حکم عریضه‌هایی را که در چاه مسجد جمکران می‌اندازند!

پرسش :

آیا عریضه‌هایی را که در چاه مسجد جمکران می‌اندازند، فقط جنبه آیینی دارد یا در احادیث و روایات راجع به آن چیزی گفته شده است؟

پاسخ:

باسلام و عرض ادب و احترام 

در بعضی از کتب دعا نقل شده است که برای برآورده شدن پاره‌‌ای حوائج و رفع مشکلات عریضه‌ای نوشته و در آب بیندازند، البته چاه خاصی مثل جمکران موضوعیت ندارد، بلکه در هر چاهی یا اگر در آب بیندازند، ممکن است با داشتن شرایط مؤثر واقع شود

آنچه كه اهميت دارد و اكنون مكان مقدس به حساب مى آيد مسجد جمكران است و چاه آبى كه در آن قرار دارد اهميت ندارد، زيرا آنچه در برخى متون دينى بدان سفارش شده، آن است كه انسان نيازها و خواسته هاى خويش را در نامه اى نوشته و آن را در يكى از قبور ائمه(ع) و يا در نهر و يا چاهى عميق بياندازد كه حضرت امام زمان(ع) متصدى پاسخ گويى خواسته و نياز ها خواهد بود.
در خصوص چگونه رسيدن نامه به امام زمان(ع) و نحوة پاسخگويى حضرت،‌ اطلاعات دقيقى وجود ندارد، از اين رو نمى توان راهكارهاى معيّنى را در اين خصوص بيان نمود. البته چگونه رسيدن نامه به امام زمان(ع) و نحوة ‌رسيدگى حضرت به نامه ها چندان اهميت ندارد، آنچه اهميت دارد و بايد دانست آن است كه حضرت به مشكلات مردم رسيدگى نموده و ناظر بر اعمال انسان ها است. از برخى روايات استفاده مى شود كه امام زمان(ع) به مشكلات مردم رسيدگى نموده و او حجت خدا بر زمين است و به شكل هاى مختلف پاسخگويِ خواسته هاى مشروع مردم است.

 

 

 

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت