1. زهرا
  2. مشاوره و خانواده
  3. شنبه, 29 شهریور 1393
  4.  مشترک ایمیل شوید
سلام من 20 سال دارم و حدودحدود 1 ساله که از ازدواج و قبل از اون 5 سال عقدم میگذره.تو زندگی همیشه مشکلاتی هست سعی کردم باهاشون کنار بیام یا حلشون کنم.ولی از زمان عقدم به این ور خوشبختی رو احساس نکردم حتی در ماه عسلمون هم احساس اینکه من خیلی خوشبختم رو نداشتم من یه خانمی هستم که عاشق هیجانم ولی همسرم این احساس رو ازم دور کرده نمیزاره من خودم باشم دوست داره من مثل اون فکر کنم مثل اون رفتار کنم و مثل اون بزرگ باشم . همسرم مرد خوبیه 12 سال از من بزگتره و از اقوام نزدیکمونه نمیدونم باید با این احساس که من خوشبخت نیستم بسازم یا اینکه جدا بشم.بعد از 6سال تاهل خسته ام انگار دیگه توانایی ادامه ندارم.وقتی باهاش رابطه جنسی دارم احساس تجاوز بهم دست میده.البته بگم با اون مشکلی ندارم تمام احساساتم از درون خودمه نمیتونم باهاش احساس خوشبختی کنم.اگه میشه کمکم کنید
نظر
There are no comments made yet.
بهترین پاسخ Pending Moderation
0
Votes
Undo
سلام و ادب
شما حتما سی دی های زندگی موفق آقای پناهیان رو گوش بدید و در کنار این مشاوره حضوری هم باید برید.
من در چند خط نمیتونم شما رو توجیه کنم چون حداقل در حد دو تا سه ساعت باید صحبت کنیم که متوجه واقعیت ها بشید. همسرتون هم باید متوجه رفتاراشون باشند و درست عمل کنند.
اما اجمالا بخوام عرض کنم شما زندگی خیلی از افرادی که دارای مشکلات هستند رو باید از نزدیک ببینید و در مورد خوبی های همسرتون بیشتر فکر کنید و همه خوبی هاش رو بنویسید و با خودتون داشته باشید.
رابطه خودتون رو با همسرتون اصلاح کنید یعنی مثل عاشق و معشوق بشید. شوخی کنید خوب بپوشید بیرون برید و ...
باید به فکر بچه هم باشید تا اون هیجان و تنوع ایجاد بشه.
چند کتاب و پاور در سایتم هست اونا رو هم دانلود کنید بخونید
موفق باشید
اللهم عجل لولیک الفرج
نظر
There are no comments made yet.
بهترین پاسخ Pending Moderation
0
Votes
Undo
چند نکته هم هست که شاید مطالعه اون براتون مفید باشه و مشکل شما و افراد مشابه شما رو حل کنه:

1. این احساس شما بیانگر این است که شما نتوانسته اید اهداف زندگی خود به درستی و با توجه به قابلیت ها و استعداد و نیز امکانات خود ترسیم کنید، و یا هنوز هدف مشخصی در زندگی ندارید به همین خاطر سرگشته و حیران، گیچ و منگ نمی دانید که چه کار باید بکنید و چه کاری را باید انجام می دادید. از سوی دیگر یک نوع احساس خود کم بینی و احساس حقارت در شما نمایان است و این می تواند ناشی از کمال گرایی افراطی و منفی شما باشد که باعث شده شما از دیدن نقاط مثبت و روشن زندگی خود باز بمانید و آنها را نادیده انگاشته و در عوض نقاط منفی و تاریک زندگی خود را برجسته سازید و با یک نگرش وسواس گونه حس کنید که به آن مرتبه ای که باید می رسیدید، نرسیده اید و نتوانسته اید جبران زحمات پدرومادرتان را به عمل آورید.
2. در کمال گرايي افراطي و منفي، فرد انتظارات خود را به صورت غير واقع بينانه و سطح بالا در نظر می گیرد و نگرش كمال گرايانه او موجب اخلال در موفقيت فرد مي شود، به طوری که هم آرزوي كامل بودن و هم احساس رضايت از خودتان را از شما مي گيرد و هم شما را بيش از ساير مردم (كساني كه اهداف واقع گرايانه تري دارند)، در معرض ناكامي قرار مي دهد.
گاهي انسان ها به خاطر كمال گرايي افراطي (كارها بايد هميشه عالي و بدون كم و كاست باشد) دچار احساسات منفی و منفی بافی می شوند چون همیشه انتظار دارند که کارها همواره باید به درستی و بدون نقص انجام گیرید، غافل از این که این کار همیشه شدنی و امکان پذیر نیست و چون در عمل نمي توانند همواره عالي باشند، دچار خود کم بینی و احساس حقارت مي شوند. اگر احساس رضايت از خود و نحوي عملكرد خودتان نداريد، اين به خاطر كمال گرايي افراطي شما بوده باشد.
3. گام نخست در خارج شدن از این مشکل این است که با مراجعه به کلینیک مشاوره و روانشناسی و با کمک گرفتن از مشاوره باتجربه، کمالگرایی افراطي و منفی و حالات وسواس گونه خود را درمان کنید و سپس در قدم بعدی با تمركز و تفكر، مطالعه و تصميم گيري درست و با کمک گرفتن از مشاور و روانشناس با تجربه و مشورت با انسانهاي خوش بين و خبره و مثبت انديش، اهداف زندگی خود را پیدا کنید و بر اساس اهداف نهایی زندگی، امکانات، توانایی ها و استعداد خود، اهداف کوچکتر و قابل وصول تری برای خودتان ترسیم کنید و سعی کنید واقع بینانه آنها را اولویت بندی کنید و هدفمند سازید.
4. هدف در دنیای یک انسان مهمترین عامل حرکت و خلق آینده های زیباست انسان بی هدف به جای نمی رسد. این هدف های ماست که مقصد و مسیر یک زندگی را روشن می سازد. نداشتن هدف مثل نداشتن چراغ در شب تاریک است که با نداشتن چراغ درشب تاریک معلوم است که انسان مسیرش را پیدا نخواهد کرد و به جای هم نخواهد رسید. انسانی در زندگیش به دستاوردی می رسد که رويايی در سر داشته باشد انسانهای بدون رویا و هدف خسته و افسرده و سر گردانند. پس مهمترین چیز در زندگی یك انسان هدف است هدف ها است که سر نوشت انسان را تعیین می کند یک هدف خوب = به یک زندگی خوب
5. اينكه بدانيد هدفتان در زندگي چيست، خود باعث رسيدن هر چه سريعتر شما به موفقيت مي شود. بعنوان مثال آيا هدف شما کسب مدارج عالی است؟ آيا هدفتان ازدواج و تشکیل خانواده است؟ آيا هدف شما خدمت به خلق خداست؟ آيا هدفتان بهتر زندگی کردن و لذت بردن از زندگی است؟
یادتان باشد که هدف بايد سالم، مفيد و رفاه ساز باشد. با اصرار ديگران نباشد، رقابت و چشم هم چشمي نباشد.
6. ما بر خلاف عقیده شما بر این باوریم که کار به خودی خود زن را فرسوده نمی کند بلکه آن چه زن را فرسوده می سازد کار نامناسب است، چه داخل خانه باشد و چه بیرون خانه باشد و اگر زنان شاغل احساس فرسودگی می کنند به خاطر این است که در کار مناسب خود مشغول نیستند. ما معتقدیم که جوهر وجودی انسان با کار و تلاش رشد می یابد و به کمال نهایی خود می رسد. صفحات گيتي و نظام جهان آفرينش گواه روشني است كه كاميابي هر موجودي وابسته به کار و فعاليت و كوشش او است؛ تا صدها فعل و انفعال شيميايي در يك نهال به وجود نيايد، هرگز درخت برومند نخواهد شد. هر موجود ذي روحي از روي غريزه يا فطرت به اين حقيقت رسيده كه بقاي ناموس حيات، در گرو كار و كوشش است. زندگي انسانهای موفق شهادت مي دهد که همگي مرد كار و زحمت بوده اند و به قول يكي از دانشمندان : «آنچه شده ام، نتيجه كار است. من در سراسر عمرم لقمه اى بدون كار و زحمت نخورده ام». و به قول سعدي:
نابرده رنج گنج ميسر نمي شود مزد آن گرفت جان برادر كه كار كرد.
7. سعي كنيد در کارهایتان برنامه ریزی داشته باشید و در برنامه ‌ریزی خود، آدمي معقول، منطقي و منصفی باشيد و از وقت هايتان به گونه صحيح استفاده كنيد. سعي كنيد در تمام زندگي با عشق و علاقه به كارهايتان نگاه كنيد و حداکثر تلاش خود را در حد وسعتان بكنيد. اين مهم نيست كه انسان در زندگی به چه چيزهايي مي رسد يا مردم در مورد او و موفقيت ها يا شكست های او چه مي گويند. مهم اين است كه انسان نزد وجدان خود سربلند باشد و بداند كه با توجه به موقعیت، امکانات و شرایطی که داشته، نهايت تلاش خود را كرده است در اين صورت نتيجه هر چه باشد، شما در هر صورت، موفق بوده اید. شما فقط سعی کنید در هر لحظه درست عمل کنید. به هر نقطه ای که برسید همان نقطه عالی ترین نقطه زندگی شما خواهد بود. دیگر لازم نیست به نقطه اوج دیگران بنگرید و خود را با آن مقایسه کنید.
در خاتمه توصیه می شود که:
اهداف خود را واقع بینانه و منطقی ترسیم کنید و از کمال گرایی افراطی - که مانعي براي كامل بودن و رسیدن به موفقیت است - بپرهیزید. این را بدانید، کمال گرایی افراطی، متضمن كامل شدن و كسب كمال نيست؛ اين اعتقاد موجب مي‌شود انسان از ترس عدم موفقيت حتي از پیدا کردن کار مورد علاقه خود باز بماند و یا كار مورد علاقه خود را شروع نكند و هیچ گاه نقاط مثبت زندگی خود را از یاد نبرد.
اللهم عجل لولیک الفرج
نظر
There are no comments made yet.
  • صفحه :
  • 1


هنوز پاسخی برای این پرسش ارسال نشده است.

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت