آیا يك ميليون و 250 هزار دختر شانس ازدواج ندارند؟

پرسش:

سازمان ملي جوانان گفته است كه يك ميليون و 250 هزار دختر شانس ازدواج نخواهند داشت. در اين تحقيق تعداد دختران در دو گروه سني 20-24و25 تا 29 سال و تعداد پسران در دو گروه سني 25 تا 29 سال و 30 تا 35 ساله مطالعه شده‌اند و با در نظرگرفتن اين واقعيت كه پسران به ازدواج با دختران گروه سني پايين تر تمايل بيشتري نشان مي دهند آيا اين دختران بي شوهر مي مانند؟

پاسخ:

با سلام و ادب

از اين كه با ما ارتباط برقرار كرده ايد و ما را لايق ارتباط دانسته و سئوال خودتان راكه دغدغه اكثر جوانان مي باشد مطرح ساخته ايد سپاسگزاري مي نماييم و جهت تنوير ذهن و انديشه شما و ساير جواناني كه با شما مرتبط هستند توضيحاتي ارايه مي كنيم.
ابتدا لازم است به اين نكته قرآني توجه كنيم كه خداوند متعال زن و مرد را به عنوان دو موجود بشري كه با پيوند خويش مقدمات كمال و تعالي يكديگر را فراهم مي سازند خلق كرده است. بديهي است چنانچه زمينه اين پيوند فراهم نباشد نقض غرض شده و فلسفه خلقت حقتعالي زير سئوال خواهد رفت، لذا عرض مي كنيم بر اساس آموزه هاي قرآني در جامعه اسلامي و قرآني مشكلي كه شما آنرا مطرح كرده ايد بوجود نمي آ‌يد.صحت اين ادعا را از بررسي تاريخ و شرح حال ملل و اقوام گذشته مي توان دريافت. جوامع اسلامي ادوار مختلف تاريخي علي رغم مشكلات و مصائبي همچون جنگهاي خانمانسوز و قتل و عام مردان و جوانان و هجوم هاي و حشيانه اقوام وحشي مثل مغول و ايلخانان و تيموريان و...نتوانسته است تعادل نسبي بين زن و مرد را به هم بزند و جامعه را به سوي بحراني از آن نوع كه شما ذكر كرده ايد سوق دهد.
البته همان گونه كه اطلاع داريد برخي جوامع مثل چين در حال حاضر با اين معضل مواجه اند ولي آنچه امروز در جامعه چين مي گذرد دخالتهاي جامعه چين در زاد و ولد فرزندانشان مي باشد. چيني ها به شدت از افزايش جمعيت جلوگيري مي نمايند و خانواده هاي چيني تك فرزندي هستند. علاوه بر اين‌،‌چيني ها به دلايل مختلف علاقه مند به داشتن فرزند پسر هستند، بنابراين اگر متوجه شدند جنين دختر است سقط مي كنند و مانع از تولد دختران مي شوند، لذا تعداد 70 ميليون مرد بدون همسر مانده اند. اما در جوامع اسلامي چنين بحراني بوجود نمي آيد و اگر جامعه دچار بحراني از اين نوع بشود معلول عملكرد نادرست مردم خواهد بود و گرنه در شرايط عادي خداوند سبحان خلقت زن و مرد را در حالت تساوي قرار داده و بقاء و استمرار و كمال جامعه نيز در گرو همين اصل عظيم خلقت يعني پيوند زوجين قرار دارد. آنچه شما در سئوال ذكر كرده ايد پيش بيني است كه معلوم نيست تحقق عملي پيدا كند. توجه به ميانگين سني ازدواج دختران و پسران در ايران نيز نگراني ها را كاهش مي دهد. تفاوت ميانگين سن ازدواج در كشور بين دختران و پسران بين 2-3 و حداكثر چهار سال است. در پايان متذكر شويم كه اگر جوانان چه پسر و چه دختر به آنچه خداوند توسط پيامبر مكرمش فرموده عمل نمايد مشمول الطافش قرار مي گيرد و در اين صورت خداوند منزه است از اينكه دختر و پسر مؤمني را دستگيري نكند و آنان به فساد و فحشا دچار شوند.
با توجه به اينكه آگاهي ما از وضعيت شما ناچيز است به صورت اجمالي به سئوال شما پاسخ گفته شد ولي پاسخ دقيق‌تر نيازمند داشتن اطلاعات بيشتر از جنسيت، سن، تحصيلات و....پرسشگر مي باشد، لذا چنانچه كماكان پس از دريافت اين پاسخ دغدغه شما باقي بود مي توانيد بصورت حضوري يا تلفني با كارشناسان مؤسسه تماس برقرار كنيد تا به صورت روشن تر و واضح تر پاسخگوي سئوال و دغدغه شما باشند.

مؤسسه پيوند با امام (ره)

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت