از کرامات امام حسین علیه السلام چه می دانید؟

 

پرسش:

با سلام خدمت حاج آقای فلاح. با توجه به شخصیت والای امام حسین علیه السلام, لطفا چندمورد از فضایل کمتر بیان شده از آن حضرت بفرمایید.

پاسخ:

با سلام و تشکر از حسن اعتماد شما
                      
اخلاق ستوده و اوصاف پسنديده و کرامات سید الشهدا فرزند امير المؤمنين ع بسيار زیاد است، که در کتب روایی و تاریخی آمده است . مدینة المعاجز بحرانی و اثبات الهداة شیخ حر عاملی از مهمترین تالیفات درباره کرامات اهل بیت معصومین ع  است. هر چندبرخی روایات از جهات متعدد قابل خدشه است .اما مجموع روایات صحیح و متواتر بر مقام ایشان دلالت دارد .

1. هنگامی كه آن حضرت به جانب عراق مى‏رفت، ام سلمه گفت: اى حسين! جدت فرموده: تو در عراق شهید خواهی شد، و قدرى خاك به من داد و فرمود كه هرگاه اين خاك خون گردد حسين من كشته شده باشد. آن حضرت فرمود كه اگر نيز من به عراق نروم مقتول خواهم شد. پس قدرى خاك برداشت و به ام سلمه داد و فرمود: هرگاه من كشته شوم اين خاك به خون تبدیل گردد، بدان كه من كشته گرديدم. ام سلمه گويد: آن را نيز در شيشه‏اى نگهداشتم، چون دهم محرّم شد اتّفاقا چاشت نگاه كردم برقرار بود، چون روز به زوال رسيد آن خاك در هر دو شيشه خون شده بود.

2.جابر جعفى مى‏گويد: نزد آن حضرت بودم. مردی اعرابی با حال جنابت نزد ایشان آمد و خواست كه از آن حضرت سؤال كند، آن حضرت فرمود: روانيست كه نزد ما جنب آيد و ملاقات نمايد. آن مرد برخاست و غسل كرد و باز به نزد آن حضرت آمد و آنچه مشكل بود، سؤال نمود.

3. عبد اللّه بن عباس مى‏گويد: من نزد حسین بن علی- عليه السلام- بودم. اعرابى‏اى نزد وى آمد و گفت: يا بن رسول اللّه! مرا از متاع دنيا شترى بود آن نيز گم شده، پدرت گمشده‏ها را راه مى‏نمود، تو پسر چنان پدرى، مرا به شتر من راه نماى ،آن حضرت فرمود: به سرعت به فلان موضع برو كه شتر تو آنجا است ، اعرابى به آن موضع رسيد و شتر خود را به آن صفت بديد كه آن حضرت فرموده بود.

4 . شخصى نزد آن حضرت آمد و خواست كه از حال دو زن كه‏ يكى مالدار بود و ديگرى به فقر و عفت گرفتار، سؤال كند و اینکه كدام از اين دو زن را به عقد اختيار كند. چون به خدمت امام حسین ع رسيد، پيش از آنكه سؤال كند آن حضرت فرمود:  آن زن اگرچه فقر دارد اما زود باشد كه خداى تعالى تو را از او فرزندى كرامت كند كه بهترين آن زمان باشد و اموال تو بسيار گردد. آن شخص به قول آن حضرت عمل نمود، به اندك زمانى مالدار گرديد و صاحب فرزند رشيدی شد

5.آن حضرت در شب عاشورا ياران خود را طلبيد و فرمود: اى ياران! رسم وفادارى به جاى آورديد، حالا برخيزيد و به اطراف عالم متفرق گرديد، دشمن مرا مى‏خواهد و چون شما را با من نبيند دست از شما بر مى‏دارند. یاران آن حضرت هیچ کدام از آن حضرت جدا نشدند و به غير از ایثار كلمه‏اى ديگر بر زبان نیاوردنند. پس امام فرمود: اگر برويد يك تن كشته نشويد الّا من و اگر نرويد جمله كشته شويد الّا يك تن، و اشاره به على بن الحسين كرد. و آن‏چنان شد كه آن حضرت فرمود.

ارشاد شیخ مفید ، منتهی الامال ، و آثار احمدى تاريخ زندگانى پيامبر اسلام و ائمه اطهار(ع)

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت