فیلم اتفاقات عجیبی که پخش می شود واقعیت دارد؟

پرسش:

السلام علیکم ورحمۃ اللہ وبرکاتہ اخیردرپاکستان مایک سی ڈی بتوسط برادارن دریافت کردیم کہ(قبلاً درایران تکثیرشدہ است) مربوط بہ چند موضوع بودہ۔ (۱)یک دختری کہ حدوداً کم وبیش بیست سالہ است کہ دراثربے احترامی بہ قرآن کریم مسخ شدہ وبہ صورت یہ میمون درآمادہ است (۲)یک قطعہ فلمی است کہ درآن یک صورت تقریباً غیر واضح نشان می دھد و می گویندکہ این صورت خود ابوالفضل العباس (ع)است ۔کہ فلم بردار درفلم برداری روضہ ابوالفضل (ع) بودہ ویکایک ابوالفضل(ع) پیش دوربین قرارگرفتہ (۳) یک قطعہ فلمی دیگر کہ از افغانستان آمدہ کہ درآن یک گاؤی نشان دادہ شدہ کہ مردم افغانستان روزعاشورا این گاوراقربانی می کردند کہ درہنگام سربریدن بود کہ ناگہان از گلوۓ بریدہ شدہ اش صداے حسین (ع) می آید۔ آیا مسخ شدن انسان بہ یک میمونی دراثربے احترامی بہ قرآن یا گناہی دیگر از نظر آیات وروایات امکان دارد؟ آیاممکن ہست کہ ہمچو شخصیتی مانند ابوالفضل(ع) رویی دوربین قرارگیرد وازش عکس برداری شود، وہمہ ببینند؟ آیا امکان دارد کہ از حنجرہ بریدہ شدہ یک گاؤی صداۓ حسین (ع) بیاید۔ اجرکم علی اللہ والسلام علیکم ورحمۃ اللہ وبرکاتہ (پاکستان))

 
پاسخ:

 با عرض سلام و آرزوی توفیق روز افزون الهی برای شما و خانواده محترم. از مکاتبه با این سایت سپاس گزاریم.
مواردی که در سوال اشاره کردید ، در سی دی ها مشاهده شده است و در ایران نیز پخش شده است ، اما در مورد صحت و سقم چنین مواردی ، توجه شما را به چند نکته جلب می کنیم .
1- چنین مواردی در اصل امکان دارد و محتمل است . یعنی احتمال دارد که از گلوی بریده گاوی صدای یا حسین در آید و دختری مسخ گردد ، اما با صرف احتمال و امکان نمی توان بر وجود مصادیق آن اطمینان و یقین داشت و اصل اولیه این است که تا یقین و اطمینان به مصادیق نداشتیم ، به انها اعتماد نکنیم.
2- باید اعتقادات و اصول آن را بر اساس دلایل قطعی و یقینی تنظیم کرد و نباید عقلانیت و منطقی بودن آموزه های دین را که به خصوص در دین اسلام و مذهب تشیع بر آن تأکید می شود ، بر اساس مواردی از نوع مورد سوال تنظیم کرد که جای شبهه و اشکال دارد . بدیهی است که اگر بخواهیم بر اساس این امور، حقانیت دین و مذهب خود را اثبات نماییم ، چنین مواردی می تواند به وسیبله مخالفان نیز ساخته و پرداخته شود. مواردی از این دست ( که در سوال آمده ) در صورت صحت و یقین به سلامت ، تنها می تواند براطمینان و یقین مان بر باور و اعتقادی که از راه عقل( رسوال باطنی انسان ) و منطق به دست آوردیم ، بیفزاید.
3- تکیه بیش از حد بر این گونه موارد ، یک مشکل هم دارد و آن این که گاهی چنین مواردی تکذیب می گردد ، یا خلاف آن ثابت می شود . در این صورت کسی که خواسته با این موارد به استدلال بپر دازد ، یا اعتقاد و باور خود را بر اساس آن شکل دهد ، می تواند به یکباره دین و ایمان و اعتقادش فرو ریزد . روشن است که مبتنی کردن عقیده و باور به چنین مواردی متزلزلو ناپایدار است ، مگر این که پیش از هر چیز با دلیل و استدلال ، اعتقاد و باور مستحکم و راسخ شده باشد.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت