به ائمه اطهار، قرآن و نماز شب متوسل شده‌ام تا خواستگاری پزشك و ايمان داشته باشم.

پرسش:

دختري بيست ساله و ديپلم هستم كه مدت پنج سال هست به ائمه اطهار، قرآن و نماز شب متوسل شده‌ام تا خداوند خواستگار ايده آلي كه پزشك با ايمان باشد را به سراغم بفرستد ، ولي تاكنون خبري نشده است . بارها تصميم گرفته‌ام توقع ام را در اين رابطه كم كنم ، ولي نمي‌توانم ، از طرفي پسر خاله اي بسيار با ايمان و مهربان دارم كه از كودكي به من علاقه زيادي نشان مي‌داد ، اما هنوز از من خواستگاري نكرده است . حال مانده‌ام و نمي‌دانم كه چكار كنم ؟

پاسخ:

با سلام و ادب

خواهر بزرگوار از اين كه با ما مكاتبه نموده و نسبت به ما اعتماد كرده و اندرزهاي ما را به كار گرفته و موفقيت هايي را حاصل نموديد ، تقدير و تشكر مي‌نماييم واميدواريم كه روز به روز از مشكلات شما كاسته و موفق و سربلند باشيد . آن طور كه از لحن و محتواي نامه شما بر مي‌آيد ، معلوم هست كه به پسر خاله خود نيز علاقه‌مند هستيد ، البته مسائلي در اين وسط در زندگي شما وجود دارد كه ما از جزئيات آن‌ها اطلاعي ندارم ، ولي توصيه ما به شما اين است كه اگر زماني پسر خاله شما به خواستگاري شما آمد ، با توجه به شناختي كه از او و خانواده او داريد ، به او جواب مثبت بدهيد؛ زيرا اين شناخت نسبت به افراد ديگر اساسا براي شما يا وجود ندارد يا اگر دارد به اين وسعت نمي‌باشد ، لذا در ازدواج ، شرايط را براي خود سخت نگيريد؛ زيرا بعد ها هم سن شما بالا مي‌رود و هم به وسواس كشيده مي‌شويد كه آنوقت در انتخاب همسر به مشكل بر مي‌خوريد . البته تحقيق از همسر آينده و دوستان او را لازم مي‌دانيم تا در آينده مشكلي براي شما پيش نيايد ، ولي در زندگي همان‌طور كه خودتان مرقوم داشتيد ، نگران و نااميد نباشيد و با بزرگترها مشورت نموده و توكل خود را به خداي سبحان بيشتر نماييد و به ائمه اطهار? متوسل شويد تا زودتر مشكل شما حل شود . انشاءالله چرا كه خداوند ارحم الراحمين است .
و ضمنا انسان دعا مي‌كند همسر با ايماني نصيبش شود. شغل و حرفه مهم نيست . نبايد محور باشد و نبايد انسان به خود تلقين كند كه با پزشك ازدواج نمايد و اگر خواستگار غير پزشك آمد جواب منفي بدهد . شما به آن چه خدا راضي است ، راضي باشيد و هر شخصي كه از نظر ايمان هم كفو باشد و اهل مسجد و نماز باشد ازدواج مطلوب است .

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت