آيا گروه رپ با اومانيسم مبارزه مي كند؟

پرسش:

اومانيسم چيست ؟ آيا گروه رپ با اومانيسم مبارزه مي كند؟

پاسخ:

با سلام و ادب سلامتي، سعادت و موفقيت شما را از درگاه ايزد منان خواستاريم

از ارتباط شما با سایت طلبه پاسخگو سپاسگزاریم

"اومانيسم " به معناي اصالت انتخاب يا اصالت انسان , خود گرايي يا انسان گرايي. واژه هاي نويني هستند كه در فرهنگ غربي واروپايي , معنا ومفهوم خاص خودشان را دارند و تنها براي انسان جدا شده از خداو مذهب , كاربرد سياسي و اجتماعي خواهند داشت .

وقتي خدا و باورهاي ديني را انكار كردند, به خود آمدند كه اصالت را به چه چيزي بدهند؟ و انسان لا مذهب , چگونه بايد زندگي كند؟  اصولاًچه باورهايي و كدام تكيه گاه هايي مي توانند اصالت داشته باشند؟ براي جذب افكار عمومي , انسان و انسانيت فرضي خودشان را مطلق كردند. انتخاب انسان را اصالت دادند كه هر چه تو مي خواهي , تو دوست داري و تو انتخاب كرده اي درست , مقدس و ارزشمند است و بايد وجود داشته باشد و تحقق پذيرد. هر چه انسان مي گويد, مي خواهد و دوست دارد, اصل است .

اصالت انسان يا اصالت انتخاب انسان , هر دو گرايش ضد مذهبي و ضدخدايي است. وقتي اصالت را به انسان يا انتخاب او داده ايم , يعني خدا و وحي باورهاي عقيدتي مذهبي اصالت ندارند و بايد كنار زده شوند. اين جا بود كه انواع مكاتب پوچي و ابتذال گرايي پديد آمد و انسان تنها, هر روز با هواپرستي و طغيان غرائز, به سوي گرايش هاي ضد انساني و اخلاقي كشيده شده ,  انواع مفاسد اخلاقي را به عنوان تمدن , تكامل , روشنفكري , و آزادي و تقدس انتخاب کرد و از جان و دل پذيرفت و ارزش هاي انساني رامسخ كرد.

پس "اومانيسم " يا "اصالت انسان ", يعني انكار اصالت وحي و باورهاي ديني .تعجب از بعضي روشنفكران غربزده است كه سعي و تلاش مي كنند كه (اومانيسم اسلامي ) درست كنند. (1)

البته "رپ" به معناي هتك ناموس , تجاوز به زنان به زور, به زور زنا كردن است و همچنين به معناي ضربت زدن و سازنواختن , صدا كردن و تق تق كردن . (2)

همان طور كه در لغت توضيح داده شد گروهي را كه دنبال شهوتراني و تجاوزبه نواميس مردم مي باشند و داراي شكل و شمايل خاصي هستند "رپ" گويند.يك بار موها را بلند مي كنند, بار ديگر بسيار كوتاه , لباس هاي گوناگون با رنگ هاي مختلف مي پوشند كه البته اين ها همه علامت "رپي" بودن است، نه شرط آن . اين گونه افراد با اين شكل و صورت ظاهري مي خواهند به ديگران اعلام كنند كه مااين كاره هستيم .

"رپ " در حقيقت فرهنگ لاابالي گري و هرزگي و آلودگي جنسي است . شايد علت ايجاد اين گونه فرهنگ ها, بيكاري , نبود شغل مناسب و وضعيت اقتصادي نامطلوب و از طرفي طغيان شهوت جنسي در ايام جواني و ناتواني ازازدواج , باشد كه اغلب جوانان از اين طريق خود را ارضا مي كنند. البته در كشور ما(ايران ) بعضي از جوانان فقط تقليد كوركورانه دارند و اين شكل و قيافه را بدون توجه به حقيقت و معنا و مفهوم آن به خود مي گيرند و شايد اهل فساد و گناه نباشند يا به سني نرسيده باشند كه شهوتراني كنند.

بنابراين , اگر اومانيسم به معناي اصالت انسان (انسان گرايي ) به معناي اصالت انتخاب و خودگرايي باشد يكي از خواسته هاي انسان , شهوتراني جنسي است .پس رپي بودن نه تنها با اومانيسم در تضاد نيست , بلكه يكي از مصاديق بارزاومانيسم است .

  1. محمد دشتي، مذهب روشنفکري، ص 112 - 115.
  2. مير علي اصغر منتظم، فرهنگ جديد انگليسي - فارسي، ص 1069.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت