1. فائزه
  2. تاریخ
  3. دوشنبه, 16 تیر 1393
  4.  مشترک ایمیل شوید
سلام
چرا اجداد پیامبر مسیحی نبودند و دین ابراهیمی یا همون حنیفی را اختیار کرده بودند؟در حالی که اخرین دین عرضه شده به مردم،دین مسیحی بوده است؟
نظر
There are no comments made yet.
بهترین پاسخ Pending Moderation
0
Votes
Undo
اگر پذیرفتیم دینی کامل‌ترین ادیان است، معنایش این نیست که تمام یا بیشتر مردم، پیرو آن دین هستند. ممکن است دینی کامل‌ترین ادیان باشد، ولی بیشتر مردمِ دیندار، پیرو دین دیگری باشند، همان طور که در عصر ما با وجود این که اسلام کامل‌ترین ادیان است، بیشتر دیندارانِ قارة اروپا مسیحی هستند و شاید در برخی شهرهای اروپایی، اصلاً مسلمانی وجود نداشته باشد. این مسئله می‌تواند به دلایل متعدد باشد، از جمله اینکه تعالیم دین به آن مناطق نرفته باشد. این موضوع در پیش از اسلام که وسایل ارتباطی مانند امروز نبود،‌بسیار محتمل است. حتی اکنون که ارتباطات جهانی بسیار نزدیک شده این مسئله وجود دارد.
یکی از علت‌های مهمی که خداوند پیامبران متعددی برای هدایت مردم می‌فرستاد، این بود دینی که توسط پیامبری برای راهنمایی مردم آورده می‌شد، به مرور زمان دچار تحریف و دگرگونی می‌شد، به صورتی که گاهی ماهیت و حقیقت آن تغییر می‌کرد. خداوند برای اصلاح آن دین و برطرف کردن تغییرات و انحرافاتی که در آن به وجود آمده بود، پیامبر دیگری را مبعوث می‌کرد و اساس و پایه تمام ادیان الهی توحید و یکتاپرستی بود.
حضرت ابراهیم خلیل (که بنیانگذار خانه کعبه است و ادیان توحیدی از او نشأت گرفته است) مردم مکه نوعاً از نسل او بودند. دین حنیف ابراهیم به مرور زمان دچار تحریف شد، به صورتی که بیشتر مردم بت‌پرست شدند اما اجداد پیامبر، دین حنیف ابراهیم و مقررات آن را حفظ کرده و به آن پایبند بودند، امّا در زمان بعثت پیامبر و قبل از آن، پدران پیامبر از چه آیینی پیروی می‌کردند، مستندات تاریخی پاسخ درستی به ما نمی‌دهد، جز این که آمده است که به دین حنیف بودند که ممکن است در این دین حنیف مسیحیت واقعی هم باشد. مسیحیت واقعی و انجیل اصلی و واقعی در آن زمان در دست مردمان نبود تا بگوییم چرا پیامبر بر دین مسیحیت نبوده است!
نظر
There are no comments made yet.
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. تاریخ
  3. لینک جواب
بهترین پاسخ Pending Moderation
0
Votes
Undo
باسلام .
روزه ها و عبادات تان مقبول .
جناب :
گرچه 12 روز از ماه ضیافت سپری شده .
ولی به نظر رسید حیف است این هدیه گرانبها وماندگار را به شما تقدیم ننمایم .
رسول خدا ص فرمود :
<<مَنْ تَلا فِیه آیَۀً مِن الْقُرآنِ کانَ له مِثلَ أجر مَن خَتَمَ القُرآنَ فی غَیره مِن الشُّهوُر»[1] . کسی که در این ماه یک آیه از قرآن تلاوت نماید، پاداش او مثل پاداش کسی است که در ماه‌های دیگر یک قرآن ختم کند. با یک حساب سر انگشتی، قرآن کریم 6664 آیه دارد طبق کلام نورانی پیامبر(صلی الله علیه و آله) اگر کسی در ماه رمضان تنها یک بار قرآن کریم را ختم نماید، پاداش 6664 بار ختم قرآن نصیب او شده است، و هر اندازه بر تعداد ختم قرآن افزوده شود، پاداش مضاعف بدست می‌آورد .
گرچه خود از این آموزه آگاه هستید ولی از باب تذکر ویاد آوری که قران کریم فرمود :
فذکر ان ذکر تنفعوا المومنین .
شما اهل این زمزم زلال وحیانی هستید .
انشا ءالله همیشه بخصوص در این ماه ضیافت از زمزم وحی سر شار باشید .
نظر
There are no comments made yet.
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. تاریخ
  3. لینک جواب
  • صفحه :
  • 1


هنوز پاسخی برای این پرسش ارسال نشده است.

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت