در هنگام خواب روح از بدن جدا می شود كجا می رود؟

سوال:

در هنگام خواب روح از بدن جدا می شود و به جاهایی می رود كه ما خواب آن را می بینیم كجا می رود كه این اتفاق ها بعضی مواقع واقعیت پیدا می كند ؟
پاسخ:

سلام
رؤيا و خواب ديدن‌، از مسائلي است كه هميشه افكار افراد عادي و دانشمندان را از جهات مختلفي‌، به خود، جلب كرده و در اين باره‌، تفاسير و تحليل‌هاي متعددي نيز، ارائه شده است.‌
آن چه مسلم است اين كه هنگام خواب‌، روح از بدن جدا مي‌شود، مثل مرگ‌، امّا به شدت مرگ‌، قطع رابطه با بدن نمي‌كند. اين حقيقتي است كه قرآن‌، بدان اشاره نموده است‌: "اللَّه‌ُ يَتَوَفَّي الاْ نفُس‌َ حِين‌َ مَوْتِهَا وَ الَّتِي لَم‌ْ تَمُت‌ْ فِي مَنَامِهَا فَيُمْسِكُ الَّتِي قَضَي‌َ عَلَيْهَا الْمَوْت‌َ وَ يُرْسِل‌ُ الاْ ?ُخْرَي‌ََّ إِلَي‌ََّ أَجَل‌ٍ مُّسَمًّي إِن‌َّ فِي ذَ َلِكَ لاَ َيَـاَت‌ٍ لِّقَوْم‌ٍ يَتَفَكَّرُون‌;(1)، خداوند ارواح را به هنگام مرگ قبض مي‌كند، و ارواحي را كه نمرده‌اند، نيز به هنگام خواب مي‌گيرد; سپس ارواح كساني كه فرمان مرگشان را صادر كرده‌، نگه مي‌دارد، و ارواح ديگري ]را كه بايد زنده بمانند[ باز مي‌گرداند، تا سرآمدي معين‌; در اين امر نشانه‌هاي روشني است براي كساني كه انديشه مي‌كنند."
اين كه روح‌، چگونه در رؤياهاي صادقه از حوادث آينده مطلع مي‌شود و يا اين كه چگونه در زمان محدود، به مكان‌هاي دور و مختلف سر مي‌زند; به اين خاطر است كه روح‌، مجرد است و وقتي از بدن كه جسم است جدا شد، محدوديت‌هاي جسمي را ندارد; اين جسم است كه براي پيمودن مسافت‌، به زمان نياز دارد و موجود مجرد كه فوق زمان است‌، محتاج به گذشت زمان نيست‌; به اين خاطر روح انسان‌، هنگام خواب كه از تعلق بدن‌، به طور نسبي جدا مي‌شود، مي‌تواند به مكان‌هاي مختلف‌، حتي به آينده نيز منتقل شود.(2)


پاورقی:
1- سوره زمر،42
2-  جهت آگاهي بيشتر رجوع  نماييد به تفسير نمونه‌، آيت الله مكارم شيرازي و ديگران‌، ج 9، ص 311ـ315، دارالكتب الاسلامية

نظرات (1)

This comment was minimized by the moderator on the site

تعبیر خواب کاملا صحت دارد و کسانی که این مسئله را رد میکنند صرفا به خاطر این است که این تجربه را ندارند و باید به آنها حق داد . اینکه چرا عده ای یکسره خواب میبینند و عده ای ادعا میکنند که اصلا خواب نمی بینند چرایی آن واقعا مشخص نیست . بنده به...

تعبیر خواب کاملا صحت دارد و کسانی که این مسئله را رد میکنند صرفا به خاطر این است که این تجربه را ندارند و باید به آنها حق داد . اینکه چرا عده ای یکسره خواب میبینند و عده ای ادعا میکنند که اصلا خواب نمی بینند چرایی آن واقعا مشخص نیست . بنده به کرات و حتی پیوسته خواب می بینم و قسمت اعظم این خوابها هم تعبیر میشوند . حتی گاه پیش آمده است خواب واحدی را به کرات دیده ام و تعبیر آن را چون موافق طبعم نبوده نخواسته ام قبول کنم ولی متاسفانه تعبیر شده است . عجیب است که حتی گاهی از خواب که بیدار میشوم یکسری مسایل روزمره را بخاطر خوابهایی که دیده ام میتوانم پیش بینی کنم و برایم بسیار جالب است که واقعا تعبیر میشوند .

ادامه مطلب
نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت