حادثه‌ای دردناک در یکی از محلات شرق تهران

طلبه ناهی از منکر

علی خلیلی طلبه ناهی از منکر بار دیگر در بیمارستان بستری شده تا مجدداً تحت درمان قرار بگیرد.
به گزارش فارس، 25 تیر ماه سال 1390 حادثه‌ای دردناک در یکی از محلات شرق تهران رقم خورد.
در این حادثه جوان 19 ساله‌ای به نام علی خلیلی در حین بازگشت از هیئت در حالی که همراه چند نفر از شاگردان یک مدرسه بود به واسطه امر به معروف و نهی از منکر مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
خلیلی توسط یک نفر از افراد شرور منطقه از ناحیه گردن و قسمت شاهرگ دچار جراحت شد و بیش از 15 دقیقه در خون خود می‌غلتید.
در این حادثه تعدادی از مراکز اورژانس بیمارستانی از پذیرش علی خلیلی امتناع کردند تا اینکه یکی از بیمارستان‌های خصوصی در ازای واریز مبلغ 6 میلیون تومان حاضر به پذیرش وی شد.
سرانجام علی خلیلی که به دلیل شدت خونریزی به حالت اغما رفته بود بستری شد اما پزشکان امید زیادی به مداوای وی نداشتند.
پزشکان علائم حیاتی خلیلی را ثابت نگه‌داشته بودند اما وی هیچ گونه حرکتی نداشت و همین امر پزشکان معالج وی را نگران کرده بود.
در این مدت افراد زیادی از مقامات و مسئولان کشور و حوزوی نظیر سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده ناجا، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران به عیادت خلیلی رفتند.
مداوای این فرد ادامه داشت تا اینکه سرانجام خلیلی پس از چند روز اولین علائم حیاتی و حرکتی خود را بروز داد و به این ترتیب امید به بهبودی وی قوت گرفت.
خلیلی مدت زیادی تحت درمان قرار گرفت تا اینکه سرانجام از بیمارستان مرخص شده و به خانه رفت اما همچنان مشکلات عمده‌ای در سیستم حرکتی و صحبت کردن وی وجود داشت.
در طول 2 سال گذشته روند درمانی خلیلی همچنان ادامه داشت و به موازات آن تلاش برای رسیدگی به پرونده قضایی او نیز همچنان در حال انجام بود.
دادستان تهران در 19 مرداد ماه سال 90 و تنها یک ماه پس از وقوع این حادثه در مورد آخرین وضعیت پرونده علی خلیلی (روحانی آمر به معروف) گفت: در این پرونده 5 متهم بازداشت شده اند ولی چون آسیب‌های جسمانی علی خلیلی زیاد است و قادر به صحبت کردن نیست فعلا پرونده مفتوح است تا بازجویی‌ها خاتمه یابد ولی متهم این پرونده به جرم خود اقرار کرده است.
جعفری دولت‌آبادی در مورد نپذیرفتن علی خلیلی پس از مجروح شدن در بسیاری از بیمارستان‌ها گفت: اسامی بیمارستان‌ها به دادسرای پزشکی ارجاع داده شده ولی هنوز وزارت بهداشت در این زمینه گزارش نداده است.
اما بار دیکر در روز 22 آذر سال 91 دادستان تهران در مورد آ‌خرین وضعیت پرونده علی خلیلی و فروزش دو روحانی مضروب آمر به معروف و ناهی از منکر گفت: کیفر خواست پرونده علی خلیلی 20 آذرماه صادر و به دادگاه رفت.
اما روز گذشته بار دیگر متوجه شدیم علی خلیلی مدت 12 روز است برای مداوا در بیمارستان بستری شده و قرار است تحت عمل جراحی قرار گیرد.
روز گذشته تعدادی از خبرنگاران خبرگزاری فارس برای عیادت از خلیلی به بیمارستان رفتند تا هم از این طلبه ناهی از منکر عیادت کنند و هم از نزدیک در جریان مداوای وی قرار گیرند.
مادر علی خلیلی با تشریح وضعیت فرزندش گفت: بخشی از روده علی به دلیل آسیب دیدن بافت‌های سلولی طی عمل جراحی قرار گرفته و برداشته شده است.
وی گفت: به گفته پزشک معالجش بخش‌های از ریه علی نیز نیاز به پیوند دارد اما در حال حاضر به دلیل ثابت نبودن شرایط وی امکان عمل وجود ندارد.
مادر طلبه ناهی از منکر درباره میزان ماندن علی در بیمارستان نیز گفت: پزشکانش می‌گویند حداقل باید یک ماه در بیمارستان بماند تا روند درمانی وی کامل شود.
اما در این میان تعدادی از دوستان علی و همچنین اساتید وی در حوزه علمیه به ملاقات و عیادت وی آماده بودند که باعث تقویت روحیه وی شده بود.

ما برای این طلبه جوان،مومن و متعهد و ناهی از منکر آرزوی سلامتی و طول عمر داریم.

نظرات (1)

This comment was minimized by the moderator on the site

lماشنیده بودیم نهی از منکر شرایط خاصی داره...
اگه این جوان شرایط رو در نظر گرفته و میدونسته اینجوری میشه کارش شبیه خودکشی هست!
اگر هم همه چی مساعد بوده و یکدفعه همه وحشی شدن که خدا اجرش بده ...
من که یادم نمیاد تاحالا کسی رو نهی کرده باشم ... چون...

lماشنیده بودیم نهی از منکر شرایط خاصی داره...
اگه این جوان شرایط رو در نظر گرفته و میدونسته اینجوری میشه کارش شبیه خودکشی هست!
اگر هم همه چی مساعد بوده و یکدفعه همه وحشی شدن که خدا اجرش بده ...
من که یادم نمیاد تاحالا کسی رو نهی کرده باشم ... چون میدونم وحشی زیاده و ریسکه ناهی بودن... همین خانومای بیحجاب ... چنان سروصدایی راه میندازن!...
راستی یک پست درباره امر به معروف و نهی از منکر به من معرفی کنید ... شاید یادگرفتیم تونستیم انجام بدیم...
==================
پاسخ:
سلام
بله اما وقتی ناموس کسی در خطره و دارند بهش تجاوز می کنند دیگه این مراتب معنی نداره.
چند شرور داشتند دختر خانمی رو به زور می خواستند سوار ماشین کنند و ببرند که این طلبه به کمک اون میره.
این لینک و ببینید:
http://www.askdin.com/thread10719.html

ادامه مطلب
نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت