روح در هنگام خواب و بیهوشی انسان به کجا می رود؟

پرسش:

اگر بپذيريم انسان متشكل از جسم و روح است و روح تا قيامت زنده است و مرگي ندارد و همه چيزرا مي بيند و مي فهمد, چرا مثلاً هنگام بي هوشي جهت جرّاحي , چيزي از آن صحنه را به خاطر ندارد؟ در عالم خواب روح كجاست ؟ با اين وضع آيا به ذهن نمي رسد پس از مرگ , از روح خبري نيست و انسان در بيهوشي مطلق به سرمي برد؟

پاسخ:

با سلام و ادب و سلامتي،از ارتباطتان با سایت طلبه پاسخگو سپاسگزاریم

براي انديشه گران الهي و روان شناسان و روان كاوان شبهه اي نيست كه انسان مركّب از جسم و روح است .

اكثر آن ها ترديدي ندارد روح تكامل پيدا مي كند و روزي از پوستهء ماديت بيرون مي آيد و در سلك مجردات قرار مي گيرد و تا ابد, زنده است و مرگي ندارد. آنان معتقدند كه بعد از تجرّد, روح در بدن قرار ندارد, بلكهخارجازبدن است , ولي بر آن احاطه دارد و با آن در ارتباط است . تمام شخصيت آدمي به روح است . روح مي فهمد و درك مي كند و لذّت و رنج مي برد و اعضا و جوارح ابزار او هستند. تا وقتي روح مي تواند بفهمد و بشنود و ببيند و... كه مغز وگوش ها و چشم ها و پاها و... سالم باشند. در هنگام بيهوشي و خواب چون ابزار روح تقريباً از كار مي افتد و كارآيي لازم را ندارد, روح نمي تواند چيزي از اتاق جرّاحي و يا خواب را به خاطر آورد, مانند راننده و خلبان كه تا آن جامي توانند رانندگي و خلباني كنند كه ابزار كارشان سالم باشد و به محض اين كه مثلاً دنده خراب يا بنزين تمام شود,نمي توانند رانندگي و خلباني كنند. واضح است راننده و خلبان , قدرت و توانايي دارند و مي فهمند و به فنون رانندگي آشنايي دارند, منتها ابزار كار را از دست داده اند.

پس از مرگ روح بيدار و آگاه و حساس است و همه چيز را مي بيند و حس مي كند و بيدارتر از هر زمان است .

البته روح پس از مرگ در عالم برزخ , ابزار ديگري در اختيار دارد كه مجهّزتر از اعضا و جوارح دنيايي است , كه به آن مي گويند; تقريباً همان بدني كه در عالم رؤيا با آن راه مي رود و مسافرت مي كند و جاهاي ناديده را مي بيند, با اين كه بدن دنيويش در خواب است . بنابراين بعد از مرگ , انسان بيدار است .

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت