1. مجتبی
  2. مشاوره و خانواده
  3. جمعه, 23 خرداد 1393
  4.  مشترک ایمیل شوید
سلام
ما توی جلسات خواستگاری که با دختر مورد نظرم داشتم همه جور حرفی زدیم و در مورد فرهنگ و اقتصاد و اخلاق و سیاست و خیلی چیزهای دیگر که به زندگی مشترک مربوط می شد صحبت کردیم. در مورد روابط جنسی و تمکین توی دوران عقدبستگی هم صحبت کردیم. که با مخالفت دختر خانم مواجه شدم. در این مورد توی اینترنت جستجو کردم و کتاب حجت السلام دهنوی را هم در این مورد مطالعه کردم.
به نظر خودم این کار اشکالی ندارد. من به عنوان یک پسر سالها دنبال تحصیل علم بودم و توی آزمون استخدامی های مختلف شرکت کردم و به سختی توانستم یک جایی استخدام بشوم ، چند ماه صبر کردم تا پایه های استخدامم محکم بشود. سختی های زیادی کشیدم و بسختی توانستم مقداری پول پس اندازکنم و همه اینها به خاطر این بوده که بتوانم ازدواج کنم و از راه حلال به نیازهایم برسم. خدا شاهد است که توی این سالها چندین بار موقعیت گناه برایم مهیا بود. خارج از مسئله ریسک و آلودگی به ایدز و هزار جور بیماری دیگر ، صرفا به خاطر ترس از خداوند و عذاب الهی دنبال گناه نرفتم .
الان هم با 15 سالگی ام که تازه بالغ شدم فرقی نمی کند. آن موقع هم به همسر نیاز داشتم ، الان هم که به نیمه عمرم رسیده ام به همسر نیاز دارم ،
سوال من این است : آیا خوانده شدن خطبه عقد دائم به منزله محرمیت و زن و شوهر شدن است؟ پس چرا عرف جامعه این را قبول ندارد؟
نظر
There are no comments made yet.
بهترین پاسخ Pending Moderation
0
Votes
Undo
با سلام و ادب
خیلی خوبه که تونستید پاک زندگی کنید و بدونید ضرر نکردید.
بله بعد از عقد زن و شوهر به هم محرم کامل می شوند و هیچ رابطه ای حرام نیست.
اما دقت کنید که دوران عقد هنوز ازدواج به قطعیت نرسیده که مثلا سر خونه زندگی خواهید رفت. چه بسا ممکنه در این دوران عقد مشکلاتی بوجود بیاد یا با شناختی که کسب می کنید متوجه بشید به درد هم نمی خورید و ... احتمالات دیگر. حال اگر رابطه کامل صورت گرفته باشد راه برگشت بسیار مشکل است و برای دختر خصوصا سخت است و موقعیت های بعد از جدا شدن جهت ازدواج را از دست می دهد.
لذا بنده هم با وجود حلال بودن هر رابطه ای رابطه کامل رو در دوران عقد صلاح نمیدونم. اما شما در حدی که نیاز جنسیتون برطرف بشه بدون دخول می تونید رابطه داشته باشید که مشکلتون رو حل میکنه.
موفق باشید.
اللهم عجل لولیک الفرج
نظر
There are no comments made yet.
  • صفحه :
  • 1


هنوز پاسخی برای این پرسش ارسال نشده است.

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت