در طول مسير با پسري آشنا شدم كه سرباز بود و پیشنهاد ازدواج داد!

پرسش:

دختري معتقد و متدين هستم تا به حال فرد مناسبي به خواستگاريم نيامده به تازگي هم مشكلي برايم پيش آمده، چندي پيش با دختر خاله ام به مسافرت رفتيم در طول مسير با پسري آشنا شدم كه سرباز بود و باب گفتگو را با من آغاز كرد من كه تا آن زمان با نامحرمي چنين صحبت نكرده بودم به او علاقمند شدم اكنون گهگاهي با هم تماس تلفني داريم. سؤال من اين است آيا اين گفتگو حرام است و گناه محسوب مي شود؟ با اينكه او دائم به من وعده ازدواج مي دهد آيا مي توانم به او اعتماد كنم؟ ديگر اينكه شما مي گوييد دختر و پسر كه به سن ازدواج رسيدند بايد ازدواج كنند اما من به شما مي گويم خواستگاري نيست از طرفي سه خواهر بزرگتر از خود نيز دارم كه هنوز ازدواج نكرده اند به اين ترتيب شما بگوييد ما چه كنيم؟

پاسخ:

با سلام و ادب

در ابتداي سخن بايد شما را اين گونه راهنمايي كنم كه هيچ گاه به افراد بيگانه اعتماد نكنيد و گول ظاهر اشخاص و يا حرفهاي محبت آميز را نخوريد. صحبت كردن شما با اين آقا پسر اگر مشكل شرعي نداشته باشد و لذت و مفسده اي در كار نباشد اشكالي ندارد ولي بهتر است كه خانمها با آقايان نامحرم صحبت نكنند زيرا باعث فساد مي شود. در رابطه با اينكه فرموديد كه شما به اين آقا پسر اعتماد كنيد يا نه، بايد عرض كنم كه توصيه نمي‌شود زيرا با يك برخورد و يا چند بار ارتباط تلفني نمي توان به كسي اعتماد كرد و اين آقا پسر شرايط ازدواج را ندارد زيرا هنوز سرباز هستند و هيچ گونه استقلالي از خود ندارند و كار و درآمدي كه بتوان به آن تكيه كرد و زندگي مشترك خودتان را شروع كنيد، هم ندارد. و حتي خود شما هم شرايط اين ازدواج را ممكن است نداشته باشيد و خانوادة شما نيز راضي به اين وصلت نباشند.

پس به شماتوصيه مي كنم كه اگر دوباره ارتباط تلفني داشتيد (كه البته اين كار درستي نيست چرا از لحاظ شرع و چه از لحاظ اخلاقي) از ايشان در رابطه با كار و تحصيلات و يا حتي درآمد ايشان سؤالاتي كنيد و خوب مطمئن شويد كه براي زندگي چه فكري دارد. و ديگر اين ارتباطها را قطع كنيد و اگر خانوادة شما مشكلي ندارد و خانوادة اين آقاپسر هم مشكلي ندارد از طريق خانواده صورت يگيرد و خوب تحقيق كنيد تا بعدها به مشكلي برنخوريد و همين طور اعتماد نكنيد، و اگر مي دانيد كه در صحبت هاي اين آقاپسر ترديدي وجود دارد و يا حتي خانوادة شما مخالف خواهند بود، بهتر است كه اين ارتباط تلفني را براي هميشه قطع كنيد و به درس خود ادامه دهيد ويا به كارهاي هنري و ورزشي روي آوريد و ديگر فكر اين آقا پسر را از خود دور كنيد تا بيشتر از اين دچار گناه و يا آزردگي فكري نشويد.

ممكن است چند ماه اول مشكل باشد ولي به مرور زمان رفع خواهد شد و به او بگوييد كه ديگر ارتباطي نداشته باشد زيرا ممكن است بعدها كه شما با فرد مناسب تري ازدواج كرديد باعث مشكلاتي در زندگي شما و همسرتان شود پس هر چه زودتر با راه حل عاقلانه تري از جمله ازدواج نكردن خواهران بزرگتر و يا نداشتن شرايط ازدواج خود و يا او اين رابطه را قطع كنيد و در رابطه با ازدواج بيشتر كتاب مطالعه كنيد و منتظر باشيد و ببينيد كه خداوند چه مي خواهد و قسمت و تقدير شما چه كسي خواهد بود و از قضا و قدر الهي غافل نشويد و هيچ گاه عاطفي فكر نكنيد. در پايان اميدوارم كه خوشبخت شويد.

مؤسسه پيوند با امام (ره)

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت