1. امید
  2. مشاوره و خانواده
  3. یکشنبه, 15 تیر 1393
  4.  مشترک ایمیل شوید
با عرض سلام
به نظر شما ازدواج موقت به عنوان راه حلی یرای پاسخ به نیاز های جنسی جوانان درست میباشد؟
به نظر من این کار باعث هوایی شدن فرد میشود وپس از آن فکر آن عمل بر شهوت او تاثیر بیشتری دارد و او را بیش از پیش تحریک میکند!
و اگر هر کس که نیاز جنسی داشت برود و ازدواج موقت بکند پس جایگاه مبارزه با نفس چیست؟!
نظر
There are no comments made yet.
بهترین پاسخ
بهترین پاسخ Pending Moderation
1
Votes
Undo
با سلام و ادب خدمت شما و استاد صادق
از پاسخ خوب و جامع ایشان تشکر میکنم. در تایید ایشان چند نکته عرض کنم:
توصیه ابتدایی برای جوانان ازدواج موقت نیست و بهترین راه در ابتدا همان تهذیب نفس و دوری از افکار شهوت انگیز است و بعد ازدواج دائم.
حال جوانی وقتی داره به زنا کشیده میشه به نظر شما ازدواج موقت بهتر نیست؟ زنا کند و عمری در گناه باشد و زمینه بدتر شدنش ایجاد شود بهتر است؟
بعد هم همانطور که جناب استاد صادق فرمودند حکمت این حکم بیشتر برای افراد دیگر هست که موارد رو بالا فرمودند.
اللهم عجل لولیک الفرج
نظر
There are no comments made yet.
بهترین پاسخ Pending Moderation
0
Votes
Undo
با سلام وتبریک میلا د امام حسن مجتبی . ع
تقدیم به شما :
******
من وتو هم حسن نوشیم امشب
شکر خای و سمن پوشیم امشب
به رنگ آسمانی های روشن
به نای ودم چمن جوشیم امشب
******
حسن آیینه زیبایی و نور
در او هفتاد دریا درج ومسطور
علم دار کرم بر آل عالم
تجلیگاه صلح وبیت معمور
*******
امام مهر و انعام خداوند
به هفت اقلیم جود وفیض ودر بند
برای نا کسان شمشیر عریان
برای بی کسان شهد شکر مند
*******
برای شرع احمد نهر جاری
برای بی نوایان غمگساری
برای حفظ امت کوهساری
سلامی و شکوه آبشاری
******
شهید سبز در غوغای آن روز
در آن درد ودر آن داغ ودر آن سوز
در آن آوردگاه مرد افگند
در آن بیداد گاه حلقه افروز
******
علامه سید موحد بلخ

میلاد پربرکت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام
مبارک.
نظر
There are no comments made yet.
بهترین پاسخ Pending Moderation
0
Votes
Undo
اگر از آنئمی ترسد که با چنین مشکلی موجه می شود صبر پیشه کند .
ویا با توکل بر خدا وامید به وعده تخلف ناپذیر او در تامین زندگی ازدواج نماید .
از اهداف مهم ازدواج، حفظ پاکدامنی زنان و مردان و جلوگیری از لغزش‌های گوناگون است، زیرا ازدواج تنها راه ارضای طبیعی تمایل جنسی است، از این رو پیامبر(ص) فرمود: «هر کس ازدواج کند، نیمی از دینش را حفظ کرده، پس باید در نیم دیگر از خدا بترسد».(1)
1. سفینه البحار، ج 1، ص 561.
نظر
There are no comments made yet.
بهترین پاسخ Pending Moderation
0
Votes
Undo
باسلام تشکر از پاسخ شما
ولی شما فکر کنید یک جوان چشم و دلپاک (که شهوت به او فشار میاورد) به او گفته میشود که برای پاسخ به نیاز جنسی خود و تعدیل آن نه سرکوب آن،میتوانی ازدواج موقت کنی(تصور کنید که در این ازدواج از بارداری جلوگیری شود)
حال این جوان که تا به حال یک جنس مونث را عریان ندیده نه تنها چنین میشود بلکه با او ارتباط جنسی نیز برقرار میکند به نظر شما این باعث نمیشود که او بیش از پیش نیاز به ارضای جنسی خواهد داشت و بیش از پیش شهوتش او را به سلطه در میاورد!
نظر
There are no comments made yet.
بهترین پاسخ Pending Moderation
0
Votes
Undo
باسلام وتشکر .
اگر ماهيت صيغه روشن گردد ،معلوم خواهد شد كه هيچ يكي از پيامدهاي منفي مطرح شده در پرسش در باره آن به وجود نمي آيد . در باره تبين ماهيت آن بايد گفت: غریزه جنسی یکی از نیرومندترین غرائز انسانی است، تا آن جا که پاره‏ای از روانکاوان آن را تنها غریزه اصیل انسان می‏دانند و تمام غرائز دیگر را به آن باز می‏گردانند. از سوی دیگر این یک قانون کلی است که اگر به غرایز طبیعی انسان به صورت صحیحی پاسخ گفته نشود، برای اشباع آن متوجه طریق انحرافی خواهد شد، زیرا غرایز طبیعی را نمی توان از بین برد. فرضا بتوانیم آن را سرکوب کنیم، چنین اقدامی عاقلانه نیست، زیرا مبارزه با قانون آفرینش است، بنابر این راه صحیح آن است که غرائز را از طریق معقولی اشباع کرد و از آن‏ها در مسیر زندگی بهره‌برداری نمود.
از طرف دیگر در بسیاری از محیط ها افرادی در سنین خاصی قادر به ازدواج دائم نیستند، یا افراد متأهل در مسافرت‏های طولانی و یا در مأموریت‏ها و یا به علل دیگری با مشکل عدم ارضای غریزه جنسی رو به رو می‏شوند. اسلام که قوانینش را خدای عالم بر تمام مصالح و مفاسد و نیازهای درونی و بیرونی بشر فرستاده ، برای پاسخ گویی صحیح و همه جانبه به این غریزه طبیعی، دو راه تعیین فرموده است: یکی ازدواج دایم و دیگری موقت.
چنانچه این دو برنامه الهی با شرایط و مقررات تعیین شده از سوی شرع عملی گردد، هم به یکی از غرایز انسانی پاسخ طبیعی داده می‏شود؛ هم حقی از کسی پایمال نمی‏گردد و کسی بدبخت نمی‏شود. البته ممکن است افراد متخلفی پیدا شوند که از این قانون سوء استفاده نمایند، ولي باید توجه داشت در تمام یا اکثر قوانین، افراد منحرف ، تخلف و سوء استفاده می‏کنند، لیکن این نقض قانون نیست، بلکه عیب سوء استفاده کنندگان است که باید اصلاح گردند.
ازدواج موقت شرایطی دارد که با توجه به شرایط، اشکال شما در مورد بیچاره شدن دخترها برطرف می‏شود.(1)
شرایط ازدواج موقت:
1- خواندن صیغه عقد، که به عربی صحیح خوانده می‏شود. اگر مرد و زن نتوانند صیغه را به عربی صحیح بخوانند، به هر لفظی که صیغه را بخوانند صحیح است . لازم نیست وکیل بگیرند، اما باید لفظی بگویند که معنی «متعت» و «قبلت» را بفهماند، مثلا متعه کردم، قبول کردم.
2- کسی که صیغه را می‏خواند، بالغ و عاقل باشد.
3- زن و مرد به ازدواج راضی باشند.
4- زن اگر دختر باکره باشد، باید از پدر یا جد پدر خود اجازه بگیرد.
5- مدت زناشویی معین شود.
6- تعیین مهریه، زن و مرد به پول یا مال دیگری توافق کنند و در عقد ذکر نمایند. (2)
ذکر سه نکته لازم است:
1- چنانچه در عقد موقت فرزندی متولد شود، دارای حقوق فرزند متولد شده از زن دائمی است.(3)
2- زن می‏تواند در عقد موقت شرط کند شوهر با او نزدیکی نکند و فقط لذت‏های دیگر را ببرد.(4)
3- اگر در عقد موقت زن بالغ و غیر یائسه باشد و نزدیکی انجام گیرد، باید 45 روز (دو حیض) عده نگه دارد.(5)
با دقت در مطالب گذشته و شرایط مقرره برای عقد موقت روشن می‏شود فرزندي كه از طريق اين ازدواج به دنيا مي آيد ،هيچ فرقي با فرزندي كه از طريق ازدواج موقت به دنيا مي آيد ندارد .تمام احكام و حقوق آن دو يك سان است . چه اين كه صيغه ماهيتش با كامجویي جنسي از زنان خياباني و مانند آن متفاوت و در واقع يك نوع ازدواج زمان دار است .در رابطه زناشویی موقت و صيغه بايد توجه داشت : زوجیت و پیوند زناشویی، چه دايم و چه موقت یک امر اعتباری است، مانند ملکیت فرد بر اموال خود ، اما بر اساس تحقق همین امر اعتباری ،برخی روابط و رفتارهای خاص و حقوق متقابل با انجام امور خاص قراردادی شکل می گیرد که همه عقلا آن را به رسمیت می شناسند ؛ اما اینکه زوجیت چگونه و بر اساس چه مکانیزم و قراردادی حاصل می شود ، بسته به قانون گذار مربوطه در هر عرف و جامعه دارد .
پی‌نوشت‏ها:
1 . ناصر مكارم، تفسیر نمونه، ج 3، ص 340 - 345 نشر دار الكتب الاسلاميه ، تهران، بي تا .
2. امام خمینی، توضیح المسائل، مسئله 2363، و 2370 و 2376؛ تحریر الوسیله، ج 2، ص 289، مسئله 5 و ص 290، مسئله 9. نشر موسسه آثار امام 1378 ش.
3. تحریر الوسیله، ج 2، ص 291، مسئله 13.
4. توضیح المسائل، مسئله 2423.
5. تحریر الوسیله، ج 2، ص 291، مسئله 16.
نظر
There are no comments made yet.
  • صفحه :
  • 1


هنوز پاسخی برای این پرسش ارسال نشده است.

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت