیر وقت سر کار مانده ای.

-بین حرف او برای قضاوت کردن در موردش نپرید. قبل از عکس العمل اجازه دهید صحبت های او تمام شود. بعد از اتمام صحبت های او راه حل مورد نظرتان را بیان کنید.

2-دعوا کردن های مدام را کنار بگذارید.برخی مسایل ارزش جدل کردن دارند ،ولی برخی ندارند. اگر مدام بر سر مسایل جزیی با همسرتان بحث و جدل کنید ،عملا فایده ای ندارد . در این صورت اگر مسایل جدی و مهم هم پیش بیاید او دیگر به شما گوش نخواهد داد.

3-موقع بحث در مورد یک مساله حواستان به حرف هایی که می زنید باشد . درست دعواکنید. نگذارید عصبانیت باعث شود که حرف هایی بزنید که بعدا از گفتن آن ها پشیمان و شرمنده باشید.

حتی اگر با نظر او مخالفید ،احترام او را نگه دارید و به نظرات و دیدگاه های او توجه کنید.برای اینکه همسر خوبی باشید باید بدانید که ممکن است هیچ گاه در مورد برخی مسایل نظر یکسانی نداشته باشید. هیچ زوجی نیست که نسبت به همه مسایل دیدگاه یکسانی داشته باشد.

و يك نكته خيلي خيلي مهم و حياتي ! با او در زمان مناسب صحبت کنید. هر وقت دلتان خواست شروع به گفتن مسایل و مشکلاتتان نکنید. قبل از شام،وقتی صورتحسلبها را پرداخت می کند، وقتی در شرایط استرس آوری قراردارد موقع مناسبی برای درد دل نیست و هرگز در برابر بچه ها شروع به دعوا نکنید.

- وقتی که اشتباهی می کنید آن را بپذیرید.باید یاد بگیرید که اگر اشتباه کردید معذرت خواهی کنید . شنيدن اين جمله معجزه ميكند .

4-با همسرتان صحبت کنید ،نه درباره ی همسرتان. هرگز قبل از صحبت در مورد چیزی که شما را از همسرتان ناراحت کرده ،  با دوستان و فامیل  او صحبت نکنید. این غیر منصفانه است که پشت سر او بد گویی کنید. بعد از ازدواج نزدیک ترین کس به شما همسرتان است نه پدر و مادر و نه دوستانتان.

· منفی صحبت کردن راجع به همسرتان با دوستان و اقوام نه تنها مشکلی از شما حل نمی کند ،بلکه دیدگاه آنها را نسبت به رابطه ی شما منفی تر می کند.

· دوستان و فامیل شما ممکن است که گمان کنند آنچه برای شما بهتر است می دانند ،ولی هیچکس به خوبی خودتان از ارتباط بین شما اطلاع ندارد.

مرحله  دوم پذیرش

1-انتظارات واقعی داشته باشید.هیچ یک از شما کامل نیستید.اگر انتظارات و توقعاتتان حقیقتا بالا و غیر واقعی هستند،شما باید آنها را تعدیل کرده به واقعیت نزدیک کنید.

مثلا انتظار اینکه همسرتان هر موقع که شما اراده کردید پیش شما باشد ،انتظاری غیر معقول است.به خاطر داشته باشید که هیچ رابطه ای 100 درصد ایده آل نیست.

2-سعی نکنید که شوهرتان را عوض کنید.او را همان گونه که هست بپذیرید.و اجازه دهید که او نیز متوجه شود که شما به دنبال تغییر دادن او نیستید.

به او فرصت دهید تا خودش باشد.برای کسی که هست به او عشق بورزید ،او نیز متقابلا همین گونه خواهد کرد.بپذیرید که شما و همسرتان یک نفر نیستید.

دیدگاه او به جهان همیشه همانند شما نیست.همین تفاوت هاست که رابطه ی شما را غنی تر می سازد.

3-با تغییرات خود را وفق دهید.سعی کنی در کنار هم با تغییرات کنار بیایید.مسایلی مثل از دست دادن کار و مرگ والدین و...

در چنین شرایطی شما می توانید بسیار غمگین و افسرده شوید و در این غم بمانید یا می توانید از رابطه ی خود با همسرتان برای عبور از بحران کمک بگیرید.

ازدواج شما می تواند شما را از شرایط سخت عبور دهد اگر کمی انعطاف پذیر باشید .

4- بپذیرید که بچه دار شدن روابط را تغییر می دهد.رابطه ی شما با همسرتان بدون شک تحت تاثیر بچه دار شدن قرارخواهد گرفت.

این به معنی بد تر شدن روابط بین شما نیست ،بلکه این بدین معناست که شما بیشتر اوقات آزادتان را باید برای فرزندتان صرف کنید و برای وقت گذراندن با یکدیگر فرصت کمتری خواهید یافت.

بچه دار شدن مسیر روابطتان را تغییر میدهد.می توانید باهم برای فرزندانتان وقت صرف کنید تا در عین با هم بودن به مسایل او نیز رسیدگی کنید.تفریحاتی را انتخاب کنید که در آن تمام خانواده مشارکت داشته باشند.

در تربیت فرزندان همسو باشید.هیچگاه نقش آدم بد و آدم خوب را برای فرزندانتان ایفا نکنید .در تصمیمات پشتیبان هم باشید.

5-عذرخواهی او را بپذیرید.اگر می خواهید که اشکالات شما را قبول کنند شما هم باید اشکالات همسرتان را بپذیرید و در مواقع عذر خواهی او را ببخشید.شما باید بتوانید به عنوان یک انسان اشتباهات خود را نیز ببخشید .

مرحله ی سوم همراهی

1-نیاز های همسرتان را بدون مقایسه با نیاز های خود پذیرا باشید.اگر نیاز او به برقراری روابط جنسی بیش از شماست ،شما هم در حد توان سعی کنید نیاز های او را برآورده کنید.

اگر او نیاز دارد گاهی با دوستانش وقت بگذراند ،به دور از خود خواهی به نیاز او احترام بگذارید.در آن صورت او قدردان شما خواهد بود.

2-بهترین دوست همسرتان باشید.بدون قید و شرط همانند یک دوست خوب او را بپذیرید.از خاطرات مشترک و سخنان طنزی که بینتان رد و بدل می شود لذت ببرید.مطالبی که برای او جالب است برایش ارسال کنید .

3-خاطرات مشترک بسازید.با هم به سفر بروید.از جاهایی که هر دو دوست دارید بازدید کنید.

در مورد مکانهایی که دوست دارید با هم صحبت کنید و در صورت امکان برای آنها برنامه ریزی کنید.اصرار به انجام رویاهایی که با رویاهای همسرتان در تضاد است ،نداشته باشید.

4-هویت اصلی خود را حفظ کنید.مطمین شوید که هنوز به اندازه ی کافی برای داشتن یک زندگی جالب سرگرمی دارید.

اگر فردا همسرتان تمام روز بیرون از خانه است می توانید با دوستانتان یک برنامه ی دور همی بگذارید.حداقل ماهی یک بار برنامه ی دور همی با دوستانتان داشته باشید.

به رستوران یا باشگاه مورد علاقه تان بروید.اگر مدت هاست که این کارها را نمی کنید همسر شما باید همیشه در تلاش باشد تا این خلا را پر کند و نمی تواند و اصولا قرار نيست بتواند! در نتیجه احساس می کند ناقص است که حس بسیار بدیست.

وقتی شما از لحاظ شخصی هویت و برنامه ریزی برای خود داشته باشید و خلا های خود را کامل پر کنید.در زندگی مشترکتان را نیز با دست پر دنبال می کنید.در این صورت است که شما مطمینا همراه بهتری برای او خواهید بود.

5-برای کنترل و مدیریت استرس های روزانه با هم تلاش کنید.زن و مرد هر روز با مشکلات و استرس های روزانه دست به گریبان هستند .بهترین راه برای کنترل این استرس ها برنامه ریزی مشترک است.

هر چه برای کمک به یکدیگر می توانید انجام دهید.اعتقاد به اینکه شما می توانید خودتان از پس استرس هایتان بر بیایید فشار را بر زندگی مشترکتان کمتر می کند.

مرحله چهارم زمانی برای عشق ورزیدن به هم اختصاص دهید

1-زمانی برای قرارهای دو نفره در نظر بگیرید.مهم نیست که چقدر مشغله ی روزانه دارید ،یا چه کار استرس آوری دارید ،یا چند تا بچه دارید ،شما نیاز دارید که مدت زمانی با همسرتان برای عشق ورزیدن به یکدیگر اختصاص دهید.

اگر بچه ندارید حداقل یک بار درهفته و اگر بچه دار هستید هر دو هفته یک بار یا هر وقت توانستید، یک قرار عاشقانه با هم بگذارید.

لباس های زیبا و شیکی که دارید بپوشید و بسته به بودجه ی خودتان جای مناسبی را برای سپری کردن زمان عاشقانه با هم اختصاص بدهید.

2-رابطه ی جنسی را جزو برنامه های قطعی زندگی خود قرار دهید.شاید فکر کنید که رابطه ی جنسی رابطه ای خود به خودیست و برنامه ریزی خاصی نمی خواهد.اما این طور نیست.

اگر این امر را جزو برنامه ریزی خود قرار ندهید، خواهید دید که کم کم از آن غفلت می کنید.این غفلت منجر به ایجاد سر خوردگی طرفین و حتی عصبانیت در همسران خواهد شد.

در اغلب روابط زناشویی هر یک از همسران نیاز های متفاوتی برای برقراری جنسی دارند.سعی کنید یک حد متوسط برای زندگی خود فراهم کنید.

با رعایت موارد فوق اولین فرد خوشحال و راضی در زندگی مشترک خود شما خواهید بود بعد همسرتان و نهایتا فرزندان شما.

منبع:wikihow.com

نظرات (2)

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام من سوالی از شما دارم. من نامزد دارم هنوز عقد نکردیم. ایشون سفر خارج از کشور هستن. ما هر دو ادمای مذهبی اهل نماز و روزه و مسجد و صدقات. نامزدم اهل حلال و حرام و یه پسر فوق العاده. تمام این سالها که پدرشو از دست داده به مادرش خدمت کرده. الان...

سلام من سوالی از شما دارم. من نامزد دارم هنوز عقد نکردیم. ایشون سفر خارج از کشور هستن. ما هر دو ادمای مذهبی اهل نماز و روزه و مسجد و صدقات. نامزدم اهل حلال و حرام و یه پسر فوق العاده. تمام این سالها که پدرشو از دست داده به مادرش خدمت کرده. الان تنها مساله من اینه که از وقتی رفتن سفر خیلی ابراز دلتنگی میکنن تو پیامهایی که میدن. ما طبق رسوم خانواده ها و طبق شرع تا به حال حتی دست همدیگرو هم نگرفتیم ایشون حتی موهای منو هنوز ندیدن. منتهی چندباری پیش اومده بین این ابراز دلتنگی ها از نیاز جنسی حرف زدن و دو سه باری هم من وسوسه شدم و همراهیشون کردم. هر بار هم احساس پشیمونی داشتم. فقط با پیام متنی بحث رو پیش میبرن و بعد هم عنوان میکنن که جسارتا عذرخواهی میکنم ارضا شدن. من خیلی نگران این موضوع هستم که این رفتار ما زنا حساب میشه یا نه. ما خیلی به خانواده ها اصرار کردیم که حداقل قبل از ماموریت ایشون عقد کنیم ولی پدر من گفتن که من دختر عقدکرده تو خونه نگه نمیدارم از سفرشون که برگشتن عقد میکنیم. تو رو خدا بهم بگید این رفتار ما مصداق زنا هست یا نه؟

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام علیکم
اینکار زنا نیست اما حرامه و باید ترک کنید.
اگر پدرتون عقد دائم رو اجازه نمیدند از طریق واسطه ای راضی کنید عقد موقتی بینتون خونده بشه.

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت