سوالهای شیعه از برادران اهل سنت

 سوالهای شیعه از برادران اهل سنت

برادران عزیز اهل سنت فقط از این پست دیدن کنند و جواب این سوالها را بدهند.

 
سوال 1: شیعیان دلایل متعدد حدیثی و قرآنی دارند برای خلافت حضرت علی ، حال سوال اینجاست که آیا شما برادران عزیز اهل سنت دلیلی برای خلافت ابوبکر و عمر و عثمان بعد ازپیامبر دارید؟                                                                                                       
سوال 2 : همانطوري که مي دانيد ابوحنيفه اولين پيشواي اهل سنت در سال 80 (هشتاد) هجري قمري يعني قريب به 69 ( شست و نه ) سال و اندي بعد از وفات پيامبراکرم صلي الله عليه وآله وسلم تازه به دنيا آمده است و مالک بن انس در سال (93 ه .ق ) و محمد بن ادريس شافعي در سال (150 ه.ق) و احمد بن حنبل در سال ( 164 ه. ق )به دنيا آمده اند .
حال سؤال ما اين است که در اين مدت زمان (يعني 69 سال بين وفات پيامبر اکرم و تولد ابوحنيفه و تشکيل دادن فرقه حنفي ) مسلمانان چه ديني داشتند . آیا این امامان شما حتی یک بار هم پیامبر را دیده اند .؟            
 
سوال 3 : همان گونه که میدانیم مذاهب چهار گانه اهل سنت هر کدام از دیگری گرفته شده اند به این ترتیب که مالکی از حنفی گرفته است ، شافعی از مالکی گرفته است و حنبلی هم از شافعی گرفته است. و ابوحنیفه خود شاگرد امام جعفر صادق بوده است و در این مورد میگوید اگر آن دو سال (منظور دو سالی است که در محضر امام صادق درس خوانده است) نبود نعمان هلاک میگردید.
نمونه زیر را در نظر بگیرید                      
روزى ابوحنيفه براى ملاقات با امام صادق (ع ) در خانه امام آمد، و اجازه ملاقات خواست امام اجازه نداد. ابوحنيفه گويد: دم در مقدارى توقف كردم تا اينكه عده اى از مردم كوفه آمدند، و اجازه ملاقات خواستند، به آنها اجازه داد. من هم با آنها داخل خانه شدم وقتى به حضورش رسيدم گفتم : شايسته است كه شما نماينده اى به كوفه بفرستيد و مردم آن سامان را از ناسزا گفتن به اصحاب محمّد نهى كنيد. بيش از ده هزار نفر در اين شهر به ياران پيامبر ناسزا مى گويند.
امام : مردم از من نمى پذيرند.
ابوحنيفه : چگونه ممكن است سخن شما را نپذيرند در صورتى كه شما فرزند پيامبر خدا هستيد؟
امام : تو خودت يكى از همانها هستى كه گوش به حرف من نمى دهى . مگر بدون اجازه من داخل خانه نشدى ؟ و بدون اينكه بگويم نشستى ؟ و بى اجازه شروع به سخن گفتن ننمودى ؟ شنيده ام كه تو بر اساس قياس فتوا مى دهى
ابوحنيفه : آرى .
امام : واى بر تو اولين كسى كه بر اين اساس نظر داد شيطان بود.
وقتى كه خداوند به او دستور داد كه به آدم سجده كند، گفت : من سجده نمى كنم ، زيرا كه مرا از آتش آفريدى و او را از خاك و آتش گرامى تر از خاك است.
سپس امام براى باطل بودن قياس مواردى از قوانين اسلام را كه بر خلاف اين اصل است ذكر نمود) و فرمود:
به نظر تو كشتن كسى به ناحق مهمتر است يا زنا؟
ابوحنيفه گفت : كشتن كسى به ناحق .
امام : بنابراين اگر عمل كردن به قياس صحيح باشد، پس چرا براى اثبات قتل دو شاهد كافى است ولى براى ثابت نمودن زنا چهار شاهد لازم است ؟ آيا اين قانون اسلام با قياس سازگار است ؟
ابوحنيفه : نه .
امام : بول كثيف تر است يا منى ؟
ابوحنيفه : بول .
امام : پس چرا خداوند در مورد اول مردم را به وضو گرفتن امر كرده ، ولى در مورد دوم دستور غسل كردن صادر فرموده ؟ آيا اين حكم با قياس سازگار است ؟
ابوحنيفه : نه .
امام : نماز مهمتر است يا روزه ؟
ابوحنيفه : نماز.
امام : پس چرا بر زن حائض قضاى روزه واجب است ولى قضاى نماز واجب نيست ؟ آيا اين حكم با قياس سازگار است ؟
ابوحنيفه : نه .
امام فرمود: شنيده ام كه اين آيه را ((ثم لتسئلن يومئذ عن النعيم  )) يعنى (در روز قيامت بطور حتم از نعمتها سؤ ال مى شويد) چنين تفسير مى كنى كه : خداوند مردم را از غذاهاى لذيذ و آبهاى خنك كه در فصل تابستان مى خورند مؤ اخذه و بازخواست مى كند.
ابوحنيفه گفت : درست است من اين آيه را اين طور تفسير كرده ام .
امام فرمود: اگر مردى تو را به خانه اش دعوت كند و با غذاى لذيذ و آب خنكى از تو پذيرايى كند و بعد براى اين پذيرايى به تو منت بگذارد، درباره چنين كسى چگونه قضاوت مى كنى ؟
ابوحنيفه گفت : مى گويم آدم بخيلى است .
امام فرمود: آيا خداوند بخيل است تا اينكه در روز قيامت در مورد غذاهايى كه به ما داده ما را بازخواست كند؟
ابوحنيفه گفت : پس مقصود از نعمتهايى كه قرآن مى گويد انسان مؤ اخذه مى شود چيست ؟
امام فرمود: مقصود نعمت دوستى ما خاندان رسالت و اهل بيت است .
برادران عزیز اهل سنت این سوالهای یکی از امامان مذهب چارگانه اهل سنت از امام جعفر بوده است .به نظر شما کدامیک از این 2 شایسته امامت و پیروی هستند (شاگرد یا استاد).
 
سوال 4 : این سوال مربوط به عدالت صحابه میشود ؛ فرض كنيد الآن ميدان جنگ صفّين برپا شده، شما به كداميك از اين دو صف جنگ ملحق  مى شويد، صف على(عليه السلام) يا صف معاويه؟
نمونه دیگر هم حادثه عاشورا است .سرور جوانان اهل بهشت در یک طرف و افراد یزید هم طرف دیگر هستند . شما به کدامیک از این طرفین ملحق میشوید ؟

جواب سوالها را در قسمت نظرات بگذارید.

نظرات (1)

This comment was minimized by the moderator on the site

با عرض سلام وخسته نباشید و تشکر خدمت شما حدیثی بیان فرمودید با این عنوان:
روزى ابوحنيفه براى ملاقات با امام صادق (ع ) در خانه امام آمد، و اجازه ملاقات خواست امام اجازه نداد. ابوحنيفه گويد: دم در مقدارى توقف كردم تا اينكه عده اى از مردم كوفه...

با عرض سلام وخسته نباشید و تشکر خدمت شما حدیثی بیان فرمودید با این عنوان:
روزى ابوحنيفه براى ملاقات با امام صادق (ع ) در خانه امام آمد، و اجازه ملاقات خواست امام اجازه نداد. ابوحنيفه گويد: دم در مقدارى توقف كردم تا اينكه عده اى از مردم كوفه آمدند،و......
در صورت امکان لطفا سلسله سند منبع آنرا برایم ارسال کنید ایمیل abasaleh230@gmail.com

=================
پاسخ :
با سلام
بحار الانوار ج 10 ص 220

ادامه مطلب
نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت