چند مهارت مهم در زندگی زناشویی

بیشتر ما، مهارت های همسری را از روی دست پدر و مادرمان کپی می کنیم؛ فارغ از این که آنها چقدر در زندگی مشترکشان موفق بوده اند. همین می شود که شما بعد از مدتی، احساس می کنید راه و روش تان کار نمی کند و برای این ازدواج جواب نمی دهد. بنابراین، قبل از هر کار مهم ترین قدمی که باید درباره ازدواج بردارید،این است که یاد بگیرید چطور با کسی دیگر زندگی کنید.

ازدواج چیز فراتر از دوستیابی است اما اکثر ما اغلب آن را با دوستیابی مقایسه می کنیم و فکر می کنیم اگر روابط اجتماعی خوب و سازگارانه ای داریم، الزاما ازدواج موفقی هم خواهیم داشت. برای ازدواج چه مهارت هایی نیاز داریم؟ الان به شما می گوییم:

حل مساله

باید بتوانید توانایی های خود را بهبود ببخشید تا در آینده فرد مفیدتری برای یک زندگی مشترک باشید. به ویژه اگر نامزد کرده اید یا عقد کرده هستید، باید سعی کنید خیلی بیشتر از دیگران خود را برای جا افتادن در یک زندگی مشترک آماده کنید

مهارت حل مشکل مهم ترین مهارت است. اگر این مهارت را نداشته باشید، مهارت های دیگر به کارتان نمی آید. دو سال اول ازدواج سالهای سختی است. در طول دو سال اول ازدواج شما و همسرتان رویکردهای خودتان را برای حل مشکلات دارید و اینجاست که مهارت حل مسأله به شما زمان مناسب برای دعوا کردن، تسلیم شدن، دادن و بخشیدن را آموزش می دهد.

تصمیم گیری
داشتن مهارت تصمیم گیری یکی دیگر از مهارت های مهم قبل و حین از ازدواج است. انتخاب شریک زندگی، یکی از مهم ترین تصمیم های هر فردی است و پس از آن، داشتن انتخاب های درست برای بقای زندگی مشترک اهمیت دارد. تصمیم گیری و به دنبال آن داشتن اراده ای مصمم، به مهارت نیاز دارد. اگر فردی مهارت تصمیم گیری داشته باشد، تصمیم های خردمندانه تری خواهد گرفت و به طور طبیعی موفق تر خواهد بود. هر فردی برای تصمیم گیری خردمندانه باید ۳ گام بردارد. در گام اول، فرد باید به نظر خودش اهمیت بدهد و به یک جمع بندی اصولی برسد. به این گام، گام خودخواهانه هم گفته می شود. در گام دوم، فرد باید با عزت نفس بالا، نظر دیگران به خصوص پدر و مادرش را درباره تصمیمش بپرسد. در گام سوم هم، فرد باید با بررسی نظر خودش و دیگران به یک تصمیم درست و منطقی برسد و با اراده جدی، تصمیم هایش را عملی کند.


مقدم دانستن همسرتان

او اولین نفر است پس از خدا ، او را قبل از بچه ها و یا کار خود و یا مامان ، بابا شما یا دوستان و یا ایکس باکس ، پلی استیشن یا هر چیز دیگری که شما می توانید فکرش را کنید قرار دهید. خدا اول، همسر دوم. کودکان و نوجوانان - سوم. به یاد روزهای سخت گذشته باشید که او کنار شما خواهد بود. او صدر جدول کارهای مهم شما باید قرار گیرد.

مدیریت خود

هر روز باید از خود بپرسید: امروز باید چگونه باشم تا در آینده همسر خوبی باشم؟
باید بتوانید توانایی های خود را بهبود ببخشید تا در آینده فرد مفیدتری برای یک زندگی مشترک باشید. به ویژه اگر نامزد کرده اید یا عقد کرده هستید، باید سعی کنید خیلی بیشتر از دیگران خود را برای جا افتادن در یک زندگی مشترک آماده کنید. بدیهی است که این تلاش دو نفره است و نمی توانید فقط یک تنه خود را بهتر کنید. از خودتان بپرسید: چه کاری می توانم انجام دهم که ۵ سال دیگر هم همین قدر برای همسرم جذاب باشم؟ چگونه به همسرم نشان دهم که می خواهم از او حمایت کنم؟
به این سوال ها جواب دهید و در پی عملی کردن پاسخ هایتان برآیید.


عفو و بخشش

برای موفقیت در ازدواج باید بخشنده باشید و توانایی چشم پوشی از خطاها و فراموش کردن گذشته را داشته باشید. پذیرای عذر خواهی باشید و به وقتش خودتان هم عذرخواهی کنید چون نه شما کاملید نه او. زمانی که شما نتوانید ببخشید رابطه شما متوقف می شود. اگر نتوانید ببخشید تنها می مانید.


مهارت مبارزه

انتخاب شریک زندگی، یکی از مهم ترین تصمیم های هر فردی است و پس از آن، داشتن انتخاب های درست برای بقای زندگی مشترک اهمیت دارد

زمانی که شروع به مبارزه می کنید، باید مبارزه ای عادلانه داشته باشید. مبارزه با هدفتان. مبارزه تان نباید طولانی شود و ساعت ها به طول بی انجامد زیرا همسرتان را آزرده می کند. به همسرتان اطمینان دهید که کاری که انجام می دهید باعث خوشحالی اوست. مبارزه با اهداف شما را از رکود خارج می کند و باعث افزایش امید به زندگی مشترک می شود. اگر در رسیدن به اهدافتان دچار اشتباه شدید دوباره انجام دهید؛ موفق می شوید.


همدلی و همراهی

همدلی به معنی تایید رفتارهای فرد مقابل نیست بلکه فقط به این معنی است که همسرمان و شرایط اش را درک می کنیم. ناتوانی در بیان همدلی یعنی شما در مواجهه با فرد مقابل شروع به نصیحت، راهنمایی و ارائه راه حل، سرزنش، به رخ کشیدن و مقایسه، بی اهمیت و کوچک کردن مشکل، اغراق آمیز یا بزرگ کردن مشکل، تعریف و تحسین کنید. برای آن که همدلی به بهترین شکل انجام گیرد، باید بتوانید به احساسات و هیجانات همسرتان توجه کنید. از دید او به صحبت هایش خوب گوش دهید. در حالی که به صورتش نگاه می کنید، احساسات تان را به او انعکاس دهید و سعی کنید با احساس طرف مقابل تان همراه و همرنگ شوید.

نظرات (12)

This comment was minimized by the moderator on the site

خیلی متعجب و متاسف شدم وقتی خوندم یکی مثل شما در این لباس، یکی از اساسی ترین و مهمترین آموزه ها و سفارش های شدید و مهم دین و مذهب خودش که ارزش و اهمیت و جایگاه مادر و پدر هستش رو اینطور به سادگی و به کلی فراموش و در رده هایی بعد از زن و کودکان و...

خیلی متعجب و متاسف شدم وقتی خوندم یکی مثل شما در این لباس، یکی از اساسی ترین و مهمترین آموزه ها و سفارش های شدید و مهم دین و مذهب خودش که ارزش و اهمیت و جایگاه مادر و پدر هستش رو اینطور به سادگی و به کلی فراموش و در رده هایی بعد از زن و کودکان و نوجوانان -چه آشنا چه غریبه- قرار میده. پسر یا دختری که بعد از ازدواج، مادر و پدر خودش رو فراموش کنه، آدم بی ارزشیه

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام
اولا دقت میکردید مطلب از وبگردی بنده است یعنی از خودم نیست.
ثانیا تو هر مسئله ای والدین در اولویت نیستند دقت کنید احترام والدین و مقدم بودن اونها در جای خود باید باشد. خیلی جاها اصلا نباید چیزی بدونند اونها.

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
حاج اقا به ایمیلا هم جواب بدید، خواهش میکنم..حاج اقا به ایمیلا هم جواب بدید، خواهش میکنم..خواهش میکنم به ایمیلا هم جواب بدید....

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
ایکاش مثل قبل به ایمیلا زود جواب بدید!!!!!:(

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
حاج اقا به ایمیلا جواب نمیدید، ما چیکار کنیم؟؟؟؟؟

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
جواب دادم به همگی ایمیل ها.

This comment was minimized by the moderator on the site

مطلب زیبایی بود من ده سال است که ازدواج کرده ام دو فرزند دارم با ان که من تحصیلات دانشگاهی دارم همسرم حتی سیکل هم ندارد بااین وجود ما بسیار زندگی ارامی داریم .من تمام مطالب گفته شده را قبول دارم .واز انها در بهتر شدن زندگیم استفاده می کنم.

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
ببخشید حاج اقا، ادم وقتی تو تاکسی میشینه بعدا یه اقایی میاد پیشش میشینه، بعضی از اقایون خیلی بد میشینن ،امروز یکی واقعا اذیتم کرد، بغضمو به زور نگه داشته بودم، واقعا اذیتم کرد از حیام هیچی بهش نگفتم،حاج اقا از اینکه هیچی بهش نگفتم گناه کردم؟

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
خودتون رو جمع کردید اشکالی نداره ولی اینطور مواقع حتما تذکر بدید.

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
مشهد الرضا براتون زیارت امین الله خوندم، براتون خیلی دعا کردم، هر چند شما به دعای ما نیازی ندارید..
این جور مطالبی که شما می نویسید رو من نمی خونم، دلم میشکنه..
اما شما بنویسید.. قلمتان پایدار

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
ممنون از محبت شما. چرا اتفاقا خیلی هم محتاجم و همیشه دعاگوی ما باشید.
ان شالله خدا حاجت همه و شما رو بده.

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت