در تنهایی خودم زیاد فکر و خیالبافی می کنم

خیال پردازی

پرسش:

در تنهایی خودم زیاد فکر  و خیالبافی می کنم به صورتی که در  زمانی که فکر هم نمی کنم، احساس می کنم در خیالات هستم.  اگر فکر نکنم با همه دعوا می کنم. دوست ندارم با کسی حرف بزنم و احساس نامیدی می کنم. برای فکر نکردن خیلی تمرین می کنم اما نمی شود.

پاسخ:

با سلام و ادب خدمت شما

معمولاً دختران و پسران در مقطع تحصيلي دبيرستان به خاطر برخي مسائل و مشكلات اضطراب زا از جمله بحران بلوغ بحران هويت بحران كنكور و بحران هاي مربوط به آينده دور یا نزدیک مانند ازدواج و ... سطح بالايي از اضطراب را تجربه مي كنند.

خوشبختانه اين اضطراب ها موسمي و موقتي هستند و بسياري از آن ها به مرور مرتفع مي گردد. در برخي دختران به خاطر تغييرات و نوسانات شديد فيزيولوژيكي و هورموني ما شاهد بروز برخي افسردگي هاي خفيف مي باشيم. احساس نااميدي، نداشتن انگيزه براي تداوم زندگي، انزوا جويي از علائم اين گونه افسردگي هاي خفيف مي باشد.

هم چنين دعوا و پرخاشگيري آن روي سكه افسردگي مي باشند. معمولاً افرادي كه از افسردگي در رنجند به پرخاشگري كلامي و غير كلامي با ديگران مي پردازند.
راه كارهاي درمان افسردگي بسيارند كه شما مي توانيد از طريق جستجوي اينترنتي واژه افسردگي به بسياري از اين راه كارها دست يابيد.

اگر اين افسردگي احتمالي تداوم يافت و به كاهش شديد و طولاني عملكرد شما انجاميد. در اسرع وقت به يك روانپزشك يا روان شناس باليني مراجعه نماييد. در بسياري موارد روان درماني و دارو درماني به صورت توأمان سهم به سزايي در درمان افسردگي ها متوسط و شديد دارد.

در مورد خيالبافي نيز بايد گفت: يكي از مكانيزم هاي دفاعي ناهشيار ما در برابر افكار اضطراب زا مكانيزم دفاعي خيالبافي مي باشد. ما از طريق خيالبافي خود را از واقعيت هاي اضطراب زا دور مي سازيم و خود را به عالم تخيلات كه اضطراب كمتري دارند مي بريم. هر چقدر ميزان اضطراب ما بالا باشد ميزان خيالبافي ما بيشتر مي شود و برعكس. براي راستي آزمايي اين نكته دقت كنيد در زمان هايي كه ميزان اضطراب شما كمتر است خيالبافي شما به نحو قابل توجهي كاهش مي يابد. هر چيزي كه به كاهش اضطراب شما كمك كند در كاهش خيالبافي شما مؤثر است.

موفق باشید.

نظرات (3)

This comment was minimized by the moderator on the site

عالی بود
چند صفحه از سایت رو دیدم
کارتون عالیه
طراحی سایت هم خیلی زیباست

This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام من پسر14 ساله هستم من خیلی از گناه میترسم و تا جای که میتونم دارم خودمو از شیطان دور میکنم من نماز میخانم قران میخانم به تازگی کتاب مرجع تقلید اقای مکارم شیرازی رو تهیه کردم و میخانم میخاستم بدونم من یک دختر خاله 15 ساله دارم که هر وقت به...

با سلام من پسر14 ساله هستم من خیلی از گناه میترسم و تا جای که میتونم دارم خودمو از شیطان دور میکنم من نماز میخانم قران میخانم به تازگی کتاب مرجع تقلید اقای مکارم شیرازی رو تهیه کردم و میخانم میخاستم بدونم من یک دختر خاله 15 ساله دارم که هر وقت به خانه انها میروم تهریک میشوم و دست به خود ارضای میزنم او خیلی خوشگل است ومن چند بار شیطان به جلدم رفته که به او پیشنهاد بدهم میخاستم بدونم ایا راهی هست برای ارتباط با اون که گناه نباشه اگر راهی نیس به من راهی بگوید که تا زمان ازدواج جلوی شهوت خود رو بگیرم و از گناهان دور باشم خواهشن جواب بدهید من میخام بهشتی باشم من کلیپ های استاد راعفی پور رو میبینم تا 2 ساعت خوب میشم ولی اثرش میره میخام پدر مادرم ازم راضی باشن کمکم کنید این هم ادرس صفحه من در نماشاست که این فیلم تاثیر گذار گذاشتم و هزاران نفر دیدن ایا با این کار من ثواب کردم حتمان جواب بدید

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام
اینکه از گناه فاصله گرفتید خیلی عالیه اما بدونید فکر کردن به دخترخاله هم درست نیست و هیچ راهی هم برای محرم شدن غیر ازدواج نیست.
شما باید به این مسائل فکر نکنید تا تحریک هم نشید. فکر اصلاح بشه و رابطه با خدا قوی شود خیلی از مشکلات حل می شوند.

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت