چگونه متوجه علاقه جنس مخالف شویم؟

پرسش:

از كجا بايد فهميد كه يك نفر دوستت  دارد؟

متن پاسخ:
 

خواهر گرامی سلام

به نظر می رسد که برای شما به عنوان یک دختر جوان ، مسئله مورد نظر ، فهمیدن علاقه و دوستی یک پسر باشد . با توجه به این مسئله ، در پاسخ می گوییم:
در ابتدا باید با خود اندیشه کنید که فهمیدن عشق و علاقه یک پسر به خود ،  به چه منظوری است ؟ آیا از روی هوا و هوس و خواهش نفسانی است ، یا آن شخص را همسری مناسب برای خود می بینید ؟ طبعا از مورد اول هیچ سودی عاید انسان نمی شود وپیگیری این مسئله و به دنبال آن روان شدن ، ممکن است  آسیب ها و خطرات بسیاری را نیز به دنبال داشته باشد. اما اگر نگاه به شخص به عنوان شریکی برای زندگی آینده و همیشگی باشد ، البته فهمیدن علاقه پسر و میزان این علاقه برای یک دختر بسیار مهم است ، به خصوص اگر خواستگار باشد ، اما در اینجا مسایل مهم وجود دارد که نباید از آن غافل باشید.
فهمیدن مسئله علاقه و عشق پسر به دختر حتی اگر اظهار عشق هم نماید ، برای دختران جوان مشکل است. مشکل از دو جهت ناشی می‌شود:
یک جهت مربوط به دختر می‌شود و دیگری مربوط به پسر.
برای دختر از این جهت مشکل است که چون احساسات و عواطف در او رقیق، لطیف، صادقانه و شدید است، با اظهار عشق و دوستی توسط پسر، زود تحت تأثیر قرار می‌گیرد، به خصوص اگر از نظر عاطفی در خانواده یا جامعه، یا میان دوستان احساس کمبود نماید، یا کمبود داشته باشد.
تحت تأثیر قرار گرفتن، موجب می‌شود که نتواند قضاوت درستی از عشق و علاقه پسر داشته باشد و به عمق درون او راه یابد و چه بسا با نگاهها و حرکات ظاهری یک پسر فریفته شود و تظاهر او را به عشق و دوستی ، دوستی و عشق حقیقی پندارد. به خصوص اگر این گونه حرکات در خیایان و مانند آن انجام گیرد.
جهت دیگر رفتارهای ساختگی پسران است. اغلب پسران به خاطر غریزه و کشش جنسی تمایل به برقراری ارتباط دارند و برای این که به این هدف بهتر دست یابند، اظهار عشق و دوستی می‌کنند. همه پسران در ارتباط اوّل، اوّلین سخن‌شان این است که تنها عاشق او شده است و به کسی غیر از او علاقه و عشق، یا رابطه ندارد، اما مطمئناً نمی‌تواند همه آنها درست باشد.
پسران با آگاهی از نقطه ضعف عاطفی و احساس دختران و هرچه نزدیک‌تر شدن به آنها و ایجاد ارتباط، در اظهار دوستی‌ها و عشق‌ها ترفندهایی به کار می‌برند و غالباً دختران را فریفته و عاشق خود می‌سازند.
اما راهکار صحیح شناخت:
بهترین راه شناخت صداقت آن است که
اوّلاً: دختران، خودشان برای شناخت اقدام نکنند. از راه غیر مستقیم، خانواده، دوستان خود یا پسر یا محل زندگی و محل کار و... این آگاهی را کسب کنند.
دوم: پسر پس از فهمیدن علاقه دختر سعی در طولانی کردن ارتباط و نزدیک کردن خود به دختر و ایجاد روابط مخفی را نداشته باشد.
پس از آشنایی اولیه و مختصر، در اولین فرصت اقدام به خواستگاری کند، نه این که با وعده خواستگاری بخواهد ارتباط را نزدیک‌تر کند. اگر شرایط ازدواج را نداشت، خودش زود ارتباط را ببُرد.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت