دخترم چون خواستگار ندارد ایمانش ضعیف شده!

پرسش:
دخترم 29 ساله است او از این که خواستگارش کم شده تحت تاثیر قرار گرفته و گاهی خدا را هم عادل نمی داند. و حجابش را هم رعایت نمی کند من با او دو هفته است که قهر کرده ام اما تأثیری نداشته من به عنوان مادر وظیفه دینی ام چیست؟ آیا قهرم را ادامه دهم؟ به زور متوسل شوم؟ یا رهایش کنم؟

پاسخ:
سلام و عرض ادب
همانطور که مستحضرید انجمن احکام فقط پاسخ شرعی مسئله را می دهد و بقیه جنبه ها را اساتید دیگر انجمن ها عهده دار هستند به عنوان نمونه در همین سئوالی که در بالا آمده است می بینید که مسئله جنبه های مختلف روانشناسی و کلامی دارد و صحت برخورد مادر با دخترش در این وضعیت ، مسلما منوط به دانستن برخی از نیاز های اساسی روانشناختی و اعتقادی دختر خود است که لازم است ضمن نهی از منکری که به عنوان وظیفه شرعی انجام می دهد ، از آن نیز اطلاع داشته باشد .

اما پاسخ شرعی مسئله :

بر این مادر گرانقدر لازم است ضمن نهی از منکری که با حفظ مراتب آن می کنند یعنی بعد از تأثیر نکردن قهر ، با زبان به نصیحت او می پردازند ... ، امر به معروف را هم فراموش نکنند یعنی برای رفع شبهه او در مورد مسائل اعتقادی زمینه آشنایی او را با مراکزی 1  که می توانند در این جهت به او کمک کنند ، فراهم نمایند 2

ناگفته نماند اینگونه مسائل بر اساس فشارهای روانی پدید می آید و به شکل شبهات اعتقادی و ... بروز می کند و تا با کمک روانشناسان اصل فشار کاهش نیابد ، درمان های دیگر و سعی در رفع شبهه و غیره ، ناکارآمد خواهد بود .
1تماس با مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی به شماره 09640 و بیان مشکل می تواند راهگشا باشد
2توضيح المسائل مراجع ، ملحقات ،‌مبحث امر به معروف م 2805 , 2791 , 2804



نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت