ظهور حضرت مهدي چگونه صورت مي گيرد؟

چگونگی ظهور حضرت مهدی

پرسش:

ظهور حضرت مهدي چگونه صورت مي گيرد ؟

پاسخ:

با سلام و احترام

از احاديث اهل بيت(ع) استفاده مي‏شود: هنگامي كه اوضاع عمومي جهان مساعد گشت و افكار جهانيان براي پذيرش حكومت حق آماده شد، خدا به مهدي(ع) اجازه نهضت مي‏دهد. پس ناگهان در مكه ظاهر مي‏گردد و منادي حق (جبرئيل) بشارت ظهورش را به سمع جهانيان مي‏رساند. مردان برگزيده جهان كه در چندين روايت تعدادشان 313 نفر تعيين شده، اولين نداي حق را لبيك گفته، در اولين ساعات دعوت، مجذوب مغناطيس ولايتش مي‏گردند.

 حضرت صادق(ع) فرمود: "هنگامي كه صاحب الزمان(ع) ظهور نمود، جوانان شيعه بدون وعده قبلي در همان شب خودشان را به مكه مي‏رسانند".(1)

 سپس دعوت عمومي خويش را شروع مي‏كند، مردم رنج ديده و از همه جا مأيوس دورش اجتماع مي‏نمايند، و با او بيعت مي‏كنند ودر اندك زماني سپاه انبوهي از مردان شجاع و فداكار و اصلاح طلب جهان، برايش مجهز مي‏شوند.

امام محمد باقر و امام جعفر صادق(ع) در توصيف ياران قائم فرمودند: "شرق و غرب جهان را اشغال مي‏كنند، تمام موجودات جهان را مسخر مي‏گردانند، هر يك از آن‏ها نيروي چهل مرد را دارند، و قلوبشان از پاره‏هاي آهن سخت‏تر است، به طوري كه اگر در راه هدف به كوه‏هاي آهن برخورد نمايند، آن‏ها را از بين مي‏برند و تا وقتي كه رضايت خدا فراهم نشود، از جنگ دست نمي‏كشند.(2)

در آن موقع زمام‌داران خودسر و ستم‌گر و بي‌وجدان احساس خطر مي‏نمايند و در صدد دفاع بر مي‏آيند و نداي مخالفت را به هم مسلكان خويش مي‏رسانند. اما سربازان عدالت خواه و اصلاح طلبان جهان كه از جور و تعدي خسته شده‏اند، تصميم نهايي را مي‏گيرند و با اتحاد و كوشش به آن‏ها حمله مي‏نمايند، با تأييدات خداوندي ستمكاران را ريشه كن مي‏كنند.

 رعب و ترس همه را فرا مي‏گيرد و تسليم دولت حق مي‏گردند. بسياري از كفار به واسطه ديدن علائم صدق و حقيقت به دين اسلام مي‏گروند. آن هايي كه در كفر و ظلم و ستم خويش اصرار مي‏ورزند، به دست لشكر مهدي(ع) كشته مي‏شوند. يگانه دولت مقتدر و نيرومند اسلام در سر تا سر زمين تشكيل مي‏يابد و مردم از جان و دل در حفظ وحراست آن كوشش مي‏نمايند.(3) دين اسلام عمومي مي‏گردد و در تمام سرزمين‏ها وارد مي‏شود.(4)

1 - بحار الانوار، ج 52، ص 370.
2 - همان، 327.
3 - همان، ص 279 - 380.
4 - همان، ج 51، ص 55.
5 - ابراهيم اميني، دادگستر جهان، ص 301 - 302.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت