خواستگارانم انسان هاي متديني نيستند چکار کنم؟

پرسش:

من قصد ازدواج با افراد مومن را دارم , ولي خواستگارانم انسان هاي متديني نيستند. به نظر شماچه كار مي توانم بكنم ؟

پاسخ:

با سلام و احترام

در نظر داشته باشيد هر ازدواجي داراي شرايط خاصي است كه يكي از آنها زن و شوهريعني در يك سطح بودن آنان است . معيار كفويت داراي شقوق ديگري است كه به ترتيب عبارتند از: كفويت فرهنگي , كفويت اجتماعي , كفويت اقتصادي و كفويت ظاهري .
كفويت فرهنگي بدين معنااست كه دو خانواده عروس و داماد از جهت فرهنگي داراي وجوه مشترك وآداب و رسوم نسبتا مشترك باشند, مثلا اگر يكي داراي اعتقادات شديد مذهبي است , ديگري بي اعتنا به مذهب و اعتقادات نباشد. اگر يكي به لحاظ قومي و قبيله اي داراي رسوم خاصي است , ديگري در تضاد با آن نباشد, مثلا آداب و رسوم فلان شهر مركزي يا غربي ايران با آداب شهرهاي شمالي يا شرقي چندان سازگارنيست . بنابراين از لحاظ فرهنگي بايد در انتخاب همسر بسيار دقت نمود. اين تفاوت فرهنگي به قدري حساس است كه گاهي در خوراك و پوشاك و سخن گفتن و حتي شيوه اعتقاد به مذهب و دين تاثير مي گذارد و چه بساباعث درگيري هاي فراوان ميان زن و شوهر شود.
كفويت اجتماعي بدين معنا است كه دو خانواده در اجتماع شهر يا روستاي خود, فاصله كمي از لحاظطبقاتي داشته باشند, تا بعداً اين جنبه بهانه اي براي منت گذاردن زن و شوهر بر يكديگر نباشد. انتخاب همسردر خانواده هاي بدنام و شهره به زشتي و پليدي و خانواده هايي كه زبان مردم بر آنها باز است , كار معقول وصحيحي نيست و به عزت انسان نمي انجامد.
كفويت اقتصادي بدين معنا است كه دو خانواده از نظر فقر و غنا چندان فاصله اي با هم نداشته باشند, ولي بهتر است خانواده شوهر متمول تر از خانواده دختر باشند. اين سودش به دختر مي رسد, زيرا در زندگي جديدخود داراي امكانات بهتري خواهد بود.
كفويت ظاهري نيز به اين معنا است كه زن و شوهر از لحاظ قيافه ظاهري و اندام و هيبت خارجي به قول معروف به هم بيايند در اينجا بهتر است زن از شوهرش زيباتر باشد, و مثلا يكي بلند قد و ديگري خيلي كوتاه نباشد.يكي خلي زشت و ديگري خيلي زيبا نباشد و... اينها معيارهاي اصولي عمومي است كه بايد حتما موردتوجه قرار گيرد. پس از اينها حسن خلق و خوش اخلاقي زن و شوهر بسيار مهم است , زيرا مرد خوش اخلاق ,همسر و فرزندانش را عزيز مي دارد و به آنان احترام مي گذارد.
به نظر ما, اگر شما در ميان خواستگاران خود آن را كه كفو شما است و از لحاظ اخلاقي مورد تاييد و انساني فهميده و منطقي است برگزينيد, بهترين انتخاب را كرده ايد. اگر اين فرد انسان با ايماني بود كه بهتر, در غير اين صورت مي توانيد با ايمان اندك او بسازيد و با تاثيرات مثبت خود او را متدين تر و با ايمان ترسازيد. در انتهايادتان باشد احترام خانواده خود رانگه داريد و عزت آنها را حفظ كنيد و سعي نكنيد از آنها - به هر دليل -ببريد, زيرا دختري كه از خانواده خود ببرد, در خانواده شوهرش عزيز نمي شود, در حقيقت او مهم ترين پناهگاه و پشتوانه خود را از دست داده و تنها مانده است . اين يكاصل مسلم است كه خانواده از بزرگ ترين مصائب تاكوچكترين مشكلات ياور و همدم انسان و مايه عزت و سرافرازي مي باشند. بنابراين در انتخاب همسر سعي كنيد هم رضايت خانواده خود را داشته باشيد و هم رضايت خداوند را به دست آوريد و هم خودتان راضي گرديد از خداوند بخواهيد همسري خوب و صالح با همه شرايط به شما عنايت كند. مي توانيد نذري هم بنماييد تا به مراد و مطلوب خويش برسيد. به هر صورت براي شما در طول حيات مادي و معنوي تان آرزوي موفقيت و سربلندي و پيروزي داريم .

واحد پاسخ به سؤالات دفتر تبليغات اسلامي

نظرات (3)

This comment was minimized by the moderator on the site

این جمله که به این بنده خدا رهنمایی کردید واقعا چه معنایی داره::
"به نظر ما, اگر شما در ميان خواستگاران خود آن را كه كفو شما است و از لحاظ اخلاقي مورد تاييد و انساني فهميده و منطقي است برگزينيد, بهترين انتخاب را كرده ايد. اگر اين فرد انسان با...

این جمله که به این بنده خدا رهنمایی کردید واقعا چه معنایی داره::
"به نظر ما, اگر شما در ميان خواستگاران خود آن را كه كفو شما است و از لحاظ اخلاقي مورد تاييد و انساني فهميده و منطقي است برگزينيد, بهترين انتخاب را كرده ايد. اگر اين فرد انسان با ايماني بود كه بهتر, در غير اين صورت مي توانيد با ايمان اندك او بسازيد و با تاثيرات مثبت خود او را متدين تر و با ايمان ترسازيد....."
با ایمان اندکش بسازه تا همسرش رو با ایمان تر کنه؟؟؟؟!!!!
آخه آدم عاقل این که یک ریسک تمام عیار هست!
شما همه مشاوره هاتون این شکلیه؟

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
این توصیه در صورتی هست که هیچ خواستگار مومنی نداره و اونها هم که هستند متوسط به پایینه و این بهتر از مجرد موندن همیشگی و مشکلاتش هست.
همسر فرعون آسیه بود .
نکته بعدی اینکه ممکنه جوانی تو اخلاق و رفتار و تلاش برای زندگی خوبه فقط ایمانش کمه که...

سلام
این توصیه در صورتی هست که هیچ خواستگار مومنی نداره و اونها هم که هستند متوسط به پایینه و این بهتر از مجرد موندن همیشگی و مشکلاتش هست.
همسر فرعون آسیه بود .
نکته بعدی اینکه ممکنه جوانی تو اخلاق و رفتار و تلاش برای زندگی خوبه فقط ایمانش کمه که ما توصیه بالا رو کردیم نه هر شخصی.

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

بریزشون تو سطل آشغال ...مفت گرونند

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت