آیا خانه های عفاف اشاعه فحشا در جامعه نیست؟

پرسش:

با سلام می خواستم در مورد خانه های عفاف و مشکلات تاسیس آنها و حکم دینی آنها بدانم و آیا این اشاعه فحشا در جامعه نیست ؟

پاسخ:

با عرض سلام و آرزوی توفیق الهی و قبولی طاعات
از مکاتبه با این سایت سپاس گزاریم .
از آن جا كه موضوع ناموس و آبروي مردم از نظر اسلام بسيار مهم و حساس است ( كه علاوه بر مقوله اخلاق، رابطة مستقيم با امنيت ملي دارد) هرگونه بي اعتنايي و سستي و يا ساده انگاري در اين امر، صدمه ها و آسيب هاي جبران ناپذيري به جامعه وارد مي كند كه به هيچ وجه قابل اصلاح نيست. البته موضوع ازدواج موقت در جاي خود يكي از راهكارهاي اصولي جهت ارضاي غريزه جنسي و جلوگيري از روابط بي حد و حصر و نامشروع است. و در كاهش مشكلات جوانان مجرد مؤثر است و در بين فقهاي شيعه امري مسلّم و پذيرفته شده است. اما مانند امور اجتماعي ديگر بايد ضابطه مند گردد و شرايط اجتماعي مورد توجه قرار گيرد راه سوء استفاده از آن بسته شود و بهترين راهكارها براي تحقق، از هر جهت انديشيده شده و به صورت سهل و ساده با آن برخورد نشود..

از آن جا كه خانه هاي عفاف قابل كنترل نبوده و عناصر فرصت طلب مي توانستند تحت عنوان ازدواج ، در آن جا به هوسراني بپردازند، براي پيشگيري از اين امر نابهنجار ، خانه عفاف اگر چه مطرح شد، مورد اجرا قرار نگرفت، ولي راه ازدواج موقت منحصر به خانه عفاف نيست.
نكته اي كه توجه به آن در مورد ازدواج موقت بسيار مهم است، اين كه بايد از نظر فرهنگي و فكري نيز براي جامعه قابل توجيه باشد. براي بسياري از مردم جامعه كه به حقيقت مسئله ازدواج موقت آگاه نشده اند، اين نوع ازدواج ، مسئله فحشا را تداعي مي كند. اگر در چنين فضاي فكري و فرهنگي بحث خانه عفاف مطرح شود، اين ذهنيت و برداشت عميق تر و مؤثرتر مي شود. بنابراين فرهنگ و فكر جامعه را نمي توان از نظر دور داشت..

در آينده با تدبير و اتخاذ روش هاي مبتني بر علم و دين و بررسي همه جانبه موضوع، طرحي جامع ارائه شود تا هم بتواند پاسخ گوي نياز غريزي باشد و هم به فساد و بي بند و باري منجر نگردد و از نظر فكري و فرهنگي نيز قابل فهم و قابل قبول ميان توده مردم باشد.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت