چگونه دیدن فیلم های مبتذل را ترک کنم؟

پرسش: 

با سلام به حضور حضرت عالي اگرخاطرتان باشد ،‌من قبلا هم با شما تماس گرفته بودم و سوالي در خصوص توبه از ديدن فيلم هاي مبتذل كرده بودم. باوركنيد ضرورت اين كارر ا درك كردم. اما نميدانم چرا به يكباره آتش شهوت شعله ورمي شود. در زمينه ترك ساير گناهان بسيار پر تلاش بودم. نتيجه هم تا حدودي و كاملا گرفتم.اما متاسفانه در اين مورد تلاش ميكنم اما نميتوانم. لطفا در صورت امكان اگر راهنمايي در اين مورد داريد، با زهم براي من بفرستيد. در ضمن ازعقوبت هاي اين كار دروايات و احاديث آمده است، اگر چيزي داشتيد، لطفا براي من بفرستيد. توان من محدود و فضل الهي كثير است. پاسخ محبت هايتان به من را از خداوند بگيريد. متشكرم. خدا نگهدار
پاسخ : 

 با سلام و عرض ادب و احترام 

 هر کس به تناسب ذوق وعلاقه وتمایل درونی در معرض گناه قرار دارد یکی از راه گوش و دیگری از راه چشم و ... پس باید نقطه ضعف را شناخت و آن را ترمیم کرد. با اعتراف شما اشکالتان در اشتیاق به دیدن فیلم مبتذل است .نفس از گناه لذت می برد. کسی که خواهان سعادت است باید با خواسته نفسانی خود مبارزه کند و مردانه با نفس خود پیکار نماید هرچه به خواسته نفستان عمل کنید اراده تان ضعیف تر می شود وبر عکس هرچه مخالفت کنید اراده شما قوی تر خواهد شد.در این جهت نیاز به تصمیم جدی دارید .

تنها راه غلبه بر نفس اماره و شيطان و راه نجات، بر خلاف ميل آن‏ها رفتار كردن است. یاس آفت بزرگ خودسازی است

نباید ناامید شوید از گفتن لفظ نمی توانم پرهیز کنید.البته گناهی که به صورت عادت در آمده به یک باره ترک نمی شود ولی مهم گام نهادن در این مسیر است .

از تنهایی به شدت پرهیز کنید . سعی نمایید بیشتر در جمع دوستان به خصوص دوستان خوب و پاک قرار گیرید .در مجالس مذهبی و مجالس دعا بیشتر شرکت کنید . در ورزش ها و فعالیت های جمعی شرکت کنید. حتی اگر شده کسی را مراقب خود کنید که وقتی به سراغ فیلم مبتذل می روید به شما تذکر دهد. از غذاهای تحریک کننده استفاده نکنید اعتقاد به خدا و يقين داشتن به اين كه انسان در محضر خدا است و خدا ناظر بر تمام احوال و درون آدمى است، به انسان كمك مى‏كند نگاه خود را كنترل نمايد. امام صادق(ع) مى‏فرمايد: «فروبستن چشم از گناه ميسّر نيست مگر اين كه انسان عظمت و جلال پروردگار را در قلبش مشاهده كرده باشد».

از امام على(ع) سؤال شد: توانايى بر كنترل چشم چگونه حاصل مى‏شود؟ حضرت فرمود: «اين كه خود را تحت قلمرو سلطان آگاه از همه مسائل بدانى و تسليم او باشى»..

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت