با وجود بچه در خانه چگونه لباس بپوشم و آرايش كنم

 

پرسش:

با سلام 

بنده مادری هستم که دو تا بچه دخترو  پسر در منزل دارم و خواستم ببینم با وجود این دو بچه در خانه من پوشش و آرایشم پیش همسرم چگونه باید باشد؟ نمی توانم بیخیال همسرم شوم چون ممکنه در بیرون با وجود زنان آرایش کرده منحرف شود.

پاسخ:

با سلام و ادب

دختر و پسر قبل از بلوغ و بعد از رسیدن به سن تمیز در مرحله یادگیری و اثر پذیری شدید هستند و پدر و مادر باید از رفتار هایی که بر روی آنها اثر منفی می گذارد، به شدت خودداری ورزند و در پوشش و رفتار خود نکته هایی را توجه کنند:

1. زن در عین این که لازم است در محیط منزل خودآرایی داشته باشد، ولی باید این خودآرایی با وزانت و متانت همراه باشد تا هم محیط شادی را برای شوهر و فرزندان ایجاد کند و هم  آنها را به ارزش عفت و حیا و متانت آگاه گرداند. آرایش زن در محیط خانه که علاوه بر شوهر، محارم دیگر مانند فرزندان هم در آن حضور دارند، باید آرایشی مناسب این جمع باشد یعنی می تواند موها و صورت و گریبان و ساقها را باز بگذارد و به نوعی لباس بپوشد که این مواضع و زیبایی های آن آشکار باشد ولی را از بالاتر از زانو و پایین تر از سینه ها پوشیده باشد. لباس پوشیدن به نحوی که این محدوده هم آشکار باشد، فقط باید در خلوت زناشویی باشد و به هیچ وجه در حضور فرزندان و دیگر محارم این گونه لباس مپوشد.

2. برای معاشقه با شوهر و ...حتما باید در خلوت زناشویی باشند و این معاشقه ها و ارتباط های جنسی نباید جلو چشم فرزندان و دیگر محارم صورت گیرد زیرا تاثیر های منفی ویرانگری بر روی آنها دارد . زن و مرد باید در ساعاتی به صورت متین و سنگین و عفیف (با رعایت آرایش محارم که شرح آن در بند قبل آمد) در جمع خانواده باشند و در ساعاتی در خلوت زناشویی و با آرایش مخصوص زن و شوهر ؛ در ساعات حضور آنان در خلوت زناشویی فرزندانی که به سن بلوغ نرسیده اند نباید بدون اذن اجازه و امکان ورود بر آنها را داشته باشند:

اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! بردگان شما، و همچنين كودكانتان كه به حدّ بلوغ نرسيده‏اند، در سه وقت بايد از شما اجازه بگيرند: پيش از نماز صبح، و نيمروز هنگامى كه لباسهاى (معمولى) خود را بيرون مى‏آوريد، و بعد از نماز عشا اين سه وقت خصوصى براى شماست امّا بعد از اين سه وقت، گناهى بر شما و بر آنان نيست (كه بدون اذن وارد شوند) و بر گرد يكديگر بگرديد (و با صفا و صميميّت به يكديگر خدمت نماييد). اين گونه خداوند آيات را براى شما بيان مى‏كند، و خداوند دانا و حكيم است! (1)

3. باید با بیانی متین و استدلالی به فرزندان یادآوری شد که وقتی پدر و مادرشان در اطاق استراحت هستند، صحیح نیست فرزندان بدون اجازه بر آنان وارد شوند و همچنان که خود آنان هم دوست ندارند دیگری در زمانی که لباس استراحت پوشیده، بدون اجازه بر او وارد شود و پدر و مادر هم سعی کنند بدون اجازه به اطاق استراحت فرزندانشان وارد نشوند تا این یک ادب تلقی گردد و سؤال بر انگیز نباشد .

با رعایت این نکات می توانید فرزندان را از بدآموزی  در امان بدارید.

در ضمن می توانید برای آگاهی بیشتر به کتاب " خانواده و فرزندان در دور ه ابتدایی" اثر دکتر علی قائمی امیری، کتاب سوم آموزش خانواده، انتشارات انجمن اولیاء مربیان ص 143 رجوع کنید.


1. نور( 24)، آیه 58.

نظرات (1)

This comment was minimized by the moderator on the site

وای . نخود سیا برای چیه پس .

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت