به دختري علاقمندم ولي بيماري ديابت دارد، آيا با او ازدواج كنم؟

پرسش:

به دختري علاقمندم ولي بيماري ديابت دارد، آيا با او ازدواج كنم ؟

پاسخ:

با سلام و ادب

احساس همدردي و عواطف انساني و دوستانه شما قابل تقدير است. اما برادر عزيز، چنان كه خود مي دانيد از شرايط انتخاب همسر - كه نمي توان ازآن چشم پوشي نمود و كوتاه آمد - عدم ابتلا هر يك از طرفين به بيماري اي ژنتيكي و ارثي است ، چه ممكن است با چنين ازدواج هايي ، نسل آينده بشردچار بيماري شوند .

با توجه به اين كه بيماري ديابت پايه ژنتيكي و ارثي دارد، چنين ازدواجي را به صلاح شما و ايشان نمي بينيم و توصيه ما به شما آن است كه از اين ازدواج صرف نظر كنيد .اما اين كه سرنوشت اين افراد چه مي شود و ...خود يك بحث كلامي و اعتقادي است كه بايد با تدبير ومصلحت انديشي براي نوع بشر، به آن پاسخ گفت نه در نظر گرفتن مصلحت يك فرد، لذا از اين تاريخ به بعد خانه دل خود را از جهت آن خانم فارغ سازيد وخوبي ها و آرزوها و اميدهاي شيرين خود را تكرار نكنيد، تا كم كم انديشه اين ازدواج از ذهن شما خارج شود و توجه داشته باشيد كه چون پاسخ منفي شمابي دليل نيست و براساس عقل و دين است ، خداوند سرنوشت شما را بهتر ازاين رقم خواهد زد .لازم نيست علت جواب منفي خود را به آن خانم بگوييدتا اسباب شكست روحي او را فراهم آوريد .تنها كافي است انصراف خود را از اين ازدواج به وي ابلاغ كنيد و هرگز علت آن را براي كسي باز نگوييد .

البته چنانچه بخواهيد هرگز بچه اي نداشته باشيد، اين ازدواج بلامانع است . در اين مورد بايد شما، پدر، مادر و همسرتان به صورت مشترك تصميم بگيريد .

براي استخاره مي توانيد با دفتر آيت الله بهجت ( شماره تلفن 3 - 7743271 -0251 ) تماس بگيريد و شخصا" پاسخ استخاره خود را دريافت كنيد.بي ترديد با وجود دليل محكم و مستند بر مصلحت نبودن اين ازدواج ، ديگراستخاره لازم نيست و مانند اين است كه براي نابودي و انقطاع نسل خوداستخاره كنيد .

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت