چرا علمای یهود رسالت پیامبر اسلام را کتمان می کردند؟

پرسش:

با توجه به آيه 159 سوره بقره چرا يهوديان نبوت پيامبر اسلام(ص)را کتمان کردند؟

پاسخ:

با سلام و ادب

درباره شان نزول آيه فوق از ابن عباس گزارش شده است که چند نفر از مسلمانان همچون " معاذبن جبل " و" سعدبن معاذ " و"خارجه بن زيد " سوالاتي از دانشمندان يهود درباره مطالبي از تورات که ارتباط با ظهور پيامبر اسلام (ص) داشت پرسيدند، ولي آنها واقع مطلب را کتمان کردند و از توضيح آن براي مردم خود داري نمودند. آيه فوق در باره آنها نازل شد و مسؤليت کتمان حقيقت را به آنها گوشزد کرد.

 علماي يهود را با شديد ترين لحن مورد سر زنش قرار داد و فرمود :« کساني که دلائل روشن و وسائل هدايت را که نازل کرده ايم، بعد از بيان آن براي مردم در کتاب آسماني، کتمان مي کنند، خدا آنها را لعنت مي کند. نه فقط خدا بلکه همه لعنت کنندگان نيز آنهارا لعن مي کنند». 

علماي يهود خوب مي دانستند که اگر بشارت هاي تورات وانجيل را درباره پيامبر اسلام (ص) براي مردم بيان و افشا کنند، مردم با شتاب هر چه بيشتر در مدت کوتاهي زير پرچم اسلام گرد هم آيند وملت يهود ومسيح ومردم عرب از برکات وحدت اسلامي برخوردار مي شوند. در نتيجه بساط علماي فاسد يهود ومسيح از ميان برداشته مي شد ومردم از شر اينها خلاص مي شدند.
 علماي فاسد يهود به خاطر ترس و وحشت از اين گرايش برآن شدند تا اين حقيقت بزرگ را پنهان کنند وازافشاي آن خوداري نمايند. (1)

1. تفسير نمونه، ج1، ص 547 به بعد.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت