1. احمد
  2. مشاوره و خانواده
  3. دوشنبه, 20 مرداد 1393
  4.  مشترک ایمیل شوید
با عرض سلام
پسر مجردی هستم و مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد. که در دانشگاه با یکی از همکلاسی های خود که یک سال از من کوچکتر است در مورد عقاید و نظرات یکدیگر برای امر ازدواج صحبت کردیم. از آنجایی که هم من و هم ایشان بسیار مذهبی هستیم اولویت اولمان را به ایمان و میزان عمل به واجبات و مستحبات قرار دادیم. در ایمان و اعتقادات و حتی اخلاقیات بسیار بسیار بسیار به هم نزدیک هستیم. با تمامی شرایط من هم کنار آمده است. به نحوی که نزدیک به محل زندگی ما زندگی کند و با کمبودهایی که دوران دانشجویی ممکن است پیش بیاید کنار آید. معیار انتخاب هردوی ما ایمان بوده به نحوی که پس از صحبت کردن و شنیدن عقاید یکدیگر در مورد دین و ایمان و خدا و این مباحث و همچنین سنخیت های اخلاقی به شدت مجذوب یکدیدگر گشتیم. خانواده خوبی هم دارد. هرچند که خودش از خانواده اش مذهبی تر است. اما یک مورد اخیرا باعث شک و شبهه من شده است و آن هم ظاهر این بنده خداست. حس میکنم این ظاهر با معیارهای ذهنی من متفاوت است. از طرفی در حدیثی خوانده ام که حضرت رسول میفرمایند اگر معیار ایمان باشد خداوند زیبایی را در چشمان شما قرار میدهد. نمیتوانم از این همه سنخیت بگذرم و از این ایمان و اخلاقیات گذشتن برایم سخت است. بسیار بسیار سخت. چون ویژگیهای اخلاقی ایشان همان است که من میخواهم. ولی ظاهرشان نه. از برخی زاویه ها که به صورت ایشان نگاه میکنم خوشم نمیاید و از برخی زوایا خوشم میاید. برای خودم هم عجیب است. در برخی مواقع حس میکنم دوستش دارم و در برخی موقع اصلا دوستش ندارم و حتی بدم میاید. اما در این لحظات باز هم ایمانش و اخلاقیاتش و روحیاتش برایم تسکین دهنده است.

به خدا مانده ام، خواهش میکنم به خاطر خدا نظرتان را بگویید. میترسم این ظاهر باعث این شود که در زندگی آینده دوستش نداشته باشم. هر چند شنیده ام که ظاهر عادی میشود و باید سرانجام با سیرت زندگی کرد و نه صورت اما به من حق دهید دو به شک باشم. خواهش میکنم نظرتان را بگویید .

بسیار ممنونم
نظر
There are no comments made yet.
بهترین پاسخ Pending Moderation
0
Votes
Undo
اینو بدون که نهایتا مجبور خواهی بود با سیرت یه نفر زندگی کنی نه با صورتش...
از ما گفتن
یا علی
نظر
There are no comments made yet.
بهترین پاسخ Pending Moderation
1
Votes
Undo
با سلام و ادب
دوست عزیز شما باید به خودتون و روحیه تون نگاه کنید. اگر براتون زیبایی دختر خیلی مهم هست یا در اولویت این ازدواج به صلاح نیست چون ممکنه بعد از مدتی وقتی به هم عادی شدید قیافه براتون مشکل ساز بشه. اما اگر چهره مهم نیست خیلی ایرادی نداره و ایمان و تقوای دختر چهره متوسط رو گم می کند.
زیبایی همسر و پسندیدن ظاهر، در حفظ و تقویّت عفّت و ایمان همسرش تأثیر دارد. اگر کسی از زیبایی همسرش راضی باشد، چشم و فکر و عملش، متوجه دیگران نخواهد شد و حسرت «زیبایان بیگانه» را نخواهد خورد. پسندیدن ظاهر باعث می شود شما به همسرتان گرایشی همیشگی داشته باشید و از دام خیانت دور بمانید.
گرچه زیبایی ظاهر و تناسب اندام را در انتخاب همسر نمی توان نادیده گرفت، اما نباید به عنوان بزرگ ترین هدف و معیار و ملاک ازدواج محسوب شود، به طوری که دیگر معیارها را تحت الشعاع قرار دهد، بلکه هنگام انتخاب همسر باید هر دو بعد زیبایی، (زیبایی صوری و ظاهری یا تناسب اندام) و (زیبایی باطنی یا معنوی و فرهنگی ) ترکیب شود
زیبایی از دیدگاه زن و مرد یکسان نیست، بلکه مقابل هم است. زیرا زیبایی همسر از نظر مرد، تناسب اندام، ظرافت مو و ابرو، نازکی لب ها و صدا، ایمان، حیا، عفّت و پاکدامنی زن است و از نظر زن، زیبایی همسر، قدرت، نیرومندی، هیکلی چهارشانه، صدای کلفت، موهای خشن، شهرت اجتماعی، توان دفاع و غیرت و پاکی چشم و فکر و عمل است.

در اینجا لازم است سه مطلب تذکر داده شود:
۱- گرچه زیبایی ظاهر و تناسب اندام را در انتخاب همسر نمی توان نادیده گرفت، اما نباید به عنوان بزرگ ترین هدف و معیار و ملاک ازدواج محسوب شود، به طوری که دیگر معیارها را تحت الشعاع قرار دهد، بلکه هنگام انتخاب همسر باید هر دو بعد زیبایی، (زیبایی صوری و ظاهری یا تناسب اندام) و (زیبایی باطنی یا معنوی و فرهنگی مانند ایمان، تقوا، حیا، عفّت، هوش و استعداد، نجابت و اصالت خانوادگی و…) ترکیب شود و به همه آن ها اصالت داده شود که در این صورت زندگی مشترک یک عمر گلستان می شود.
«زیبایی ظاهری» باید در کنار دیگر صفات و معیارها، مورد توجه و بررسی قرار گیرد، نه به طور مستقل. زیبایی تناسب اندام بدون تدیّن و شرافت خانوادگی و…، آفتی است خطرناک و بلایی است رسواگر که اگر بر مبنای ارزش های الهی پیوند نخورد، بزودی ناپایدار خواهد بود.
پیامبر اکرم صلی الله علیه واله وسلم می فرمایند: من تزوّج امرءة… لجمالها، رأی فیها یکره.
« کسی که (فقط) به خاطر زیبایی زنی با او ازدواج کند، در او امور ناخوشایند خواهد دید.»
۲- گر چه زیبایی (ظاهری، معنوی، فرهنگی و…) امری است پسندیده و نیکو و در انتخاب همسر باید مورد توجه قرار گیرد، لیکن نباید از حد معمول تجاوز کند و به صورت «مشکل پسندی» در آید و انسان را از ازدواج به موقع باز دارد و یا اینکه طرفین تناسب در زیبایی نداشته باشند. بلکه اگر از زیبایی نسبی برخوردار بودند و دین و اخلاق همدیگر را قبل داشتند، بهتر است بعد از تحقیقات و شناخت کافی (در همه ی زمینه ها) از همدیگر، با توکل بر خداوند و راهنمایی و ارشاد والدین، با همسر مورد نظر ازدواج نمایند و مطمئن باشند که عقل و ایمان و اخلاق نیک و خانواده های اصیل و با شرافت بسیاری از کمبودها را جبران می کند.
3- بهتر است پسر و دختر در مراسم خواستگاری، با اجازه و رضایت والدین، همدیگر را ببینند و واقعیّت ها را به همدیگر بگویند و اگر نمی توانند همدیگر را تا قبل از خواستگاری رسمی ببینند، برای شناخت لازم و تشخیص جمال و زیبایی دختر مورد نظر، خوب است پسر، مادر یا خواهر و یا یکی از خویشان نزدیک و مورد اعتماد را برای دیدن انتخاب کند و بفرستد تا زن مورد نظر را خوب ببینند و خصوصیّاتش را برای او توضیح دهند.
اللهم عجل لولیک الفرج
نظر
There are no comments made yet.
بهترین پاسخ Pending Moderation
0
Votes
Undo
سلام اگه حرف های دیگران منظورم نقد وانتقاداتشونه ، براتون مهمه وکلا خودتون رواز دید دیگران میسنجید نه آنچه خودتون براساس علایق وافکارتون قبولش دارین باید گفت زمونه ما آدمارو براساس ظاهرشون قضاوت می کنن مگر انسان های خردمند متقی البته به این هم فکر کنین ثمره ازدواج شم بچه هایی خواهند بود شما باید مادری رو انتخاب کنید که ....
نظر
There are no comments made yet.
بهترین پاسخ Pending Moderation
0
Votes
Undo
سلام
خیلی زرنگیدا.....:D.....هم خدا رو میخواید هم خرمارو:D..............وقت کردین داخل اینه یک نیم نگهی هم به تصویر صورت خودتون بندازید،واسه تصمیم گیری تون مفیده،خواهر کوچک شما من الله توفیق


خواهر عزیز
زیبایی یک امر نسبی است و در ازدواج یکی از ارکان اصلی است. اگر ظاهر و اندام طرف مقابلتان برای شما قابل قبول نباشد مطمئن باشید یکی از علل ازدواج که همان مسائل جنسی است و میتواند لذت بخش باشد تبدیل به شکنجه ای برای شما خواهد شد که اثرات منفی آن بسیار بیشتر از ایمان و معرفت و سایر صفات پسندیده دیگر است. دیدن در آینه هم زیاد دردی را دوا نمیکند به قولی علف باید به دهن بزی خوش بیاید
نظر
There are no comments made yet.
  • صفحه :
  • 1


هنوز پاسخی برای این پرسش ارسال نشده است.

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت