اهداف توهین کنندگان به پیامبر و نیز تخریب حرم ائمه(ع) چیست؟

پرسش:

 به طور کامل می خواهم بدانم اهداف توهین کنندگان به پیامبر و نیز تخریب حرم ائمه چیست؟لطفا توضیح دهید. آیا می خواهند عکس العمل مسلمانان را بسنجند یا ...؟

پاسخ:

با عرض سلام و آرزوی توفیقات الهی برای شما

اهداف توهین کنندگان به پیامبر و کسانی که حرم ائمه(ع) در عراق را تخریب کرده یا مورد اهانت قرار می‌دهند، متفاوت می‌باشد.
برخی از اهداف گروه اول را می‌توان چنین برشمرد:
1 – پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(قدس‌سره) میان مسلمانان بیداری فوق‌العاده‌ای ایجاد شد، که منافع کشورهای سلطه‌گر را به شدت به خطر انداخت.
سلطه‌گران از این جریان به شدت به خشم آمده، نسبت به مسلمانان و مقدسات آنان کینه ورزی می‌کرده، این اهانت‌ها را انجام می‌دهند!
برای شکستن قداست و عظمت پیامبر و دستورهای حضرت، این اهانت‌ها انجام می‌شود تا پای‌بندی مسلمانان را نسبت به فرمان‌های پیامبر(ص) تضعیف و کمرنگ کنند و مسلمانان به خصوص جوانان را پس از انحراف از دین، به سوی فساد و انحراف کشانده، سلطه‌گران بهتر بتوانند به منافع خود برسند.
2 – همان‌طور که اشاره کرده‌اید، می‌خواهند واکنش مسلمانان را بسنجند که اگر بی اعتنا بودند یا عکس‌العمل مناسبی نشان ندادند، دشمنان بر جسارت و اهانت خود به نسبت به آن حضرت بیفزایند!
3 – ممکن است انگیزه برخی،‌مخالفت با هر نوع دین و مذهب و امور مقدسی که مورد توجه مردم است باشد، بدان جهت که این افراد با هر نوع گرایش معنوی و الهی، مخالفت می‌ورزند و مروج بی‌دینی و الحاد می‌باشند!
برخی ازاهداف گروه دوم را که با تشییع و مکتب اهل بیت(ع) مخالف هستند، می‌توان به شرح زیر ذکر کرد:
1- با وجود آنکه اکثر مردم شیعه هستند، تمام مناصب در اختیار مخالفان بود، اما با انتخاباتی که برگزار شد، شیعیان به حق خود رسیدند.
این موضوع برخی از مخالفان شیعه و گروه‌های سلفی را که همانند خوارج نهروان فکر می‌کنند، به شدت عصبانی و ناراحت کرد، از این رو دست به این تخریب‌ها زدند.
گروه «القاعده» که متأثر از اندیشة وهابی است، به شدت با شیعه و مقدسات شیعه مخالفند و ما را بدعت‌گذار و کافر به حساب می‌آورند.
این گروه منحرف تخریب‌ها نقش مهمی دارد.
2 – باورهای غلط و غیر منطقی برخی از مخالفان شیعه ( به خصوص وهابی‌ها) که هر نوع احترام و بازسازی قبور ائمه را بدعت و حرام می‌دانند، می‌تواند از انگیزه‌های این جنایات ضد بشری باشد.
البته بعثی‌ها و طرفداران صدام و اشغالگران هم در این مورد نقش دارند.حتی ممکن است که این گروهها از طرف اشغالگران برای توجیه اشغال سرزمین عراق به شکل مخفیانه مورد حمایت باشند.
اکثر اهل سنت در عراق، با این کارها مخالفند و با شیعیان زندگی مسالمت‌آمیز دارند. کسانی که این کارها را انجام می‌دهند، اقلیتی محدود می‌باشند.
لازم به ذکر است که چندی پیش شخصی با نام مستعار ابوسفیان که عامل کشتن دهها عراقی بود، توسط نیروی پلیس عراق به هلاکت رسید.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت