آیا زنان سید شهوتشون خیلی زیاده؟

پرسش:
سلام حاجی جون
ببخشید یک سوال داشتم خدمتتون
اینکه راست میگن زنان سیده شهوتشون خیلی زیاده و شهوتشون از زنان معمولی خیلی بیشتر است و نیاز داره که بیستر ارضا بشه ؟
سوال دوم اینکه زنان سیده که از نسل قریش هم هستند چرا در 60 سالگی یایسه میشوند مگر چه فرقی وجود داده بین اونا و زنان معمولی دیگه ؟  
ممنون و تشکر
پاسخ:
با سلام و ادب
در باب این که سادات از نظر جنسی نسبت به غیر سادات قدرت بیش تر دارند ، هیج دلیلی بر صحت این مطلب وجود ندارد . مردم مزاج های متفاوت دارند. برخی سرد و برخی گرم مزاج اند ، چه سید باشد و چه نباشد .
در پاسخ به قسمت دوم سوال توجه به نکاتی می تواند شما را در دست یابی به جواب یاری رساند:
الف- این یک مساله ی فقهی است و دیدگاه های فقها در این باره متفاوت است.
اگرچه همه ی مراجع متفقند، خونی که زن پس از گذشت شصت سال قمری[1] می بیند، حیض نیست، گر چه شرایط و صفات حیض را هم دارا باشد. و خونی که قبل از تمام شدن پنجاه سال قمری[2] می بیند، اگر شرایط و علائم حیض را داشته باشد، حیض است.
اما دیدگاه فقها در باره ی حکم خون هایی که زن پس از تمام شدن پنجاه سال قمری تا شصت سال می بیند، از این قرار است:
1. زن های سیده، بعد از تمام شدن شصت سال [قمری] یائسه[3] می شوند؛ یعنی خون حیض نمی بینند و زن هایی که سیده نیستند، بعد از تمام شدن پنجاه سال [قمری] یائسه می شوند، و این نظر حضرت امام (ره) و حضرت آیة الله اراکی قدس سره و حضرت آیت الله گلپایگانی قدس سره و حضرت آیة الله فاضل لنکرانی است.
2. زن هایی که سیده نیستند بعد از تمام شدن پنجاه سال یائسه می شوند و زن های سیده بعد از تمام شدن پنجاه سال تا تمام شدن شصت سال چنان چه با نشانه های حیض یا در روزهای عادت خون ببینند بنابر احتیاط واجب بین تروک حائض و اعمال مستحاضه جمع نمایند. (احتیاط کنند) و این نظر حضرت آیة الله خوئی قدس سره می باشد.
3. زن های سیده و غیر سیده مطلقاً در سن شصت سالگی یائسه می شوند و احتیاط مستحب آن است که زن هایی که قرشیه نیستند بعد از تمام شدن پنجاه سالگی تا تمام شدن شصت سال چنان چه خون را طوری ببینند که اگر پیش از پنجاه سال می دیدند قطعاً حکم حیض را داشت میان کارهای مستحاضه و تروک حائض جمع نمایند و این نظر حضرت آیة الله سیستانی است.
4. زنان سیده و غیر سیده هر دو بعد از تمام شدن پنجاه سال یائسه می شوند، یعنی اگر خونی ببینند خون حیض نیست، مگر زنانی که از قبیله «قریش» محسوب می شوند که آن ها بعد از تمام شدن شصت سال یائسه می شوند و این نظر حضرت آیة الله مکارم است[4].
ب- همان گونه که مستحضرید، احکام و دستورات دینی دارای دلیل هستند و علاوه بر اساس مصالح و مفاسد جعل شده اند.
اما این که چطور می شود این را فهمید؟ در پاسخ باید گفت:
اولاً: گرچه پرسیدن از این مسائل اشکال ندارد و اسلام کسی را از سؤال کردن، منع نکرده است و چه بسا مردم را به فراگیری در این مسائل تشویق کرده است اما باید توجه داشت که فهم دلیل و فلسفه ی چنین حکمی، بر همگان آسان نیست و نیازمند کسب تخصص است.
ثانیاً: گذشته از این، مصلحت و فلسفه ی تمام احکام بر ما روشن نیست، به عنوان مثال در شرع اسلام با دلایل قطعی ثابت گشته است که نماز صبح دو رکعت است اما حتی مراجع عظام هم نمی دانند چرا نماز صبح از طرف خداوند، دو رکعت قرار داده شده است و سه رکعت نمی باشد بله احتمالاتی در این باره داده می شود اما قطعی نیست.
ثالثاً: کسی که در مسائل و احکام دینی تخصص ندارد و مقلد است، باید از باب مراجعه به متخصص احکام را بپذیرد و خیلی به دنبال دلیل یا فلسفه ی احکام نباشد، همان گونه که انسان زمانی که به پزشک مراجعه می کند، به دنبال فلسفه ی تشخیص پزشک نیست.
رابعا: مصالح و مفاسد بر عمل به احکام و دستورات دین، مترتب می شود اگر چه انسان آثار آن را نداند مثلا مریضی که به نسخه ی پزشک عمل می کند از بهبودی برخوردار می شود اگرچه نداند دارویی که خورده است، چه آثاری دارد و چرا پزشک آن دارو را تجویز کرده است.
بنابراین، این که چرا زنان قریش، این گونه اند و غیر قریش آن گونه، مسائلی است که در پی گیری آن، از طرف کسانی که تخصص کافی را ندارند، ضرورتی احساس نمی شود.
این حکمی است که فقها و مراجع از روایتی نظیر آنچه که از امام صادق (ع) نقل شده به دست آوردند." اذا بلغت المرأة خمسین سنةً لم تر حمرة الاّ ان تکون امرأة من قریش"[5] (زنان هنگامی که به سن پنجاه سالگی رسیدند، دیگر خون نمی بینند، مگر زنان قریش).
تفاوت زنان قریش از غیر قریش در این مسئله، شاید به جهت توانایی و قدرت بالای جسمانی آنان از دیگر زنان باشد به این جهت از نظر فیزیکی متابولیسم بدنشان با دیگران تفاوت دارد.
همان گونه که، نژادها و طوایف از نظر رنگ، قدرت و توان جسمی با یکدیگر تفاوت دارند. مثلاً زنانی که در سیبری زندگی می کنند سن بلوغ آنها با زنان عربستان و آفریقا که در گرمای بالای 50 درجه رشد می کنند تفاوت دارد.
گذشته از اینها امروزه نیز چنین است که سن یائسگی بالا رفته و بسیاری از زنان در سن پنجاه سالگی یائسه نمی شوند، همان گونه که متخصصان اعلام می کنند، این به دلیل بهداشت و تغذیه خوب و سالم است که سن یائسگی را در بسیاری از زنان بالا برده است.


[1] شصت سال قمری معادل 58 سال شمسی و 77 روز و 12 ساعت می شود. جامع المسائل، آیة الله فاضل، ج ، ص 62، سؤال 179.
[2] پنجاه سال قمری معادل 48 سال شمسی و 179 روز می باشد. جامع المسائل، آیة الله فاضل، ج ، ص 62، سؤال 179.
[3] معنای یائسه: یائسه از یأس: به معنی ناامیدی است و زن یائسه از خون دیدن و آوردن فرزند ناامید است .
[4] توضیح المسائل مراجع، مسأله 435؛ العروة الوثقی، ج 1، فصل فی الحیض.
[5] کافی، ج 3،ص107؛ تهذیب، ج 1، ص397، ح 1236.

نظرات (13)

This comment was minimized by the moderator on the site

پدومادرمنم سید ان ومن مشکلی که درابطه جنسی دارم دیر انزالی هست پس،من یقین پیدا کردم به اینکه زنان سیده شهوتشان زیاده

This comment was minimized by the moderator on the site

به نظرم اینکه میگن سادات گرم ترن غلطه

This comment was minimized by the moderator on the site

آیا نظر اهل تسنن نیز همین است؟

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
در رابطه با سن یائسگی؟

This comment was minimized by the moderator on the site

بسمه تعالی
باسلام
چرامردم بعضاازبعدشهوی به سادات نگاه میکنندمگرسادات اولادرسول خدانیستندچراازکرامات وبزرگواری سادات سخن درمیان نمی آیدپس دسیسه دشمن است که سادات راشهودت ران بشناساندسادات همه مثل بقیه مردمندتنهااحترام ازاجداداطهرشان دارندگرمی که...

بسمه تعالی
باسلام
چرامردم بعضاازبعدشهوی به سادات نگاه میکنندمگرسادات اولادرسول خدانیستندچراازکرامات وبزرگواری سادات سخن درمیان نمی آیدپس دسیسه دشمن است که سادات راشهودت ران بشناساندسادات همه مثل بقیه مردمندتنهااحترام ازاجداداطهرشان دارندگرمی که گفته میشودگرمی ومردمی بودن ایشانست نه شهوی درسته قریشی تا60سالگی یائسه میشوداین نشانه سادات اصیل است که نسل پیغمبربماند یعنی کوثربعصی هاسادات رابااین موضوعات بیهوده مسخره میکنند

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
حاج آقا بنده تو ماه مبارک تفسیر قران امام جمعه ی عزیز شهرستان میرفتم ایشون می‌گفتند چطور وقتی مرده شور میخاد مرده رو بشوره مرده هیچی اختیار نداره و کاملا مطیع هست انسان هم باید در مقابل پروردگارش چنین مطیع باشد حتی به نقل از آقا امیرالمومنین...

سلام
حاج آقا بنده تو ماه مبارک تفسیر قران امام جمعه ی عزیز شهرستان میرفتم ایشون می‌گفتند چطور وقتی مرده شور میخاد مرده رو بشوره مرده هیچی اختیار نداره و کاملا مطیع هست انسان هم باید در مقابل پروردگارش چنین مطیع باشد حتی به نقل از آقا امیرالمومنین میفرمودند که آقا میفرمودن حتی اگر رضایت پروردگار در این باشد که علی را درآتش بسوزاند علی راضی به رضای خداست، آقا پاسخگو تا اینجا درست؟ شبهه ی ذهن بنده این بود اگه قرار به رضایت باشه پس چرا این همه به دعا کردن توصیه شده و حتی تو حدیثا اومده دعا سرنوشت رو عوض میکنه حتی اگر حتمی باشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟اگه حضرت امیر (ع)راضی به رضای خداست که درست؟؟؟پس چرا این قدر دعا میکردند؟حتی از امام جمعه شنیدم بیشتر از امام سجاد حضرت علی دعا میکرد؟؟؟؟؟ حاج آقا من خخخخخخخخخخیلی حسرت بچه دارشدن و دارم ازدواجم هم نشد خیلی دعا میکنم خخخخخخخیلی زیاد خداییی جواب بدیدگناه میکنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟باید به رضای خدا راضی بود و دیگر دعا نکنم؟؟؟من خخخخخخخیلی آقا رسول الله رو دوست دارم همین ماه شعبان ۱۴ روز روزه گرفتم چون پیامبر فرموده بودند کسی تو ماه شعبان روزه بگیره منو یاری کرده، اطرافیان و دوستام میگن تو که ازدواج نکردی و هزار حرف و حدیث دیگه چرا این نذر میکنی روزه میگیری تو این هوای گرم،،،آیا اشتباه میکنم؟؟؟؟؟؟تنهایی خیلی سخته خیلی،سختر از تنهایی کنایه و نیش های مردمه
====================
پاسخ:
با سلام
جواب رو در این لینک مشاهده کنید:
http://www.t-pasokhgoo.ir/%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%85/%D8%AE%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D9%85%D8%A8%D8%A7%D8%AD%D8%AB-%D8%AE%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C/%D9%82%D8%B6%D8%A7-%D9%88-%D9%82%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%B1%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA-%D9%82%D8%B3%D9%85%D8%AA-%D8%AA%D9%82%D8%AF%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D9%84%D9%87%DB%8C/2172-%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D8%AF%D8%B9%D8%A7-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D8%B6%D8%A7-%D9%88-%D8%AA%D8%B3%D9%84%DB%8C%D9%85-%D9%85%D9%86%D8%A7%D9%81%D8%A7%D8%AA-%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%9F.html

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

بسمه تعالی
سلام
خواهرم امروزصاحب ما مولایمان امام زمان است باختم صلوات بسلامتی وفرجش ویابارفتن به مسجدجمکران باتوسل بایشان انشاء اله قول میدم مشکل شماحل میشودچون مابی کس نیستیم الهم عجل لولیک فرج ونصروالعافیه و سرور

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
از دعای خیر شما سپاس گزارم، آقای طلبه اگه شما دوست طلبه ای دارید که سید باشند میشه لطف کنید به ایشون بگید دعام کنند خواااااااااااااااااااهش
سپاس گزارم...

This comment was minimized by the moderator on the site

بسمه تعالی
باسلام
خدایاخداوندافرج آقاامام زمان عج رابرسان مشکل وگرفتاری دوستان وملتمسین دعاراحاجت روابفرما آمین یارب العامین

This comment was minimized by the moderator on the site

الهی آمین.
بزرگواری کردید.

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
آقای طلبه من ۳۱ سال دارم هنوز ازدواج نکردم تو ارث فامیلیه ما اکثرا دو رو بر ۴۰ یائسه میشن چیکار کنم یائسه گیم به. تاخیر بیافته؟؟ خخخخخخخخیلی حسرت بچه میکشم خیلی.....دعام کنید
================
پاسخ:
سلام
نمیدونم باید با پزشک صحبت کنید. من...

سلام
آقای طلبه من ۳۱ سال دارم هنوز ازدواج نکردم تو ارث فامیلیه ما اکثرا دو رو بر ۴۰ یائسه میشن چیکار کنم یائسه گیم به. تاخیر بیافته؟؟ خخخخخخخخیلی حسرت بچه میکشم خیلی.....دعام کنید
================
پاسخ:
سلام
نمیدونم باید با پزشک صحبت کنید. من فقط میتونم دعای خیر بکنم.

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

بسمه تعالی
باسلام
خدارابحق مولایمان امیرالمومنین ع مشکل شماراحل فرماید

This comment was minimized by the moderator on the site

سپاس سید بزرگوار

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت