زن عمویم مخالف ازدواج با پسر عموم است،چگونه برخورد کنم؟

پرسش:

دختري شانزده ساله هستم كه پسر عمويم از من خواستگاري كرده، ولي زن عمويم مخالفت مي‌كند، به دليل اين كه پسر عموي ديگرم داماد خانوادة ما بوده و فوت كرده است. او علت مخالفتش را فوت پسرش مي‌داند و مي‌گويد زندگي پسر عمو با دختر عمو ننگين است. چگونه با اين موضوع برخورد كنم؟

پاسخ:

با سلام و ادب

از آن جا كه عروس با مادر شوهر خود در طول زندگي با همسرش ارتباط مستقيم يا غير مستقيم دارد، بايد توافق و تفاهم با ايشان مورد توجه قرار گيرد. اگر مادر شوهر از ابتدا با ديد منفي به اين قضيه برخورد كند بديهي است كه در آينده دچار مشكل خواهيد شد، زيرا با اين نگرش كه زندگي پسر عمو با دختر عمو ننگين است، خوبي هاي شما نيز زير سؤال خواهد رفت و با اشكال تراشي زندگي را بر شما تلخ خواهد كرد.

اگر خداي نكرده حادثة تلخي در زندگي آنان يا شما پيدا شود، به حساب شما خواهد گذاشت، اما به تجربه ثابت شده اگر مادر شوهر از عروس خود رضايت داشته و به او خوش بين باشد، همة كاستي ها را ناديده مي گيرد كه گفته اند:

اگر بر ديدة مجنون نشيني به جـز نيكويـي ليلي نبينـي

گرچه حوادث مرگ و مير را به حساب ازدواج گذاشتن، نه دليل علمي و عقلاني دارد و نه مستند شرعي، و اين يك نوع گناه است. بايد به طرز صحيح و معقولي اين نگرش اصلاح شود. تا وقتي كه مادر شوهر بر اين نظريه پافشاري دارد، به ازدواج با پسرعمويتان تن ندهيد. براي اين منظور بهتر است بدون واسطه با زن عمويتان صحبت كنيد و به او بگوييد تا وقتي كه رضايت كامل نداشته باشد، حاضر به ازدواج نيستيد. البته ممكن است فوت فرزندش اين ذهنيت را براي ايشان پديد آورده باشد كه در اين صورت افراد خبره و مسن تر با ايشان صحبت كنند و بر خرافه و بي پايه بودن اين سخن تأكيد گردد. بسياري از پسرعموها و دختر عموها زندگي موفق و قابل قبولي دارند. موفقيت و شكست در زندگي مشترك به نحوة برخورد زوجين مربوط است.

از سوي ديگر ازدواج پسر عمو با دختر عمو از نظر علمي ممكن است اشكالاتي پيش بياورد. بهتر است كه انسان با بيگانه ازدواج نمايد تا نسل برتر به وجود بيايد. بسا ممكن است بچه هاي آيندة شما عقب ماندة ذهني شوند و اگر نشوند، برتر نخواهند شد.

در احاديث اسلامي چنين ازدواجي مكروه تلقي شده است و اين كراهت مشكل ژنتيكي و همخوني را مي‌رساند.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت