برای قوی شدن دین خود به چه كتابهایی باید مراجعه کرد؟

پرسش:

برای قوی شدن دین خود به چه كتابهایی مراجعه باید كرد؟

پاسخ:

دوست گرامي براي قوي شدن دين خود در سني كه شما هستيد؛ بايد بيشتر به مباني عملي و رفتاري دين توجه نمود.

يكي از مهمترين اين مباني، پيش گرفتن راه دوستي با خداوند است. يعني ما و شما بتوانيم خداوند را بيشتر در زندگي خودمان وارد نماييم.

براي اينكه خداوند را وارد زندگي نماييم، بهتر است با او دوست شويم و مانند يك دوست با او رفتار نماييم. البته يك دوست بامعرفت ،مثلا هر وقت كه توانستيم، با او ارتباط برقرار كنيم و با او درددل نماييم. توسلات خودمان را نزد او ببريم و از او كمك بخواهيم. براي مطالعه در اين سن، قاعدتا نمي توان به طور چشم بسته، نسخه پيچيد. زيرا در سن 15 سالگي نيز افراد با هم تفاوت دارند

اما بهتر است در اين سن به دنبال كتابهايي باشيد كه شما را به زندگي و فداكاري مسلمانان نخستين و انسانهاي آزاده، آشنا مي كند.

وقتي ما بدانيم كه گذشتگان چگونه توانستند در راه اهداف خودشان، از لذت هاي پست زندگي دست بكشند؛ راحت تر مي توانيم برنامه زندگي خودمان را مرتب نماييم.

آري در اين سن، بايد با الگوهاي راستين آشنا شويم. اگر اين الگوها را بهتر بشناسيم؛ بهتر مي توانيم پا جاي پاي آنها بگذاريم. اما بايد توجه نماييد كه اسوه و الگو، با اسطوره و افسانه خيلي تفاوت دارد. مواظب باشيد كه اسطوره ها شما را به وادي تخيلات بي معنا نبرد.

داستان راستان شهيد مطهري منبع خوبي است؛ هم چنين كتاب معاد محسن قرائتي ،به شرطي كه فقط براي مطالعه نباشد. بلكه براي عبرت گرفتن و آموختن درس هاي زندگي زندگي باشد.

هم چنين به كتاب هايي كه بتواند پاسخ سوالات خود را از آنها بيابي.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت