تطابق نظریات ماکیاول و عمر!

پرسش:

مبدع ماکيا وليسم کيست؟ غالبا ادعا مي کند که ماکياوي اولين نظريه پرداز دو منشي و بي اخلاقي سياسي اس اما با کمي تدبر در آيات قرآن مي بينيم که عمر... راست گفت که نيست معرفت مفيده اي مگر آن که در قرآن يافت شود. شک داريد به نظر تد...؟ ملاحظه فرماييد: در قبول دين؛اکراهي نيست(256 بقره) باکساني که انکار کتاب و خدا و به جزا ايمان ندارند پيکار کنيد(29 توبه)وقتي ماه هاي حرام تمام شد ،مشرکان را هر جا يافتيد ،بکشيد يا اسير کنيد و يا با منت آزاد کنيد يا در برابر آزادي غرامت بگيريد و ....

پاسخ:

با سلام و آرزوی توفیقات روزافزون برای شما دوست عزیز

آنچه از عمر نقل كرديد، دركجا يافتيد؟ آيا سند هم براي آن داريد؟
پيامبر را به دروغگو بودن نسبت داديد، آن هم با كنار نهادن چند آيه، آيا اين مطلب را خودتان به‌آن رسيده ايد‌يا نقل عباراتي است كه در سايت هاي اسلام ستيز يافت مي شود؟
آيا با صرف كنار گذاشتن چند ‌آيه مي توان دروغ را به خدا و پيامبر نسبت داد، بي آن كه در مورد معناي آيه يا شأن نزول و... تأمل كنيد؟
آيا مي توان يک آيه را گرفت و طبق آن نظريه صادر کرد ؟
 بهتر است ابتدا آيات قرآن در مورد جنگ و جهاد و سيره پيامبر را مطالعه کنيد. به تفسيرهاي نوشته شده‌، مراجعه كرده، از نظرات ديگران هم كسب اطلاع كرده و سپس نظر بدهيد. آيا فكر نمي­كنيد، آنچه كه استنباط كرديد‌، مقصود بيان كننده اين آيات نباشد؟ براي اطمينان به استنباط خود به چند كتاب نوشته شده در اين­باره مراجعه كرديد؟
آري از صدر اسلام دشمنان مي خواستند اسلام را دين خشونت و شمشير و ترور و پيامبر را بي اخلاق و دروغ و... جلوه دهند اما چهره تابناک اخلاقي و صادقانه پيامبر و آيات روشن قرآن آنان را در اين هدف شوم ناکام گذارد.
قرآن در هيچ جا پيامبر و مسلمانان را مامور نکرده و بدانان اجازه نداده با شمشير بر سر مشرکان يا غير مسلمانان فرود آيند و آنان را بکشند و تا تسليم نشده و اعلام اسلام نکرده اند، دست از کشتار بر ندارند. اسلام اجازه نمي­دهد بدون دليل قانع کننده عقلايي، با قومي در گير شد و به کشتار انسان ها دست يازيد. اسلام اجازه حمله به غير مسلماناني که با مسلمان ها پيمان صلح دارند، نمي دهد و پيمان شکني را حرام مي داند. اسلام رعايت اصول اخلاقي و انساني در جنگ ها را به شدت لازم مي داند و اجازه سفاکي و خونريزي و تجاوز از حد را نمي دهد.
 به تاريخ پيامبر رجوع کنيد، اگر موردي غير از اين توانستيد، ارائه دهيد، ما تسليم مي شويم.
 پيامبر و يارانش تا سال سيزده بعثت در مکه مورد شديدترين آزارها قرار داشته اند. بعد از هجرت مورد هجوم مشرکان مکه واقع شده اند. چندين جنگ هولناک بر مسلمانان تحميل گرديده (جنگ هاي بدر، احد، خندق) و قبايل ديگر را به دشمني با مسلمانان تشويق کرده اند.. .، حالا در سال هشتم هجري سپاه اسلام با شوکت و قدرت تمام مکه را فتح مي کند. اگر پيامبر منادي اخلاق و کرامت و بزرگ منشي نبود، بايد از مشرکان مکه انتقام سال­ها جنايتشان را مي گرفت. ايشان به صراحت و قاطعيت يارانش را از تجاوز به حريم امنيت مردم مکه نهي مي کند. در جنگ هاي متعددي که زمان ايشان صورت گرفته، مطالعه کنيد. ببينيد چقدر ايشان سعي دارد از خونريزي بپرهيزد و با مسالمت با دشمن کنار آيد يا کم ترين کشتار صورت گيرد.
اگر مطالعه کوتاهي در جنگ هاي ايشان که فراوان بودند، داشته باشيد، خواهيد ديد همه آنها دفاعي و يا براي دفع تهديد دشمنان بوده است.
 از شما مي خواهيم اگر مواردي خلاف آنچه گفتيم و موافق آنچه ادعا داريد، سراغ داريد، مطرح کنيد تا با هم راجع به آنها تبادل نظر کنيم.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت