آیا من سحر شدم؟

سحر و جادو در قرآن و روایات

پرسش:

دروازه بهشت:سلام و عرض ادب خدمت برادر بزرگوار
ایا در این دنیایی که دران زندگی میکنیم سحر و جادو هست که از روی دشمنی فردی بخواهد به کسی صدمه بزند؟

اگه وجود دارد نحوه عمل آن به چه صورت است

با کمال احترام و تشکر

پاسخ:

با سلام خدمت شما دوست عزیز

در جواب پرسش شما عرض کنم که بله سحر و جادو وجود دارد و واقعیت هم دارد.

در قرآن از اثر سحر بر روی زوجین و جدایی بین آنها سخن گفته شده است:

»وَ اتَّبَعُوا ما تَتْلُوا الشَّیاطینُ عَلى‏ مُلْكِ سُلَیْمانَ وَ ما كَفَرَ سُلَیْمانُ وَ لكِنَّ الشَّیاطینَ كَفَرُوا یُعَلِّمُونَ النَّاسَ السِّحْرَ وَ ما أُنْزِلَ عَلَى الْمَلَكَیْنِ بِبابِلَ هارُوتَ وَ مارُوتَ وَ ما یُعَلِّمانِ مِنْ أَحَدٍ حَتَّى یَقُولا إِنَّما نَحْنُ فِتْنَةٌ فَلا تَكْفُرْ فَیَتَعَلَّمُونَ مِنْهُما ما یُفَرِّقُونَ بِهِ بَیْنَ الْمَرْءِ وَ زَوْجِهِ[بقره/102] و (یهود) از آنچه شیاطین در عصر سلیمان (از كتاب مدوّن جادوى خود) مى ‏خواندند پیروى كردند، و سلیمان كفر نورزید (گناه سحر را كه در آن عصر سبب كفر یا به منزله كفر بود مرتكب نشد) و لكن شیاطین كفر ورزیدند كه به مردم سحر مى ‏آموختند، و نیز از آنچه بر دو فرشته هاروت و ماروت در سرزمین بابل نازل شده بود (پیروى كردند) با آنكه آن دو هرگز به كسى یاد نمى‏ دادند مگر آنكه مى ‏گفتند: ما فقط وسیله آزمایشیم (و سحر را فقط براى مقابله با ساحران و ابطال سحرشان به تو مى ‏آموزیم) پس زنهار كه كفر نورزى (و سحر را در مورد ممنوع آن به كار مبندى)! ولى آنها از آن دو فرشته چیزى را مى‏ آموختند كه میان مرد و همسرش جدایى مى ‏افكندند».

همچنین در ماجرای حضرت موسی (ع) وجود ساحران و تاثیر آن ها بر دیدگان مردم، مساله ای واضح و روشن است:

»فَلَمَّا أَلْقَوْا سَحَرُوا أَعْیُنَ النَّاسِ وَ اسْتَرْهَبُوهُمْ وَ جاؤُ بِسِحْرٍ عَظیمٍ[اعراف/116] پس چون (ابزارهاى جادو را) افكندند چشمان مردم را جادو كردند و آنها را سخت ترساندند و جادویى بزرگ پدید آوردند».

پس با توجه به آیات قرآن سح و جادو واقعیت دارد.

اما نکته مهمی که مد نظر است و باید شما و دوستان توجه کنید این است که آنچه که امروزه بر زبان ها جاری است از اینکه می گویند فلانی جادو شده است یا سحر شده غلبا وهمیات و خرافات است علی الخصوص بین خانم ها.

مثلا  دختر خانمی که سن ازدواجش بالا رفته سریع می گویند جادو شده است و پیش دعا نویس هم می برند و او هم جهت درآمد زایی خود تایید می کند که هر کس پیش اینها میرود می گویند جادو شده است و حال واقعا چه کسی باید این دختر را جادو کرده باشد ؟ چه دشمنی وجود دارد که جادو کرده باشند؟چه محاسنی مگر دارد؟و...

لذا آنچه که امروزه از سحر و جادو مرسوم است غالبا غلط و از وهم و خیال است و واقعیتی ندارد.

اما دوست عزیز در سیستم زندگی بشر، هیچ فعلی خارج از حاکمیت خدای متعال واقع نمی شود. و اگر کسی بتواند با سحر تاثیری در زندگی ما بگذارد، اولا باید بدانیم که همان ماجرا نیز امتحانی الهی است و ثانیا با اتکا به نیروی لا یزال الهی می توانیم اثر سحر را از بین ببریم. همان گونه که آیت الکرسی و سوره ناس و فلق در این زمینه بسیار موثر هستند.

اینکه فرمودید وجود دارد عمل آن به چه صورت هست را نفهمدیم منظورتون چیست! اما هر سحری اثر خاص خود را دارد و به نحوه خاصی محقق می شود و بستگی به سحری است که انجام می شود.

نکته:

استفاده از سحر از منظر دینی اشکال دارد. هر چند تعلیم سحر به منظور باطل کردن اثرات سحر دیگران اشکالی ندارد. در حدیث آمده است: یكی از ساحران و جادوگران كه در برابر انجام عمل سحر مزد می‌ گرفت خدمت امام صادق(ع) رسید و عرض كرد: حرفه من سحر بوده است و در برابر آن مزد می‌ گرفتم، خرج زندگی من نیز از همین راه تأمین می‌ شد و با همان درآمد، حج خانة خدا را انجام داده ام، ولی اكنون آن را ترك نموده و توبه كرده ام آیا برای من راه نجاتی هست؟ امام صادق(ع) در پاسخ فرمود: عقده (گره) سحر را بگشا، ولی گره جادوگری مزن.(1)

. 1. تفسیر نمونه، ج 1، ص 280 ، به نقل از وسائل الشیعه، باب 25 از ابواب ما یكتسب به، حدیث 1

نظرات (7)

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام خسته نباشید
من حالم این روزا خیلی خرابه حس میکنم به هردری میزنم بستس
احساس میکنم خدا اصلا صدای منو نمیشنوه
چیکار کنم

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام علیکم
مشکل اصلی شما چیست ؟شاید حاجتی را از خدا می خواهید که به مصلحت شما نیست .حکایت حضرت موسی (ع) و حضرت خضر (ع) را که در سوره کهف آمده ملاحظه بفرمایید که حتی پیامبر اولوالعزمی چون حضرت موسی نیز از حکمت کارهای حضرت خضر که فرمان خداوند بود...

سلام علیکم
مشکل اصلی شما چیست ؟شاید حاجتی را از خدا می خواهید که به مصلحت شما نیست .حکایت حضرت موسی (ع) و حضرت خضر (ع) را که در سوره کهف آمده ملاحظه بفرمایید که حتی پیامبر اولوالعزمی چون حضرت موسی نیز از حکمت کارهای حضرت خضر که فرمان خداوند بود سر در نمی آورد و اعتراض می کرد. ماها که جای خود داریم .از اسامی خداوند متعال «سمیع »بودن است یعنی صدای بندگان و گفتارهای آنها را می شنود ولی گاهی خطا و گناهان ما باعث می شود که با آن همه لطف و رحمتش به ما نظر رحمت نیندازد و به قول شما صدای ما را نشنود. نا امید نباشید و از خطاهای خود توبه کنید و برای برآورده شدن حاجت خود اصرار بورزید از نمازهای مستحبی کمک بگیرید برای نیازمندان نذر مالی کنید (گاهی باید برای رفع غم و اندوه خود اندوهی را از دلی برداشت)اگر صلاحتان باشد ان شاءالله خواسته شما برآورده و مشکلتان برطرف می شود.

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام و عرض ادب
من میخواستم بدونم چه نوع طلسمی برای
بازگشت معشوق مؤثراست؟

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام علیکم
چنین چیزی نداریم و شما هم از این طریق دنبال رابطه و ازدواج نباشید.

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام و درود .
میخواستم بگم شبها وقتی خوابم .یهو احساس میکنم وزن سنگینی روی بدنم هست.که نمی تونم حرف بزنم وتکون بخورم و تا لامپ بالای سرم روش نشه و کسی نیاد بالای سرم از اون وضع نمی تونم راحت نمیشم.
و اینکه حس میکنم کسی به وسایلم دست میزنه.و جابه...

سلام و درود .
میخواستم بگم شبها وقتی خوابم .یهو احساس میکنم وزن سنگینی روی بدنم هست.که نمی تونم حرف بزنم وتکون بخورم و تا لامپ بالای سرم روش نشه و کسی نیاد بالای سرم از اون وضع نمی تونم راحت نمیشم.
و اینکه حس میکنم کسی به وسایلم دست میزنه.و جابه جاشون میکنه. گاهی کارهای انجام میدم که تغییر میکنن در حالی که ازشون مطمینم.
نمیدونم چرا اینجور شدم.یا طلسم شدم یا جن زده یا همزاد
لطفا راهنماییم کنید و به ایمیلم جواب بدید.

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
گناه نکردن... .
والسلام

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام و ادب
به نظرم هیچ کدوم نیست و تخیلات شماست که باید قبل از خواب با وضو باشید و آیت الکرسی و تسبیحات حضرت زهرا رو بخونید.
قرآنی بالای سرتون هنگام خواب بزارید.

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت