با پوشش بد همسرم چه کنیم؟

پرسش:

سلام حاجی

خانومم پوششي که دلم می خواد نداره.  همش باید بهش تذکر بدم و کار به دعوا بکشه. من را راهنمایی کنید که چکار کنم درست بشه.

پاسخ:

سلام و ادب
عرض کنم که همسرتان باید درک کند که حجاب کامل، محبت شما را به ایشان بیش تر خواهد کرد. برای او نیز امنیت بیش تر و خوشبختی به همراه خواهد داشت.
آنچه در حجاب (پوشش کامل) مطرح است و دین نیز بر آن تأکید دارد، امنیت زن و حفظ عفت اجتماعی و پايداري و استواري بنیان خانواده و الفت و محبت بیش تر میان همسران است؛ بنابراین نفع و سود این مسئله متوجه خود انسان می شود.  اگر دین بر آن تأکید می کند، برای خوشبختی و سعادت زندگی اجتماعی و فردی انسان ها است.  به او بفهمانید که پوشش نه به معنای نادرست بودن او یا قصد جلب توجه دیگران است، بلکه نداشتن حجاب باعث سلب امنیت او و به طمع افتادن دیگران خواهد شد. دیگران به چشم دیگری او را نگاه خواهند کرد، اگر چه خانمی پاک و عفیف است.  نمی تواند بگوید که من با دیگران کاری ندارم، مطمئناً نمایاندن زیبایی های خود به نامحرمان، او را از آزار دیگران یا نگاه های آزار دهنده و شیطانی دیگران مصون نخواهد کرد.
 نکات قابل توجه:
1.  در هیچ یک از مراحل ارشاد و راهنمایی از برخورد نیک و ملاطفتآمیز و احترام نهادن دور نشوید.  با فشار و اجبار کسی را نمیتوان هدایت نمود. چه بسا تأثیر منفی آن بیش تر از هدایت گردد. اگر رابطه شما با همسرتان اکنون به جبههگیری و حساسیت نشان دادن و صفآرایی منتهی شده، برای مدتی سکوت کرده و حرفی به او نگویید و به دنبال اجرای روش غیر مستقیم باشید. باید با همسرتان دوست باشید تا حرف تان به عنوان یک دوست موثر باشد. از موضع بالاتر برخورد نکنید، مگر اینکه به شکل ناجور در آید.
2. هر شخصی یک نقطه پذیرش و به قول معروف «رگ خوابی» دارد. سعی کنید رگ خواب و نقطه پذیرش او را به دست آورید و از این راه وارد شوید و هدف خود را تعقیب کنید. با بررسي خصوصیات وی، راه نفوذ در او و جلب نظرش را به دست آورید و اقدام کنید.
3. از تکرار در گفتار و نصیحت کردن زیاد (آن هم به صورت مستقیم) خود داری کنید. موقعیت سنج باشید و به موقع تذکر دهید. زمانی تذکر دهید که مطمئن باشید تأثیر می گذارد. چنانچه در گفتار و تذکر دادن زیاده روی کنید، حرف های تان به صورت تکراری در آمده و برای او دلزدگی ایجاد خواهد کرد.
4. به نیازهای روانی و عاطفی او در محیط خانه توجه شود تا احساس کمبود و خلأ نداشته باشد. معمولاً دختر يا زني که حجاب خود را نگه نمی دارد، نیاز به مورد توجه قرار گرفتن در جامعه دارد؛ زیرا درون خانه به خواسته ها و نیازهایش توجه نمی شود یا کم مورد توجه است.
5. به احتمال بسیار همسر شما اقوام و یا دوستانی دارد که به حفظ حجاب کامل، پایبندی چندانی ندارند.  از این رو ایشان با همرنگ شدن با جماعت احساس راحتی بیش تری می کند.  ضمن این که ایشان را متوجه کار اشتباه دوستان و اقوامش می کنید، از او بخواهید که دوستانش را متوجه اشتباه شان کند.

موفق باشید

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت