واکنش و اقدامات کشورهای غربی در زمان ظهور چگونه است؟

پرسش:

در مورد زمان ظهور و جنگ های صفیانی در آن زمان کشور های غربی چه عکس العملی وموقعیتی و در چه حالی به سر می برند؟

پاسخ:

با سلام و ادب

از روایات استفاده می‌شود که از علام ظهور، جنگ سختی است که در مکانی به نام «هرمجدون» واقع در شمال فلسطین اتفاق می‌افتد.(1) دکتر عبدالکریم زبیدی می‌گوید: «در این نبرد که به معرکه «قرقیسیا» نیز معروف است، میلون‌ها نفر از امریکا، اروپا، روسیه، ترکیه، مصر، دولت‌های مغرب عربی و لشکریانی از سوریه، اردن، لبنان، فلسطین و اسرائیل شرکت خواهند داشت که همگی در منطقه‌ای به نام «قرقیسیا» از بلاد شام (که فلسطین،‌ جزء آن است) جمع می‌شوند، و سفیانی در این هنگام خروج می‌کند».(2)
در باره همین معرکه، امام باقر(ع) به «میسّر» فرمود: «در آن مکان (قرقیسیا) معرکه‌‌ای رخ می‌دهد که همانند آن از آغاز آفرینش تا آن زمان، اتفاق نیفتاده است و در آینده هم رخ نمی‌دهد. آن جا محل پذیرایی پرندگان خواهد بود و درندگان و پرندگان از اجسام مردگان سیر می‌شوند»(4) که اشاره به کشتار زیادی است که در آن جا رخ می‌دهد.
از مجموع روایاتی که در این باره وارد شده، به خوبی استفاده می‌شود که فرمانده عملیاتی این جنگ از جانب دشمنان اسلام، به شخصی به نام «سفیانی» سپرده می‌شود. او با کمک مراکز جاسوسی امریکا و یهود میان مردم تفرقه ایجاد می‌کند و مردم را بر ضد شیعیان تحریک خواهد کرد. نیز پس از ظهور امام زمان و پناه بردن حضرت به خانه خدا، «سفیانی» با عده‌ای از یاران خود در صدد مقابله با حضرت بر می‌آید که خود و یارانش د رمنطقه‌‌ای به نام «بیدا» به زمین فرو می‌روند.(5)

1ـ موعودشناسی و پاسخ به شبهات، ص 526.
2ـ همان، به نقل از مجله الفکر الجدید، شماره 15 و 16.
3ـ کافی، ج 8، ص 295، حدیث 451.
4ـ همان.      5ـ موعودشناسی و پاسخ به شبهات، ص 526.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت