بهائیت : ازدواج با محارم اشکال ندارد!

یکی از تفاوت های اصلی بهائیت با اسلام در مساله ازدواج است. این فرقه در امر ازدواج آموزه هایی کاملاً مغایر با تعالیم اسلام دارد، مانند: ازدواج اجباری زن و مرد پس از مرگ یکی از زوجین ظرف ۹۰ تا ۹۵ روز، تجویز زنای محصنه و سپردن ناموس به دیگری جهت باردار شدن (در صورتی که خود چنین استعدادی نداشته باشد)، ازدواج با محارم  و… نمونه ای از این آموزه هاست. بسیاری از رفتارهایی که در مورد امور جنسی و اخلاقی در بهائیت تشریع شده، نه تنها مخالف با دین اسلام است بلکه مخالف با شأن انسانی می باشد.

ازدواج از نظر بهائیت
در فرقه بهائیت ازدواج امری واجب است، تا بدینوسیله نسل باقی بماند و فقط باید با شخصی که بهائی است صورت گیرد. (۱)
در این فرقه ساختگی، عقد ازدواج با حضور شهود صورت می گیرد و مبلغ مهریه برای زن شهری، ۹۵ مثقال طلا و برای زن روستایی ۹۵ مثقال نقره است و باید در همان مجلس پرداخت شود. (۲)
ازدواج در بابیه و بهائیه با رضایت زوجین است، و ولی و وکیل نقشی ندارند. صیغة عقد آنان چنین نیز است: «اننی انا الله رب السموات و الارض رب کل شیء رب ما یری و ما لا یری رب العالمین.» (۳)
حداقل مهریه در این آیین، ۱۹ مثقال طلا و حداکثر ۹۵ مثقال است، و بالا و پایین تر از این مقدار نکاح را باطل می کند. در بهائیت سن مخصوص برای ازدواج دخترها رسیدن به سن یازده سال است و گرچه ازدواج با رضایت طرفین حاصل می شود اما دختر در اصل ازدواج مجبور بوده و او اختیاری ندارد که از آن سرباز بزند. (۴)

موارد ازدواج جایز
در آیین بهائیت فقط ازدواج با زنان پدر! حرام است، بهاء می گوید: «من همسران پدرانتان را بر شما حرام نمودم.» (۵) و غیر این موارد مانند ازدواج با خواهر، عمه، خاله، برادرزاده، دختر خواهر، مادران رضاعی و خواهران رضاعی همگی حلال است.» (۶) استدلال آنان این است: تا مادامی که بهائیت در اقلیت اند، ازدواج با این گروه ها اشکالی ندارد!

یکی از عقوباتی که برای مرد در نظر می گیرند، عدم مقاربت با زن است، مانند مواردی که شخصی را زندانی کند، ولو به مدت یک ساعت، در این صورت مرد دیگر حق مقاربت با زن خویش را ندارد، و اگر بر خلاف این عمل کرد، هر ماه ۱۹ مثقال طلا باید بدهد، و اگر بچه ای نیز از این مقاربت بوجود آید، شهود باید از او نفی کنند. (۷)

مرگ و طلاق زوجین
در آیین بابیت اگر یکی از زوجین از دنیا برود، اگر متوفی زوج باشد بر زوجه واجب است که بعد از ۹۵ روز حتماً ازدواج کند، و اگر زوجه باشد مرد باید ظرف مدت ۹۰ روز ازدواج کند. (۸)

طلاق در آیین بهائیت بدست مرد است و اگر مردی بخواهد همسر خویش را طلاق دهد، یک سال زن را رها می کند و اگر به محبت او بازنگشت و پشیمان نشد، طلاق می دهد و اگر خواست برگرداند ( بعد از مدت مذکور) قبل از نوزده روز جایز نیست، و اگر طلاق ۱۹ بار بر یک زن واقع شود، دیگر حلال نمی گردد و مرد حق رجوع ندارد. (۹)

امور اخلاقی
در آیین بهائیت برخی از امور ضداخلاقی، که در تمام شرایع الهی حرام شمرده شده اند، حلال بوده و ارتکاب آن ها را جایز می دانند

برخی از آن ها عبارتند از:
۱ - زنای محصنه: زنای محصنه در آیین اسلام حرام و حکم آن رجم سات، در ادیان یهودیت و مسیحیت نیز چنین چیزی جایز نمی باشد. ولی از آنجایی که در مکتب بهائیت تأکید بر تکثیر نسل است، زنا را جایز می داند. در این فرقه انحرافی، در صورتی که کسی بچه دار نشود و مشکل از ناحیه مرد باشد، می تواند از برادر بهائی خویش در این امر کمک گرفته و ناموس خویش را در اختیار او قرار دهد، بنابراین غیرت و ناموس برای آنان اهمیتی نداشته و این مسأله زنا محسوب نمی شود. (۱۰)
حتی تصریح دارند که اگر یکی از زوجین مانع از ظهور نسل گردد، طرف مقابل او از هر راهی می تواند صاحب نسل گرداند! (۱۱)
۲- جواز استمناء: در مکتب بهائیت، استمناء حلال شمرده شده است، و علی محمد می گوید: آنچه که در رؤیا می بینید اگر موجب جنابت شود از شما عفو شده است، و نیز عفو شده که شما خود از خویشتن منی بیرون آورید! (۱۲)
۳- عدم پرهیز از فضولات حیوانات: علی محمد می گوید: هفدهم آنکه از آنچه از حیوان (سگ و خوک و…) بیرون می آید پرهیز نکنید، مگر اینکه لطافت را دوست داشته باشید.

امور معاشرت
در این آیین ارتباط با طبقات غیر بابی ممنوع شده و هر طبقه ای فقط با طبقه خود باید ارتباط داشته باشد و اختلاط با غیر بهائی ها حرام است، و هیچ سلسله ای نباید هیچ کس از غیرجنس خود را ببیند. (۱۳)

مسافرت زوجین بدون دیگری ممنوع است و اگر یکی از آن دو بیشتر از یکسال به تنهایی مسافرت کند، باید به طرف مقابل کفاره بدهد. (۱۴)

در آیین بهائیت اختلاط اجتماعی زنان با مردان جایز است و می توان گفت که آنان در این زمینه به نوعی اباحی گری قائل اند.(۱۵)

چون در مورد لواط، علی محمد سکوت کرده، بعضی اطرافیان او استفاده جواز کرده اند، حتی با خدمتکار خود می تواند در آمیزد ولی با او ازدواج نکند.

نتیجه: بنابراین در امور زناشویی، جنسی و اخلاقی، آنچه کاملا مشهود است مغایر کامل با شئونات اسلامی و انسانی است، و بزرگان، تعالیم و سرسپردگان این فرقه ضاله، به هیچ نوع تقیّدی در امور جنسی پای بند نیستند.


    پاورقی:
    ۱ -ح.م.ت، محاکمه و بررسی باب و بهاء، نشر مصطفوی تهران، سال ۱۳۴۶ ش، ج ۱، ص ۱۴۷٫
        ۲ -همان.
        ۳ - سراج الدین، احمد ولی، البهائیه و النظام العالمی الجدید، نشر مطبعة الداودی دمشق، ۱۹۹۴ م، ج ۱، ص ۴۸۸٫
        ۴ - همان، ص ۴۸۹٫
        ۵ - نجار، عامر، البهائیه و جذور البابیه، نشر مؤسسة الجامعه للدراسات النشر و التوزیع بیروت، چ اول ۱۹۹۹ م، ۱۴۱۹ هـ ، ص ۱۰۱٫
        ۶ - همان.
        ۷ - البهائیه و النظام العالمی الجدید، ج۱، ص ۴۸۹٫
        ۸ - همان.
        ۹ - البهائیه و النظام العالمی الجدید، ج ۱، ص ۴۸۹٫
        ۱۰ - طباطبائی، مصطفی حسینی، ماجرای باب و بهاء، انتشارات روزنه، چاپ دوم، سال ۱۳۷۹ ش، ص ۸۲٫
        ۱۱ - محاکمه و بررسی باب و بهاء، ج ۱ و ۲، ص ۱۴۸٫
        ۱۲ - ماجرای باب و بهاء، ص ۱۱۶٫
        ۱۳- ماجرای باب و بهاء، ص ۱۲۰-۱۲۱٫
        ۱۴ - البهائیه و النظام العالمی الجدید، ج ۱، ص ۴۸۹٫
        ۱۵ - البهائیه و النظام العالمی الجدید، ج ۱، ص ۴۸۹٫

نظرات (1)

This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام اینجانب تا اونجا مطالعه کردم بر اساس دستورات مرکز جهانی بهائیان دو نفر زمانی می توانند با هم ازدواج کنند که تا سه پشت با هم فامیل نباشند . اینهایی که شما گفتی من تو سایتهاشون ندیدم. شما هم بهتره بجای استناد به کتب مخالفین اونها از...

با سلام اینجانب تا اونجا مطالعه کردم بر اساس دستورات مرکز جهانی بهائیان دو نفر زمانی می توانند با هم ازدواج کنند که تا سه پشت با هم فامیل نباشند . اینهایی که شما گفتی من تو سایتهاشون ندیدم. شما هم بهتره بجای استناد به کتب مخالفین اونها از کتابهای مورد قبول اونها مثال شاهد بیاوری تا قابل قبول تر باشه. فی امان الله
=================
پاسخ:
با سلام
در مطالعه خود تجدید نظر کنید چون این کار توسط اینها امری مسلم هست و اگر در ایران انجام نمی دهند بخاطر قبح زیاد آن است.
در کتاب اقدس که مهمترین کتاب بهائیان است، حسینعلی نوری درباره حرمت ازدواج بهاییان گفته است«قد حرمت علیکم ازواج آبائکم، یعنی حرام شد بر شما ازدواج با زن پدرتان» و در مورد ازدواج با سایر محارم هیچ حکمی را ذکر نکرده است .مفهوم اين مطلب به دليل انحصار اين است كه ازدواج با غير زن پدر (يعني مثلا با خواهر و دختر و خاله و عمه و...) جايز است.(1)
و به همين دليل، هيچ يك از بزرگان بهائيت چه شوقي افندي، چه عبدالبهاء و پسرش عباس، در كتاب-هايشان به غير از حرام بودن نكاح زنان پدران، كسي را از نزديكان، چه خواهران، و چه دختران آنها، و چه دختران برادران، و چه عمه ها و خاله ها، و چه مادراني كه انسان شير آنها را خورده (مادران رضاعي) و خواهران رضاعي، مادر زن، جمع كردن ميان دو خواهر در زوجيت و... متعرض نشده اند تا جايي كه عباس عبدالبهاء فتوي به حلال بودن ازدواج با نزديكان مي دهد و مادامي كه بهائيون ضعيف و در قلت هستند نكاح نزديكان از زنان را حرام نمي شمارد، تا اينكه بهائيت تقويت شود و تعدادشان فزوني پيدا كند.(2) او می گوید: «چون امر بهايي قوت گيرد مطمئن باشيد كه ازدواج با اقرباء نيز نادر الوقوع گردد»!(3)هر چند جانشينان حسينعلي بهاء (عباس افندي - شوقي) درباره این حکم عجیب بهاء به دست و پا افتاده اند، و سرانجام ازدواج با بستگان و خویشان را به رأي بيت العدل مربوط دانسته اند و آن را حکم الهی دانسته و تجاوز از آن را جایز ندانسته اند.(4) در گنجينه ي احكام به نقل از رساله ي سؤال و جواب این پرسش و پاسخ مطرح شده است: س - از حليت و حرمت نكاح اقارب؟ ج - اين امور هم بامناي بيت العدل راجع است.(5) و یا در پیام ۱۵ ژانویه ۱۹۸۱ بیت العدل آمده است : شما راجع به محدودیت‌های حاکم بر ازدواج با اقارب، سوای موردی که ازدواج با زن پدر را ممنوع می‌سازد، سوال کرده‌اید بیت العدل همچنین خواسته‌اند به اطلاع شما برسانیم که آن معهد اعلی، هنوز موقعیت را برای صدور قوانین تکمیلی راجع به ازدواج با اقارب، مقتضی نمی داند بنابر این در حال حاضر تصمیم گیری در این مورد بعهده خود نفوس مومنه محول شده.
بنابراین بهائيان اگر به آيات بهاء رجوع كنند به جز زن پدر اسم كسي را در مقام حرمت ازدواج (در طبقات محرمات) نخواهند ديد، و عدم ذكر (سكوت در مقام بيان) خود دليل اباحه و جواز است. و لذا محمد فاضل در كتاب "الحراب في صدر البهاء و الباب" به نقل از محمد مهدي خان صاحب كتاب "مفتاح باب الابواب" تصريح مي كند: حتي ازدواج با زناني كه در نزد يهوديان و مسيحيان حرام بوده، بهائيان تجويز كردند(6) و این نشان می دهد که فرقه هایی که پشتوانه الهی ندارد، برای جذب پیرو و افزایش جمعیت، با برداشتن قید و بند ها دست به هر گونه اباحه گری ای می زنند.
1. بابی گری و بهایی گری.
2. همان.
3. مکاتیب، ج3، ص371.
4. گنجینه حدود و احکام، ص186.
5. همان.
6. البهائيه و جذورها البابيه، ص 279.

ادامه مطلب
نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت