ابراز عشق به همسر یا دختر

پرسش:
در مشاوره از خانم ها و آقایانی یا فرزندانی می شنویم که ابراز کلمات محبت آمیز برایشان مهم است و عدم ابزار آن از سوی والدین همسران آنان را به گناه و ارتباط با نامحرم کشیده است:
1- آیا برای رفع این گونه مشکلات و گناهان ابراز عشق برای والدین و همسران به ویژه در این زمان که روابط خانم ها و آقایون در ادارات و مؤسسات و خیابان ها و دانشگاه ها زیاد شده واجب نیست؟
2- اگر زنی به شوهرش بگوید این کلمات من را از گناه حفظ می کند آیا برای شوهر ابراز آن لازم نیست؟
3- ممکن است همسرانی بگویند ما واقعا از ته دل همسرمان را دوست نداریم آیا برای دفعه مفسده ، ابراز دروغی این کلمات محبت آمیز واجب نیست؟
4- عدالت عاطفی بین دو همسر هم سخت یا غیر ممکن است آیا مرد می تواند برای دفع مفاسد احتمالی به دورغ یا توریه بگوید تو را بیشتر دوست دارم یا بگویید شما واقعا برای من به یک اندازه عزیز هستید؟


پاسخ:
با سلام و عرض ادب
باز داشتن از منکر واجب است اما اگر این باز داشتن متوقف به انجام حرام (مثل دروغ گفتن)باشد ، انجام حرام جایز نیست مگر این که مورد از اهمیتی بالاتری بر خوردار باشد که خداوند به ترک آن راضی نباشد.
اصل محبت فی نفسه واجب نیست اگر تنها راه بازداشتن ازمنکر(ارتباط با نامحرم) محبت شوهر به همسر ویا محبت پدر به دختر است، این محبت واجب است .

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت