چرا تا سر سوزنی گناه کنم نتیجه اون رو می بینم؟؟

پرسش:
سلام
چرا افرادی که در طول تاریخ از هیچ گونه ظلم و ستمی فروگذار نیستند اما در رفاه و خوشی زندگی می کنند؟اونوقت ما تا ی سر سوزن به کسی ظلم میکنیم و حقش پایمال میشه سریع چوب عملمون رو می خوریم؟!!
پاسخ:
سلام علیکم
با توجه به آیات و روایات حساب همه افراد و گروه ها در نزد خدا یکسان نیست و آنان وضعیت متفاوتی دارند:
1-خداوند گروهی از مردم رو فوری گوشمالی می دهد.
2-گروهی رو مدتی مهلت میدهد
3-گروهی رو تا آخر عمر مهلت داده و در رفاه می گذارد و کیفر آنان را به قیامت موکول میکند.
البته این تفاوتها از طرف خداوند حکیمانه است،زیرا افراد خطا کار و نوع عمل و روحیه آنها با هم یکسان نیست تا حساب مساوی داشته باشند.
گاهی معلم نسبت به خلافکاری یک شاگرد ممتاز عکس العمل شدیدی نشون می دهد،چون از او توقع چنین کاری رو ندارد در صورتی که با شاگردان معمولی و بد با این شدت رفار نمی کند.
در قرآن می خوانیم :خداوند اولیا و پیامبران را گاهی به خاطر یک عمل که حتی گناه هم نیست و به اصطلاح ترک اولی می باشد،شدیدا مورد انتقاد قرار میدهد،زیرا از آن بزرگواران توقع چنین کاری نیست و در مورد افرادی که با اینکه گنهکارند ولی به آنان فرصت داده می شود. و علت مهلت رو هم چنین بیان میکنند:در سوره آل عمران آیه 178" لایحسبن الذین کفروا انما نملی لهم خیر لانفسهم انما نملی لهم لیزدادوا اثما و لهم عذاب مهین"
آنها که کافر شدند تصور نکنند اگر به آنان مهلت می دهیم به سود آنهاست ما به آنان مهلت می دهیم تا بر گناهان خود بیافزایند و پیمانه آنها پر شود،سپس عذاب خوار کننده و رسوایی در کمین آنهاست.
یزید پس از شهادت امام حسین(ع) و یارانش خود را موفق و پیروز می دانست ولی حضرت زینب همین آیه را برای او خواند که آزادی و پیروزی و رفاه و قدرت فعلی تو به خاطر آن است که بار گناهت سنگین تر شود و اساسا همین رفاه موقت بهترین وسیله عذاب است،زیرا قرآن می گوید:ما به افرادی رفاه زیاد می دهیم تا خوب علاقمند به آن شوند سپس ناگهان از آنان می گیریم تا در حسرت آن بسوزند.
چون پندهای و تذکرات ما را فراموش کردند و عملا به دستورات ما بی اعتنایی نمودند ما در هر چیزی را به روی آنان باز کردیم.و خوشی و رفاه رو از هر سو برایشان فرستادیم تا شاد و خوشحال و دلبسته شوند سپس یکمرتبه غافلگیرانه همه خوشی ها را که به آن دلبسته بودند می گیریم.تا یاس و اندوه آنان را از درون بسوزاند.
البته اگر خداوند نسبت به بعضی افراد اینگونه معامله میکند درباره گروهی دیگری که آمادگی اصلاح دارند و روزنه امیدی در آنها هست می فرمایند در سوره روم آیه 41:"لیذیقهم بعض الذی عملوا لعلهم یرجعون" ما کیفر تلخ قسمتی از کارهای خلاف آنان را به آنها می چشانیم شاید برگردند و اصلاح شوند
این واقعا یک نوع امتیاز که کیفر بعضی از گناهان مون رو در همین دنیا بچشیم.و خداوند چون بندگان رو دوست دارد و می خواهد دوباره برگردد بلاهای رو در زندگی او قرار میدهد.
موفق باشید

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت